En hälsning från EmmaFilippa

Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner att hon har många vänner här bland er :heart Emma förstår att många här bryr sig om henne och blir oroliga när det är så tydligt att hon mår väldigt dåligt, och hon har därför bett mig att skriva och berätta lite om vad som hänt och varför hon kommer att ha en liten paus härifrån.

Emma har den senaste tiden mått allt sämre. Hon har i stort sett hela våren haft som mål att vara med på skolavslutningen (som är på fredag), men därefter har hon inte riktigt sett någon fortsättning för sig själv. Alla vi runt Emma har därför trott att det var relativt lugnt fram till skolavslutningen.

Nu blev det inte så, och i går blev Emmas monster alldeles för starka och tog makten för en stund och Emma skadade sig själv. Hon förlorade snabbt väldigt mycket blod och ett tag var läget väldigt allvarligt. Emmas hjärta kämpade hårt för att hålla henne vid liv. Tack och lov gick det bra och hon finns kvar hos oss :heart

Emma är väldigt mån om alla andra. Hon är mest orolig för vad "alla andra" tycker och tänker, om hon gjort någon arg eller besviken osv. Det hon behöver öva på är att känna efter inåt och ta sina egna känslor på lika stort allvar. Nu är till exempel Emmas främsta mål att kunna vara med på skolavslutningen. Hon slutar grundskolan nu, och självklart är det en stor och viktig dag i hennes liv. För att klara det behöver hon samla energi, och har därför kommit fram till att hon de närmsta dagarna ska ge sig själv tid för återhämtning. Hon ska lägga energi på de viktigaste relationerna för henne - M, pojkvännen, och några nära vänner. "Allt annat" - till exempel att skriva här på bukefalos - får vänta tills hon har lite mer energi över för att hantera ett större sammanhang, som det ju blir här.

Det var viktigt för Emma att jag berättade vad som hänt. Dels för att hon är orolig för att någon har ska vara arg, ledsen eller besviken på henne. Hon är också orolig för att någon annan ska tro att hon är arg eller besviken på dem för något, vilket hon inte är. Hon vill också att ni ska känna till vad som hänt, så att hon inte känner att hon behöver "förklara sig", när hon kommer tillbaka hit. Bukefalos är kanske "bara" ett internetforum för många, men jag har också sett att det är fler än Emma som verkligen hittar ett sammanhang och en gemenskap här. Jag har därför full förståelse för att det känns viktigt för Emma att inte "överge" er, även om jag också tror att alla här förstår att det ibland bara blir för mycket för en 16-åring som har så mycket att kämpa med i det "vanliga livet".

Avslutningsvis vill jag också tacka er alla som har kontakt med Emma, som skriver uppmuntrande kommentarer till henne, som delar med er av era berättelser och låter henne veta att hon inte är ensam. Tack för att ni välkomnat min dotter i den här fina gemenskapen. Jag vet att det betyder oerhört mycket för henne.

MVH Madde
 

Tack för du delar
Önskar att Emma får till att börja med en bra avslutning på skolan. Sedan att ni tillsammans i familjen får möjlighet till avkoppling under sommaren.
Instämmer i kören att hon är välkommen när och om hon vill och orkar. Bukefalos är ett fantastiskt forum med kunskap skratt, en del gråt, sorg, glädje och mycket omtanke.
 
Sällar mig till övriga och instämmer i att inget Emma skriver nånsin gjort mig arg eller besviken, hon känns som en omtänksam själ och jag hoppas hon orkar vara med på sin skolavslutning! Och att hon får må bra, det tror jag vi alla vill här på Buke.
 
Lilla vännen då :heart

Hälsa henne att det är klart att hon ska fokusera på skolavslutningen och de omkring henne IRL just nu. Vi försvinner inte, vi finns kvar om hon väljer att komma tillbaka hit och jag hoppas hon gör det :) Jag är inte förvånad att hennes hjärta kämpade på, det är ett stort och omtänksamt hjärta.

Buke är inte "bara" ett forum, vi är många som hängt här i många år och de vi lärt känna (inkl Emma) räknar vi som våra bekanta och tom vänner. Det kvittar om vi träffat varandra IRL eller inte. Vi har delat både glädje och sorg med varandra.

Tack också till dig som lät oss veta vad som hänt, vi bryr oss verkligen om vår "lillasyster".
Emma, jag blev tårögd när jag läste uppdateringen; både för det smärtar att du mår så dåligt och av lättnad för att du finns med oss ❤ och håller helt med athena_arabians i det hon skriver ❤.

Du är väldigt klok (det är du verkligen i så mångt och mycket)som just nu fokuserar på det allra viktigaste och närmast för dig; önskar dig en fin sommaravslutning och välkomnar dig tillbaka den dagen du vill och orkar, tills dess: ta hand om dig 💖.
 
Jag instämmer med tidigare svar och är glad att Emma fortfarande finns kvar! :heart Och att skolavslutningen blir bra.
Tack @MML för att du uppdaterar om läget! Jag tror att vi är många som börjat oroa oss för Emma om hon skulle försvinna härifrån utan att nämna något innan, som hon gjort tidigare när hon pausat här.
Jag vill också skicka varma tankar till er föräldrar, ni har det nog inte heller lätt...
 
Tack för att du skrev hur det ligger till @MML . Jag kände också oro efter Emmas senaste tråd. Skönt att det gick bra och jag hoppas av hela mitt hjärta att det vänder för henne snart så att hon, och ni andra, kan känna lugn och balans i livet.
❤️
 
Jag vill ännu en gång tacka er alla, från både Emma, Emmas pappa och mig själv. Er omtanke betyder mycket!

Jag ska berätta för Emma att det finns många här som hejar på henne och som önskar henne en fin skolavslutning. Jag tror att det kommer ge henne lite extra styrka, att känna att ni här "finns med henne" på fredag :heart
 
Jag vill ännu en gång tacka er alla, från både Emma, Emmas pappa och mig själv. Er omtanke betyder mycket!

Jag ska berätta för Emma att det finns många här som hejar på henne och som önskar henne en fin skolavslutning. Jag tror att det kommer ge henne lite extra styrka, att känna att ni här "finns med henne" på fredag :heart

Givetvis är vi med henne och jag hoppas hon får en underbar skolavslutning :heart
 
Jag vill ännu en gång tacka er alla, från både Emma, Emmas pappa och mig själv. Er omtanke betyder mycket!

Jag ska berätta för Emma att det finns många här som hejar på henne och som önskar henne en fin skolavslutning. Jag tror att det kommer ge henne lite extra styrka, att känna att ni här "finns med henne" på fredag :heart
Tack snälla du för uppdatering.

Jag skriver oftast inget till Emma. Men hon har gjort intryck på mig ändå. Om du tror att det hjälper hennes energi kan du säga det. Hon gör säkerligen intryck på fler än de som tydligt visar det i hennes trådar.
Klokt att fokusera på sig nu, och som många sagt finns vi kvar om det kommer en dag hon vill och det passar att komma hit igen.

Att jag inte skriver så mycket till henne beror nog mest att jag är sen på bollen och många redan uttryckt det jag hade att komma med 🙄
Men jag läser det mesta hon skriver och tänker på henne och att det är tråkigt att hon har det så kämpigt.

Jag har aldrig sett henne skriva någon som någon skulle bli arg och besviken på. Precis tvärt om. Hon tycks ha en respekt för alla andra.

Jag hoppas och håller tummarna att Emma har ork nog och att ni får en mycket fin skolavslutning på fredag. Ska tänka på er då.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 159
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 341
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 245
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Hej. Mitt namn är Madde och jag är mamma till EmmaFilippa som har skrivit en hel del här på forumet. Jag skriver detta både för Emmas...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
23 335
Senast: Lillgrådis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp