Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det skulle jag inte våga. Jag torkar bara med en lätt fuktig trasa om det behövs. Grenuttag för utomhusbruk är ju annorlunda, eftersom de är tänkta för att klara väder och vind.Jag tvättar tom skitiga grenuttag som sen används igen efter torkning ...
Ser inte problemet ?
Jag förstår inte vad som skulle vara skillnaden mellan ett torrt uttag och ett som varit fuktigt och torkat?För ett tag sedan råkade jag välta ut rätt mycket vatten på golvet. Hade inte gjort så mycket om det inte vore för att där låg ett grenuttag...Kan jag använda grenuttaget när det torkat upp eller bör det kasseras? Går inte att öppna det, så det har fått lufttorka.
För ett tag sedan råkade jag välta ut rätt mycket vatten på golvet. Hade inte gjort så mycket om det inte vore för att där låg ett grenuttag...Kan jag använda grenuttaget när det torkat upp eller bör det kasseras? Går inte att öppna det, så det har fått lufttorka.
I vad??Hur länge sedan är ett tag? Är det torrt är det bara att använda.
När jag jobbade som sanerare så tvättade vi grenuttag i miljoner och torkade sedan dom.
I vad??
Har nog tvättat runt 100 000 grenuttag på 3 år och mina kollegor betydligt fler. Så det är nog några miljoner grenuttag som tvättats av oss.
Njae, omsätts ingen luft så självtorkar den inte - på samma sätt som fuktig tvätt förblir fuktig väldigt länge inuti en stängd tvättmaskin. I praktiken kommer förstås litet luft att omsättas i grendosan ändå och vattnet kommer att torka sakta.Lite blandade bud...
Det jag är fundersam på är om det verkligen blir helt torrt därinne? Det går ju inte att öppna den för att lufta men det räcker alltså med att den får självtorka?
Jag hade gjort som jag brukar, kopplat in med extern jordfelsbrytare emellan.
![]()
Men vad är problemet, vad tror du kan hända? Om säkringarna går lär du ju märka det.Ska jag åka och köpa nya mackapärer kan jag lika gärna köpa ett nytt grenuttag istället![]()
Ska jag åka och köpa nya mackapärer kan jag lika gärna köpa ett nytt grenuttag istället![]()