En eller två kaniner

B

**BORTTAGEN**

Har just fått hem ett syskonpar.Vet ej kön men tror det är två honor.Allt var lugnt på kvällen men mitt i natten blev det livat.Den ena kaninen jagar den andra och biter den villket medför att den jagade oftast blir inträngd i ett hörn och "stampar".Verkar kuvad.Är detta normalt?Ska jag lämna tillbaka den ena?Har den andra det bra själv?
Finns det någon som VET och kan råda mej?Tycker väldigt mycke om båda men har inte plats för en stor bur till utan ska jag ha båda vill jag att de ska kunna bo ihopMVH Annica
 
håll koll på dom bara...
ofta så löser d sig nog...
men min svägerskas kaniner gjorde så och hon fick till slut sära på dom (två honor) för den ena fick ingen mat eller nått...
den "elaka" hoppa på den andra så den inte våga röra sig..

avakta och se...
men va beredd på att du kanske måste sära på dom...
 
Ja fick höra från en djur affär att är det två kaniner i samma bur kommer det inte att funka,de kan iof ha fel men de kommer säkert att göra upp,som någon skrev innan så får du vara beredd på att få sära på dem//krisse
 
De är ca. 7-8 veckor gamla men jag känner att om den ena ska bli kuvad så har den det kanske bättre själv.Har jag fel?
 
hmm....
visst kan du sära på dom nu om du vill...
men du kan oxå avvakta och se...dom KAN ju lugna sig...
fast d e ju lättare att "bli av med" en kanin unge än en som e vuxen...

svårt val..
 
Avvakta, jag tror säkert att dom blir kompisar. Har aldrig varit med om att det inte funkat att sätta ihop två kaniner.
 
Hur gammla är kaninerna? Det är väldigt bra att veta kön så det inte är ett par du har!
På honor är det som ett sträck som är bredare upptill mot magen med tydliga "blodådror" på och det är rosa/rödfärgat.
På hanar är det mer som en prick (kisshålet) och det "sticker upp" mer än på honan samt att hålet sitter längre ifrån rumphålet på hanar än på honor,på honor börjar strecket i princip vid rumpans.

På hanar kan man även från 3 mån ålder se två små "finnar" det liknar det iallafall o är början till pungkulor,på var sida om rumphålet i en hudficka som finns där.

2 hanar kan gå ihop men om de redan bråkar kan det bli problem. Hane o hona får ungar ihop redan från ca 14 veckors ålder o det är inte bra för honan.
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 560
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 919
Senast: tanten
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 604
Senast: alicegard
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp