Bukefalos 28 år!

En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Men hur kan det tjafsas om att ni använder pisk, den är väl en del av skyddsträningen i vissa delar?
Eller är eran bruksklubb som en annan jag vart på, där godisautomater och klickers är 'inne' ? :D
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Men hur kan det tjafsas om att ni använder pisk, den är väl en del av skyddsträningen i vissa delar?
Eller är eran bruksklubb som en annan jag vart på, där godisautomater och klickers är 'inne' ? :D

Nej jag förstår dom helt det stör det vet jag också men jag vill använda det i en del av vissa moment då blir det svårt o genomföra i träningen.

Sen är inte piskan en del av träningen utan ett hjälpmedel för o få fram o driva fram aktivitet.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

åh vad löjligt på bk, det är så himla synd att det alltid ska bli grupper, skyddet, brukset och agilityn.
Så tråkigt när folk inte kan föreställa sig att alla inte tränar på samma sätt, spec inte när man inte ens tränar samma gren.
Det är som om vi skulle ta ställning till agilityfolket med motiveringen "många hundar skäller på planen, det tycker jag är fel" :rofl:
Men sånt kommer man väl aldrig ifrån tyvärr.

Vad ungefär kommer ni få att betala för att hyra det ?
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Det är svårt att hålla god klass på undervisningen under en valpkurs om ett gäng drar igång med pisk bredvid. Det är inte direkt löjligt utan bara pedagogiskt besvärligt. På samma vis placerar man inte sin valpgrupp bredvid agilityplanen när de ekipagen tränar.

Vuxna hundar ska inte bry sig om skällande agility-ekipage eller pisksnärtar, men nyblivna valpägare är ofta förvirrade och nervösa och kan behöva lite lugn och ro i början. De har ingen möjlighet att ta in ny information och lära sig något annars. Som instruktör är det dessutom ansträngande för rösten att behöva överrösta pisken.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Det är svårt att hålla god klass på undervisningen under en valpkurs om ett gäng drar igång med pisk bredvid. Det är inte direkt löjligt utan bara pedagogiskt besvärligt. På samma vis placerar man inte sin valpgrupp bredvid agilityplanen när de ekipagen tränar.

Vuxna hundar ska inte bry sig om skällande agility-ekipage eller pisksnärtar, men nyblivna valpägare är ofta förvirrade och nervösa och kan behöva lite lugn och ro i början. De har ingen möjlighet att ta in ny information och lära sig något annars. Som instruktör är det dessutom ansträngande för rösten att behöva överrösta pisken.

Riktigt så var det ju inte heller. Vi är på IPO-R planen sen är var det vuxna hundar enbart när det var gnäll alla valpkurser var färdiga.

Ändå gnälls det. Sen är det ju inte så att piskan ska snärtas i samma hastighet som en KSP-90 utan nån smäll då och då.

Men ÖBK har ju seriösa problem med allt annat än agility o lydnadshundar så det är bara o inse att dom aldrig kommer ändra sig om IPO. Så därför orkar jag inte vara där utan skaffat en annan plan nu.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Men hur tänkte de då?

Det tjoas, stimmas, skälls och lockas mycket under agility-passen och det måste ju störa både valpar och ägare något oerhört. I början är den egna hunden och de andra deltagarna störning nog rent pedagogiskt. Blir det mer får deltagarna svårt att överhuvudtaget lyssna. Det krävs några gånger på en kurs för att man ska bli så pass van att man kan sålla bland intrycken.

Vana hundförare är en sak. De kan nog knata ut var som helst, även om inlärningssituationen kanske inte blir optimal för hunden, men de förvirrade nybörjare som oftast kan ses på valpkurserna klarar inte störning.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Då vet jag inte varför de gnällde, om det inte var så att det var grundkurs för vuxna hundar på gång. Äldre, tränade hundar ska inte bry sig om pisken och IPO-R ligger ju avskilt.

Fast det får ju inte störa kursverksamheten och har jag en grupp otränade hundar/ägare ser jag helst att det inte dras igång någon skyddsträning som kan påverka det pedagogiska negativt. För övrigt verksamhet borde det däremot spela noll roll att ni kör skydd på IPO-R.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

På vår klubb har de satt tävlingslydnadsgrupperna bredvid agilitybanan. Eller vår grupp valde den platsen då det var bäst ytor och bättre störmoment får man leta efter:)
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Dom har ju alltid gnällt på ÖBK om skyddet.

Man får alltid kliva åt sidan för allt o alla där.

Igentligen är bara för dom o acceptera att det är folk som tränar IPO på deras plan o är det så att det är så störande får man väl skriva en skylt att på ex måndag onsdag förekommer skyddsträning o pisksnärtar kan förekomma eller nåt liknande.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jaha jag antog att man hade ipo på ipo planen och valpkurs mer mot räddningstjänsthållet, det har iaf vart så när jag tränat och de varit valpkurs.
jag antog inte att de stog brevid varandra och tränade
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jaha jag antog att man hade ipo på ipo planen och valpkurs mer mot räddningstjänsthållet, det har iaf vart så när jag tränat och de varit valpkurs.
jag antog inte att de stog brevid varandra och tränade

Det är gnäll även när ortsgruppen kör på sin plan som ligger helt vid sidan så det spelar ingen roll vart man än är.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

jaha vad trevligt.
Jag och min sambo samt vän hade precis blivit medlemmar och skulle vara med på medlemsmötet för vi ville se vilka som var där och vad som hände osv osv.
Vi fick ett varmt välkommnande i form av "och vilka är ni ? vem har bjudit in er hit?"
Och så mkt tjafs har jag nog inte sett på länge, det var chockerande :eek:
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

jaha vad trevligt.
Jag och min sambo samt vän hade precis blivit medlemmar och skulle vara med på medlemsmötet för vi ville se vilka som var där och vad som hände osv osv.
Vi fick ett varmt välkommnande i form av "och vilka är ni ? vem har bjudit in er hit?"
Och så mkt tjafs har jag nog inte sett på länge, det var chockerande :eek:

Varför tror du jag sluta :cool:
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Man får vara ganska tålig för att slå sig in på ÖBK och det är just slå sig in man måste göra. Alternativet är att redan känna någon som är "inne". Just nu tror jag dessutom att det är extra rörigt då många vettiga har dragit ned på träningen eller håller till någon helt annanstans. Jag är själv inte där så ofta längre och när det väl händer känner jag knappt igen någon.

Fördelen med det hela är att man kan gå in och styra upp det man vill ganska lätt om man bara är stark nog. De flesta viker sig om man pratar högt nog.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Eller så skiter man i dom o tar sig nån annanstans sen kan PRO ta över stugan när ingen vill vara där när alla slutat för det är Tjafs om allt.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jo jag märkte det.
Var där väldigt mkt i början men nu har jag inte varit där på jätte länge, jag är där och checkar av att hoppet fungerar.

Och folk blir irriterade på andra för att dom är i tex kumla och tränar någon gång då och då.
Det var som ett dagis.

Synd att det inte finns någon rolig klubb lite närmre så man kunde hänga där och skaffa fler träningsvänner för på öbk blir man mest sur och man får träna för sig själv ändå.
 
Senast ändrad:
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Vi är ju ett gäng som tränar mer eller mindre varje dag på olika planer det är väl bara o bli med där då?
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Får jag mer tid och en bättre hund ska jag börja åka över till Kumla och köra lite. Eller bege mig till Havregruvan.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Får jag mer tid och en bättre hund ska jag börja åka över till Kumla och köra lite. Eller bege mig till Havregruvan.

du har ju chansen o få en riktigt bra hund om du vill...

Finns ju valpar några galningar efter Piru.
Vore nåt för dig då skulle du kunna tävla sen.

Ja Kumla är kanon var där igår med Mrs_scabtree o träna skydd inte ett liv om piskan eller nåt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp