En dag till

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det bara snöar och snöar och snöar. Jag vill inte gå ut för det är för kallt och för svårt/jobbigt att ta sig fram i snön. Jag vill inte heller sätta mig i bilen och köra någonstans. Då fastnar man väl bara i en snödriva någonstans. Jag vet inte riktigt vart jag skulle åka heller och varför.

Så jag sitter hemma, precis som jag gjorde igår. Lusten att göra något är minimal. Jag kan inte komma på vad jag faktiskt vill göra.

Jag sitter och drömmer om att flytta till skåne, till de norra delarna, eftersom jag vill ha skog omkring mig. Där är det i alla fall mindre risk att få så mycket snö som ligger så länge. Men ännu hellre skulle jag nog vilja dra till Nya Zeeland. Synd bara att det ligger så fruktansvärt långt bort. Det tar runt 30 timmar att flyga dit så man lär väl aldrig komma iväg ens på en semester. Dessutom kostar resan en bra slant. Det är det enda landet som jag hittills kommit på som har ett bra klimat året runt, d.v.s. varken för kallt eller för varmt och dessutom väldigt vackert.

Sen sitter jag på hemnet och glor på hus emellanåt. Det händer ibland att jag hittar något trevligt men eftersom jag ändå inte kan köpa något nu så ledsnar jag rätt fort.

Jag sitter och kollar på hästannonser också, både säljes, fodervärd och medryttare. I det sistnämnda fallet hittar jag ingenting. Antingen ligger det på fel ställe eller så är det för dyrt för ingenting. Någon gång har jag väl hittat något som eventuellt kunde vara något, men drar mig för att det är lite för långt (ägnar redan på tok för mycket tid i bilen sedan jag flyttade) och så tvekar jag ofta på mina ridkunskaper. Så det blir inget. Att köpa en häst eller ta någon på foder känns ju tyvärr inte heller aktuellt även om jag har lust. Det synkar inte alls med mitt sparande inför husköp. Ibland händer det dock att jag hittar någon som känns som en bra häst för mig. I vissa fall synkar det inte riktigt med vad jag vill ha och vad jag borde ha för häst. T.ex. så bör hästen inte vara varken för ung eller för outbildad. Men men... jag får väl fortsätta drömma.

Onward. Igår satt jag och bläddrade lite bland fröer som jag skulle köpa men insåg att fröpriserna gått upp med cirka 23% :eek: sedan jag beställde sist för cirka 1½ år sedan. Det är väl det där EU-fjantet om att alla sorter ska registreras för dyra pengar numera. EUs argument för att ha det på det viset går precis stick i stäv med hur det blir i praktiken. Idioter. Så lusten att vilja shoppa fröer sjönk rätt rejält.

Och nu när jag skrivit ett långt inlägg om absolut ingenting så vet jag fortfarande inte vad jag vill göra.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Bison
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp