En höstmånad i södra Europa!

Jodå, det går. Det brukar finnas plats för oss vanliga, dödliga:D forskare. Jag är en sån.
Aha, jag trodde att dina grejer hänger ihop med Rom på nåt vis. Hos oss har vi latinare, så kopplingen gör sig ju själv när de åker till Rom ideligen.

Just potatisen har dom inte nämnt med ett ord :D kan fråga ut dem extra mycket kring just den och hur föräldrarna förhåller sig till den kokta potatisen :D
Egentligen spelar det inte stor roll för mig hur dina föräldrar förhöll sig till potatisen. Jag undrar mest hur vanligt förekommande den är.

Jag hade gärna bott en stund i Nerja, även om min erfarenhet är begränsad till några dagars stopp när jag och mamma reste runt. Men vi trivdes så bra att vi stannade lite längre än planerat. Vi var där i oktober, lagom varmt, lugnt och behagligt och en väldigt mysig stad. Nära till utflykter, tex Alhambra eller droppstensgrottor. Jag tycker generellt maten är sådär i Spanien, men vi hittade någon pärla åtminstone. Stort plus att det bjuds på tapas till dricka på valfri kvarterskrog :D

Ja! Men hur är det, finns det något liv där utanför turistsäsong?
Det är mer ett bostadsområde än hotell osv. så visst finns det liv :) Dessutom bussar till Messina och häftiga vandringar på Etna!

Ett enda aber jag stötte på, var att endel ställen hade skinka i sin Melanzane parmigiana O_o

Ja! Men hur är det, finns det något liv där utanför turistsäsong?
Taormina har väl turistsäsong mer eller mindre året runt. x100. Mycket dagturister och en satsning på exklusiva boenden etc borgar för en hög prisnivå också. Men Sicilien är väldigt fint. Välj en ort där det inte är så mycket turister. Kanske inåt ön? Problemet kan förstås vara språket.

Malta har mycket besökare året runt (mycket konferensresor när turistsäsongen inte peakar) och många "övervintrare". Där är engelska ett av språken vilket gör det lätt att prata med folk.

Cadiz är inte heller så dumt. Mysig stad med spännande historia. Många utflyktsmål, nära till fina stränder med små caféer där man kan skriva och titta på havet. Man kan ta tåget därifrån till Jerez, Sevilla och många andra spännande städer.

Kulinariskt är ju Sicilien oslagbart nästan, men å andra sidan är jag bättre på spanska än italienska.

Skulle Cannes kunna vara aktuellt, eller är det för nära dina svärföräldrar?
Det är i alla fall överlag relativt lugnt på turistfronten, det är ju mer alla festivaler/konferenser som drar mycket folk nån vecka här och där. Annars är det ju bofasta året runt, så stan stänger inte, men är lugn och behaglig. Är lätt att ta sig till andra ställen för dagsutflykter också. :)

Skulle Cannes kunna vara aktuellt, eller är det för nära dina svärföräldrar?
Det är i alla fall överlag relativt lugnt på turistfronten, det är ju mer alla festivaler/konferenser som drar mycket folk nån vecka här och där. Annars är det ju bofasta året runt, så stan stänger inte, men är lugn och behaglig. Är lätt att ta sig till andra ställen för dagsutflykter också. :)
Cannes är nog ett gränsfall map svärföräldrar, men ett bra förslag. Tack! Jag ska fråga min partner om hen tror att det är möjligt att undvika att säga exakt var jag är till sina föräldrar. (Det hade funkat med mina, men det kvittar ju i sammanhanget.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka