En liten fråga

R

Rex

Jag undrar bara om en sak en släkting råkat ut för.Hon köpte en sak på faktura sen kunde hon inte betala den.Sen sålde hon det hon köpt naturligtvis billagare än hon köpt det.Hon ville göra upp en avbetalningsplan med företaget,men dom anser nu att hon stulit det hon beställde och inte betalade.Räknas det som stöld?
Företaget vill inte göra upp en betalplan och då kan dom väl inte påstå att hon inte vill göra rätt för sig?
Hela historien är knepig men jag får inte ihop det.
MVH Rex
 
nej,eller jo,hon har på ett sätt stulit det,
men på ett annat sett inte.
dom kan dock inte beskylde henne för stöld om hon är ute efter en del betalning.det kan du gå till advokat å få bekreftat.
 
Tyvärr så ses detta som bedrägeri, eftersom varan inte var betald hos företaget innan hon sålde den vidare.
För att man skall kunna delbetala något, krävs att varan finns kvar som säkerhet.

Om man tar en bil tex på avbetalning, så måste man först lösa sin skuld till företaget innan bilen säljs vidare. Man kan inte under avbetalningstiden sälja bilen, och fortsätta betala på den. Bilen är ju inte ens egen förrän den är helt betald.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 046
Senast: Artline
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 163
Senast: alazzi
·
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 325
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp