En bra/billig dator

H

HeRomer

Har en stationär dator i dagens läge som bara krånglra. nu kraschade en av hårddiskarna. Så letar efter en ny men ej för dyr.
Vill helst ha windows xp, och den ska va hyfsat snab då ja spelar ibland. sitter mkt på internet på bredband.
Hyfsat billig med.. säger ingen pris så får ni komma med förslag..:D
Har inget speciellt önskemål på märke eller stationär eller bärbar
 
Sv: En bra/billig dator

Japp man får ju rätt mycket för pengarna om man kör ut Vista(vilket jag inte ser någon som helst anledning att betala för, man borde få betalt för att använda det). Min flickvänns mamma köpte precis en acer och den fungerar klockrent efter att vi körde ut Vista.
 
Sv: En bra/billig dator

Yes box, ser verkligen inte anledningen till att köra in ett operativsystem som uppenbarligen inte fungerar i datorn!? Tog 5 min att starta/stänga av min dator med Vista. Nu är den snabbare än snabbast. Så det är en enorm skillnad, ja.
Föräldrarna har en stationär Acer och den är också jobbigt snabb och den var inte heller speciellt dyr.
 
Sv: En bra/billig dator

Har med precis köpt en acer och har programmet Vista i den. på vilket sätt gör det programmet datan sämre? Har en del problem med den redan nu nämligen.
 
Sv: En bra/billig dator

Har med precis köpt en acer och har programmet Vista i den. på vilket sätt gör det programmet datan sämre? Har en del problem med den redan nu nämligen.

Det kräver mer minne, så datorn pallar inte riktigt. Sen har i stort sett alla problem med Vista, för det är inte riktigt värdigutvecklat än. Kör in XP på den så märker du nog en jäkla skillnad =)
 
Sv: En bra/billig dator

Ingen i min familj eller vänner har problem med vista ? Alla har gått över från xp för kanske 1 år sedan. Ingen har problem med programet. Det är inte särskilt stor skillnad mellan Vista och Xp.


Om det går långsamt har man anntingen för dåligt med RAM.

Mvh
Emma
 
Sv: En bra/billig dator

Har man i af 1½ gb ramminne, så funkar vista minst lika bra som xp.

Jag är jättenöjd med min nyinköpta relativt billiga HP som har vista. Ramminnet var iofs bara på 1 gb (2x512 mb), så jag köpte till ett 1 gb ramminne och bytte ut en av de två 512 mb-minnena och det funkar utmärkt..
 
Sv: En bra/billig dator

Ingen i min familj eller vänner har problem med vista ? Alla har gått över från xp för kanske 1 år sedan. Ingen har problem med programet. Det är inte särskilt stor skillnad mellan Vista och Xp.


Om det går långsamt har man anntingen för dåligt med RAM.

Mvh
Emma

Okej, jag vet då faktiskt inte någon som har Vista av mina vänner o bekanta. Eller jo, en vet jag o hans dator är segare än sirap. Väldigt många datornissar väljer då XP före Vista.

Nja, enligt systemkraven kräver Vista home basic 512 mb i RAM o Home Premium 1 Gb, så det kan man inte riktigt heller skylla på.
 
Sv: En bra/billig dator

Konstigt nog går min dator snabbare på visa än på xp :o ! Min dator har 3 gig RAM och kör på home preimium.

Men skaffar man en dator med 512 mb får man nästan skylla sig själv :angel:.

De borde vara
Home basic: 1 gig
Home prei.: 1 -2 g :o.

Mvh
Emma
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har letat i trådar men utvecklingen går ju så fort framåt att de trådar jag hittat är inaktuella. Vi behöver skaffa en ny dator och...
Svar
19
· Visningar
1 368
Senast: SaraXX
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 128
Äldre Jag letar ny bil och skulle vara tacksam för lite input! Jag har 12 mil tor mellan jobb och hem dit jag reser 3-4 dagar per vecka, så...
Svar
14
· Visningar
1 575
Senast: Liran
·
Äldre Eftersom min bil i söndags bestämde sig för att dö så måste jag tämligen akut, typ senast söndag, köpa en ny. Vilka andra märken har...
2
Svar
20
· Visningar
1 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp