En höstmånad i södra Europa!

Jag kastar in ett ställe till nu när vi rört lite utanför Europa. Sharm el Sheik. Jag har vänner som bor där på vinterhalvåret.
Inom Europa igen, så norra Cypern?

Kanarieöarna har ju jättefina mindre öar. El Hierro som är den mest söderut.

Men är du helt ointresserad av forskningsinstitut-idén? Varför i så fall? Här är ju miljön anpassad till att sitta och skriva.
Nej, jag är inte alls helt ointresserad av den idén! Men jag är intresserad av ca 36948 idéer! Det är problemet.

Sen litar jag verkligen inte på min självkontroll i städer som just Rom. För mycket lockar. Jag tror mer på en lite mer stillastående och sömnig plats (alltså, byarna nära Nice hade varit helt perfekta om det inte vore för svärmor).

Utgångsläget är bland annat att jag har ganska dålig arbetsdisciplin, tyvärr.

Det är väldigt snällt att alla tänker på vad jag ska göra om jag tröttnar på att skriva! :heart

Känner jag mig själv rätt, är det tyvärr det minsta problemet. Om det är något jag inte har problem med, så är det att hitta på sysselsättningar som alternativ till jobbet. Det är utan tvekan den faktor som främst hämmar min karriär. Jag har tusen andra saker jag vill göra än jobba! Var jag än befinner mig.

En annan underbar sak är att det ser ut som att jag kommer att ha ungefär samma möjlighet igen runt april nästa år! Jag samlar alltså gärna tips, även om jag nog har bestämt mig inför hösten.

Har du förresten varit på San Michele? Jag tänker att det kunde vara lite coolt att vara där någon gång!
Nej. Inte än. Jag har skrivit in deadline för ett intressant stipendium i min kalender. Försöker bli lite bättre på att söka sådana.

Min arbetsmoral lämnar också en del att önska ibland. Den är bäst här. Jag tror det är för att jag går upp, klär på mig, äter frukost - bla bla. Sen tar jag min dator och går igenom huset (som är stort!) till biblioteket där jag sätter mig för att jobba. Det blir en tydlig signal till mig själv att nu är det jobb. Jag gissar det i alla fall, för jag blir extremt fokuserad.
På eftermiddagen sitter jag ibland på rummet. Beror lite på.

Rom finns ju utanför, men det är en kvarts promenad till de mer centrala delarna. Behöver jag lufta hjärnan tar jag ibland en tur i parken på lunchen.

Sète, Sainte-Maxime (om det inte för för nära svärmor), Les Saintes-Maries, Aix-en-Provence (för stort?)
Kan du tänka dig Kanarieöarna så gillade jag La Gomera - lagom sömnigt!

Kanarieöarna har ju jättefina mindre öar. El Hierro som är den mest söderut.
Men är inte El Hierro ett typiskt sånt ställe där man måste ha bil för att överhuvdtaget ta sig någonstans? Eller finns det nån stad där som är mysig med caféer etc där man kan promenera omkring?

Jag har varit på La Gomera och utan bil var man helt fast där.

När Kanarieöarna ändå kom upp så slänger jag in Teguise (inte Costa Teguise, där är gott om turister). En mysig liten stad på norra delen av Lanzarote. Turister brukar på din höjd hitta dit på marknadsdagen, i övrigt är där nog inte ens något hotell där eftersom det inte ligger vid kusten. Hela Lanzarote är lite härligt sömnigt :love: så länge du undviker sydkusten.

Var det inte lite det som var meningen? :D Man kan ju bo i San Sébastian också.
Fast San Sebastian finns ju inte på El Hierro? Men absolut, visst kan man åka dit om man tycker det vore kul. Jag personligen skulle aldrig vilja tillbringa en månad i San Sebastian på La Gomera.

Jag har aldrig fått känslan av @Petruska som en person som vill sitta och köra bil för att ta sig till restauranger och sånt. Därav min invändning mot El Hierro. Men det kanske finns väldigt passande städer där för henne :).

Om du gillar Côte d'Azur, kan du inte tänka dig franska medelhavskusten längre ner mot Spanien (Languedoc-Roussillon)?

Collioure t ex är jättefint och längre bort från svärföräldrarna. Eller Banyuls-sur Mer?

[QUOTE="niphredil, post: 18508524, member: 6459"

Jag har aldrig fått känslan av @Petruska som en person som vill sitta och köra bil för att ta sig till restauranger och sånt. Därav min invändning mot El Hierro. Men det kanske finns väldigt passande städer där för henne :).[/QUOTE]

Jag menade SS de la Gomera. Jag skulle kanske inte heller välja SS. Men, om tanken är att sitta och skriva och inte frestas av en massa annat att göra så skulle jag kanke kunna tänka mig Valle Gran Rey på La Gomera. Litet, sömnigt och många restauranger på gångavstånd.

Jag vill kasta in Sant'agata sui due golfi på Amalfikusten. Var där med jobbet i oktober och det var en perfekt liten italiensk stad där turistsäsongen i huvudsak släppt sitt grepp vid tidpunkten. Det finns långa och korta vandringsleder med helt vidunderlig utsikt mot Sorrento, Vesuvius och Capri. Takten är låg, vet tyvärr dock inget om att hyra lägenhet där. Jag älskade verkligen den platsen och vill så gärna dit igen!

Små affärer med färsk fisk, grönsaker, frukter och några mer "vanliga" affärer. Vi åt ganska enkla men jättegoda middagar på olika restauranger. Det finns en jättefin ekologisk gård uppe på berget med en liten affär där man kan köpa deras egna produkter. Med buss åker man enkelt ned för berget till Sorrento som hyste mer turister även i oktober (vädret var det året alldeles kalas, vi kunde bada i havet).

Skulle säga att Sant'Agata är extremt lugnt och inte bjuder på så mycket lockelser förutom utsikter och fina stenstränder (som kräver sina benmuskler för att ta sig till). Sorrento bjuder på lite mer aktivitet, och åker man längre finns Pompei och Neapel för helgutflykter, samt en stor nationalpark som enligt google ska hysa många fina vandringsleder.

Om vi pratar om Kanarieöarna så slänger jag in La Palma dvs femte största ön. Tänker då på huvudstaden Santa Cruz de la Palma.

Det är väldigt snällt att alla tänker på vad jag ska göra om jag tröttnar på att skriva! :heart

Känner jag mig själv rätt, är det tyvärr det minsta problemet. Om det är något jag inte har problem med, så är det att hitta på sysselsättningar som alternativ till jobbet. Det är utan tvekan den faktor som främst hämmar min karriär. Jag har tusen andra saker jag vill göra än jobba! Var jag än befinner mig.

Där tänker jag att Venedig kan vara rätt bra, för där finns det saker att göra (nån gång ska man ju ha ledigt) men då måste man liksom åka nånstans. Tex Castello är i sig en ganska sömnig del av Venedig där inte mycket händer.

Nej. Inte än. Jag har skrivit in deadline för ett intressant stipendium i min kalender. Försöker bli lite bättre på att söka sådana.

Min arbetsmoral lämnar också en del att önska ibland. Den är bäst här. Jag tror det är för att jag går upp, klär på mig, äter frukost - bla bla. Sen tar jag min dator och går igenom huset (som är stort!) till biblioteket där jag sätter mig för att jobba. Det blir en tydlig signal till mig själv att nu är det jobb. Jag gissar det i alla fall, för jag blir extremt fokuserad.
På eftermiddagen sitter jag ibland på rummet. Beror lite på.

Rom finns ju utanför, men det är en kvarts promenad till de mer centrala delarna. Behöver jag lufta hjärnan tar jag ibland en tur i parken på lunchen.
Jag vet faktiskt var det ligger! Jag har hälsat på en kompis där en gång för många år sedan.

Om vi pratar om Kanarieöarna så slänger jag in La Palma dvs femte största ön. Tänker då på huvudstaden Santa Cruz de la Palma.
Men är inte restauranger och andra serveringar rätt eländiga där? Min partner åker till någon Kanarieö varje år i januari, och, ja, det är inte för matens skull, om en så säger.

Fast San Sebastian finns ju inte på El Hierro? Men absolut, visst kan man åka dit om man tycker det vore kul. Jag personligen skulle aldrig vilja tillbringa en månad i San Sebastian på La Gomera.

Jag har aldrig fått känslan av @Petruska som en person som vill sitta och köra bil för att ta sig till restauranger och sånt. Därav min invändning mot El Hierro. Men det kanske finns väldigt passande städer där för henne :).
Nej, bil till olika ställen är verkligen inte min grej! Promenad eller buss, det är grejer det. Helst promenad. Särskilt när jag ska jobba mycket och inte kommer att rida. Det lär ju vara nyttigt med lite motion.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka