Bukefalos 28 år!

En fundering angående att studera.

Livssituation

Trådstartare
Är det någon som har läst fristående kurser och på så sätt skaffat sig en utbildning? Vad har du läst och vad jobbar du med nu?
Vet inte ens om det går, men vill gärna utbilda mig och känner att det skulle väl vara den vägen som passade mig bäst i så fall. :)
 
Sv: En fundering angående att studera.

Du kan alltid söka fristående kurser och ta ut en examen med dessa även om du inte läser ett program. Det som är positivt med att läsa just ett program är att du oftast har platsgaranti på de kurser som examen/programmet innehåller.
Sen kan man även läsa kurser från ett annat universitet/annan högskola än det universitet/högskola du tänkt ta ut examen från.
Skulle dock rekommendera dig att prata med någon form av studievägledare på den högskola du tänkt studera vid för att vara säker på att du får med dig tillräckligt med HP av alla ämnen.
Hoppas jag bidrog med någonting :d
 
Sv: En fundering angående att studera.

Jag tog kandidatexamen i statistik respektive nationalekonomi genom fristående kurser. Jag har pluggat huvuddelen i Uppsala men även räknat med kurser från Högskolan Dalarna där jag började plugga (på Ekonomprogrammet) samt en distanskurs i Karlstad. Så man har stora möjligheter att pussla ihop enligt egna önskemål. :) Nu jobbar jag som analytiker på en statlig myndighet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 138
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
2 058
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
613
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp