En fraga till hastverksamma

S

sandgrenen

forst och framst: ursakta bristen pa svenska bokstaver, jag ar utomlands.

Jag ar intresserad av att fa reda pa vad for slags utbildning/ar som ar nodvanda eller rekommenderas for att starta eget i form av stall eller ridskola (liknande).

mvh Karro

ps. till alla som svarar ---> :bow: tusen tack!

Sv: En fraga till hastverksamma

Jag har registrerat mig för att ha ponnyridning, ridlekis osv. Det enda som krävdes var god hästkunskap och sunt förnuft och säkerhetstänkande. Det var djurskyddsinspektören som kom ut och inspekterade stall och hästar och mest bara pratade med mig för att kolla att jag vet hur hästarna ska tas om hand.

Sedan rekommenderas det väl tex att man går en ungdomsledarutbildning som SvRF(heter det så??) anordnar. Men det finns inga formella krav, de kraven lär dock komma från elever osv som ju säkert vill veta att ridläraren är kunnig.

Sv: En fraga till hastverksamma

Om man ska starta en rörelse så är det bra med kunskaper om företagsekonomi främt då bokföring.

Liknande trådar

Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 409
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund Alltsa.. HEJ forst och framst Det har kommer ju lata helt uppat vaggarna kanske... men.. Ar hundinstruktorer/tranare en...
Svar
0
· Visningar
664
Senast: Bewildered
·
Avel Hej, Det har ar en trad for long-term planering och fundering vill jag poangtera forst och framst. Jag ar ett gammalt SWB fan som bor...
Svar
3
· Visningar
967
Senast: Swedish Warmblood
·
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 681
Senast: Spunkgrodan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka