En fråga om balans

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare moa_92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 846
M

moa_92

Hej jag har en ponny som för tillfället sätts igång lite försiktigt på lina och arbete från mark/vid hand, eftersom han en tid gått i hage och blivit sommartjock ;)
Nu när han börjat komma igång vill jag preoritera att bygga upp hans balans och göra honom så liksidig som möjligt, då han är "starkare" i vänstersidan.
Behöver smarta och effektiva tips på övningar, moment där balansen förbättras :d :)

Sv: En fråga om balans

Rid över stock och sten :idea: Då måste de lyfta på fötterna och använda balansen till max :p

Rid över stock och sten :idea: Då måste de lyfta på fötterna och använda balansen till max :p

Ja tack så mkt :laugh: det blir ju jättebra, var lite låst i tanken att bara jobba i paddock osv. Men ja :) då vaknar han o tycker det blir lite spännande också :idea: :bow:

Tja, vanlig ridning i rätt form. Klart underskattat.

Annars klättra.

Ja ridning i rätt form är ju klart bäst :) men ser det stegt mer som ett framtida mål, för kan inte rida en häst utan balans som trillar ut och tar stöd mot stacketet ärligt i form :crazy: ;)
Men klättring är ju bra för mkt :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 588
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 041
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka