En fundering angående att studera.

Livssituation

Trådstartare
Är det någon som har läst fristående kurser och på så sätt skaffat sig en utbildning? Vad har du läst och vad jobbar du med nu?
Vet inte ens om det går, men vill gärna utbilda mig och känner att det skulle väl vara den vägen som passade mig bäst i så fall. :)
 
Sv: En fundering angående att studera.

Du kan alltid söka fristående kurser och ta ut en examen med dessa även om du inte läser ett program. Det som är positivt med att läsa just ett program är att du oftast har platsgaranti på de kurser som examen/programmet innehåller.
Sen kan man även läsa kurser från ett annat universitet/annan högskola än det universitet/högskola du tänkt ta ut examen från.
Skulle dock rekommendera dig att prata med någon form av studievägledare på den högskola du tänkt studera vid för att vara säker på att du får med dig tillräckligt med HP av alla ämnen.
Hoppas jag bidrog med någonting :d
 
Sv: En fundering angående att studera.

Jag tog kandidatexamen i statistik respektive nationalekonomi genom fristående kurser. Jag har pluggat huvuddelen i Uppsala men även räknat med kurser från Högskolan Dalarna där jag började plugga (på Ekonomprogrammet) samt en distanskurs i Karlstad. Så man har stora möjligheter att pussla ihop enligt egna önskemål. :) Nu jobbar jag som analytiker på en statlig myndighet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En fundering jag har efter ett läst en annan tråd, är detta med lön och lönesättning för arbtete. När vet en om ens lön är bra...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 121
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: Liten
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp