Bukefalos 28 år!

En häst och tio döda får låg och ruttnade

Sv: En häst och tio döda får låg och ruttnade

Hur kan man göra så
 
Sv: En häst och tio döda får låg och ruttnade

De är ju helt förjävligt varför har ingen märkt nått av detta tidigare.
Nu får de bli hårdare straff på sånt här. :mad:
 
Sv: En häst och tio döda får låg och ruttnade

(BLT)
En 39-årig kvinna i Kyrkhult åtalas nu vid Blekinge tingsrätt för att ha vanvårdat sina djur. Vid Miljöförbundets inspektion i maj 2007 upptäckte de att flera djur var misskötta. Vid kontrollen påträffades även en häst och tio får döda i ladugården.

http://www.blt.se/nyheter/olofstrom/en-hast-och-tio-doda-far-lag-och-ruttnade(500423).gm

Fruktansvärt och det finns inget försvar. Det vi kan göra är att vi ska försöka ha mer kontakt med våra grannar. Varför inte komma förbi och bjuda in på en kopp kaffe. etc. Det ligger också personer och dör som inte hittas förrän efter flera månader. Vad vet du om dina närmaste grannar? Hälsningar ifrån Ylva.
 
Sv: En häst och tio döda får låg och ruttnade

Finns inga ord som kan beskriv vad jag tycker om sådana här människor :mad:
 
Sv: En häst och tio döda får låg och ruttnade

För mig är det helt obegripligt hur något dylikt kan inträffa...

Av vilken anledning har en sådan människa djur överhuvudtaget??? :eek:
 
Sv: En häst och tio döda får låg och ruttnade

Fy faaaan! :eek: Stackars, stackars djur!! Det gör ont i mig när jag läser sånt, och jag blir förbannad på att människor kan behandla andra varelser på det sättet.:mad: Visst, en människa som gör så mot djur kan inte må bra själv, men det är ändå mot de stackars djuren mina tankar går, de kan ju inte påverka sin egen situation. Usch och fy, hoppas att hon aldrig mer får ha några djur!
 
Sv: En häst och tio döda får låg och ruttnade

Hur kan hon neka till brott? Hur motiverar mna det? Förskräckligt iallafall.
U
 
Sv: En häst och tio döda får låg och ruttnade

fruktansvärt!!
Har man inte tid att ta hand om sina djur och tillkalla vet när djuren är sjuka så ska man heller inte ha djur.
fy f*n vilka människor det finns! :mad:
 
Sv: En häst och tio döda får låg och ruttnade

Hur kan hon neka till brott? Hur motiverar mna det? Förskräckligt iallafall.
U

Jag har suttit med i rätten & lyssnat på domstolsförhandlingar där såna här personer försvarar sig.. Jo ponnyn hade kanske lite långa hovar (läs 50 cm kunde inte gå, vet vittnade om att det pågått jättelänge & var grymt djurplågeri & lidande osv)... för mannen i huset hade ju hamnat på sjukhus ett par dagar.. sen var han ju trött & orkade inte ringa hovis.. och frun hon visste ju inget (ponnyn gick tydligen precis där de bodde).. De pratade vitt & brett om hur bra han hde det den här ponnyn.. fck äpplen ibland å allt.. Folk har bortförklaringar till allt. :mad:
 
Sv: En häst och tio döda får låg och ruttnade

Finns ingenting som heter: Jag orkade inte ta tag i det!!
Det är djurägarens förbaskade skyldighet att se till sina djur, kan/vill/orkar man inte så sälj/skänk/avliva dom istället.

Skit inte bara i dom & låt dom svälta ihjäl pga lathet :mad:
 
Sv: En häst och tio döda får låg och ruttnade

Det låter helt ofattbart att man verkligen har mage att göra så mot sina djur. Man mår illa av denna händelse! :cry:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp