En hingst till mitt criollo sto!

B

BellaLindgren

Hej, nu är de såhär att jag har tänkt att betäcka mitt criollo sto, kanske inte nu till våren men nästa och vill då ha tag i en Criollo hingst..

Då undrar jag lite om de finns någon där ute i Sverige som har en Criollo hingst till avel?

Sen undrar jag också lite, det står sterilized på en liten klister etikett (precis som en liten chip märks etikett) som sitter på pappret som följde hästen från italien.

Och då tänker jag såhär, att eftersom det inte står på pappret att hon är sterliserad, så tänkte jag om det bara va kemiskt under transporten, så att alla ston och hingstar skulle hålla sig lugna.. eller?!:confused:
 
Sv: En hingst till mitt criollo sto!

Ta kontakt med Gordon här på Buke. Hon kan nog hjälpa dig med dina frågor.
 

Liknande trådar

Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 212
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
567
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 461
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp