En fråga om läderridstövlar.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Zandra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 122
Z

Zandra

Har funderat på att köpa läderridstövlar och har tittat på ett par ur Hööks (CRW läderristövel, 1645 kr). Undrar nämligen om de är prisvärda? Min budget tillåter inte stövlar för 3000 kr just nu...

Sv: En fråga om läderridstövlar.

Anars så finns Graninge (eller hur det nu stavas :angel: ) de är prisvärda och mina kostade lite mindre än 2000 kr...De är jättesköna och ger JÄTTBRA stöd + att man får tävla :d i dom...

Det finns så otroligt många andra stövlar som är mycket bättre för det priset. Jag skulle aldrig köpa något över femhundralappen på hööks. Tycker inte att deras kvalitet håller riktigt det måttet.

jag har haft ett par såna och har äntligen lyckats sälja dem. totalt värdelösa att rida i eftersom de är stela och får konstiga veck som skär in i fötterna och benen på de mest oväntade ställen......
jag satsade istället på Cavallo talent - 2400:- klart prisvärda och faktiskt riktigt sköna att rida i

jag ska då passa på att fråga..... jag är ju nybörjare inom ridning, men jag gick in på en hästsport affär i umeå, där hade dom ett par cavallo, som dom inte kunnat sälja, och det fanns ingen kartong, jag köpte dom utan kvitto, för 1300 spänn, sedan var jag i lule, där upplevde jag samma sak, ett par cavallo fast med jaktkrage och dressyr båge... dom andra var helsvarta med dressyr båge. jag fick ner dom från 3500 till 1500 utan kvitto. jag har ju ingen aning, men nånting säger mig att det var en god affär.... men min fråga till er: hur bra är cavallo. min ridlärare sade bara...dom är bra, för bra sedan skrattade hon.
men jag har provat ett par sarm stövlar, och blev kär i dom, men ska jag köpa ett par 4500 kronors stövlar, när det står två par cavallo hemma redan???? och ja.. allt detta är sant.

Ursäkta fråga nu men... ska du börja samla på läderridstövlar?
Om det är så att Cavallo stövlar du köpte inte passar dig så försök sälj dem på internet (finns många olika sidor att annonsera på) och sedan köp ett par Sarm ridstövlar. Personligen tycker jag att Cavallo är helt okej (har ett par som tyvär har blivit för små och ska nu lägga pengar på ett par Petrie Anky i stället för ett par nya Cavallo stövlar då Cavallos snyggaste dressyrstövel är ca 1 000kr dyrare), de håller säkert i 6-8 år om inte mer beroende på hur bra du är på att vårda stövlarna. Mina som nu är försmå har jag använt dagligen i 5½år och de är fortfarande snygga och fullt dugliga att rida i.

Mitt råd till dig är följande: Känn efter om Cavallo stövlarna verkligen inte sitter bra, om de sitter bra behåll dem (ena paret, du behöver ju inte två par som nybörjare eller medelryttare) om de sitter dåligt (obekvämt) sälj dem via internet och köp ett par läderstövlar som sitter bra (gå runt ett tag med dem på i affären och verkligen försök att känna hur de sitter, att de inte kommer att ev. skava någonstans osv.).

jag har nog omedvetet redan börjat min samling... nä men det blev lite granna så... det ena paret är lite trånga, men skomakaren blockade dom, så dom blev helt okey. men för att svara på din fråga. jag kan inte motstå en bra affär. jag så att säga snålköpte dom. och dom var ju lite olika. man kanske ska variera sig nån gång. :D . men jag har ju fått för mig att det ska vara ett bra märke. vårda.... tja.... tio månader på pansartrupperna lärde mig det där med vård. det finns vårdscheman för allt. :D .
jo, jag ska nog behålla bägge paren, fast dom känns ju ganska hårda. blir dom någonsin mjukare?? sarm stövlen var helt underbar. den blev jag förälskad i, tur att det var nere i karlstad, så jag hade inte tid att köpa dom när jag var där... men det var ju en helt under bar stövel.... :love: (om nu en kille får säga så??)

MH har flera olika varianter av stövlar som jag tycker är prisvärda

Skulle inte köpa hööks, och inte några klumpiga Graninge heller. Kolla runt lite, jag hade tur att få köpa ett par Königs på Ryttargallerian när de gick över till att sälja Cavallo, fick mina för 2000:- istället för 3.700:-

jo, jag vet. men vet så lite om utbudet, rent kvalitativt.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 154
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 109
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka