En månad utan en hel natts sömn...

Sv: En månad utan en hel natts sömn...

Oj vilka finingar! Vad är det för ras? Ser inte ut som någonting jag sett förr :)
Och bilden på Elise var grymt jäkla snygg! :love:

Hon var instängd i natt också, skrek och krafsade en hel del men verkade inte få några "stolleryck" och rejsade inte runt. Hade ingen dubbelhäftande tejp hemma men jag satte vanlig brun tejp över listerna så att de inte går helt åt fanders. Verkade inte som att hon tyckte att det var så roligt att krafsa när hon inte fick något fäste :)

Och så får hon en dos mjukmat ine i badrummet på kvällen precis när vi lägger oss. Då har hon att göra med maten ett tag, sedan tvättar hon sig och sedan brukar sambon ha hunnit somna. Känns verkligen som att det går åt rätt håll :)
Att hon sedan slaktade min fina och gamla asblomma förut känns däremot lite surt, hur sjutton ska jag få henne att inte äta på och inte slita upp växterna ur krukorna? Hon tar liksom tag i växten och sliter och drar tills antingen växten åker upp med rötterna eller krukan välter ner på golvet och allt ramlar ut :cool: Apelsin/citronskal i krukorna fungerar icke..
 
Sv: En månad utan en hel natts sömn...

Alltid skönt att höra att det inte bara är jag som har en huligan :D
Vi kör stenhårt på det nu, instängning om natten och matte ska INTE tycka synd om fröken utan härda ut (mycket svårt, men det går ;))

Ett dilemma till följd av detta är dock hur vi ska göra på morgonen? Så fort hon hör att man tar av täcket eller reser sig ur sängen så sätter hon ju igång. Nu har jag väntat med att släppa ut henne tills hon lugnat sig igen (ca en timma på morgonen) men när sambon går upp har han verkligen inte tid att vänta på henne.
Är det bäst om man går upp, rakt in i badrummet och är med henne? (lär hon sig inte att om hon skriker och krafsar så får hon sällskap då?) eller ska jag släppa ut henne medan han gör "spegelbestyren"?
Haha känns som att man kan analysera detta till oändlighet..

Öronproppar har införskaffats idag :)

Soffa: Ja tyvärr så är hon ju det (Inte lätt att bli sur på den där :devil: ;) )
 
Sv: En månad utan en hel natts sömn...

Oj vilka finingar! Vad är det för ras? Ser inte ut som någonting jag sett förr :)
Och bilden på Elise var grymt jäkla snygg! :love:

Det är korater. Mycket ovanligt ras, vi är bara två-tre uppfödare i Sverige. Lite kämpigt att föda upp en så liten ras, men roligt!

Fotot på Elise har Roald Kongro tagit. Underbar kattfotograf, han har även fotat
Maja.

och min gammelman Hanoo som är stamfar till "min" linje och (snart) 17 år gammal: Hanoo

Det låter som att det går framåt :). Katter är ju inte dumma, så är man bara envis lär de sig fort. Problemet är att minsta inkonsekvens kan straffa sig, lyckas de bara en gång så vet de att det går :devil:. Bäst är ju om ni kan vänta ut henne på morgonen, men går inte det är det väl bara att släppa ut. Mina börjar hoppa på sovrumsdörrshandtaget vid halv sju när de brukar få frukost, och det är ju liksom inte mycket att göra åt...
 
Sv: En månad utan en hel natts sömn...

Oj vilken vildbasare hon verkar vara! Jag har inga egna tips att ge men jag vet att en bekant med en Devon duschar sin katt om han börjar leva om på nätterna (då spenderar han nämligen resten av natten med att bli torr).

Vi har själva varit väldigt förskonade från störd nattsömn med vår ungkatt (ragdollkille), han går och lägger sig samtidigt som oss och snusar bredvid hela natten.:love:
 
Sv: En månad utan en hel natts sömn...

Jag har suttit och skrattat mig igenom hela tråden :) Varför? Jag känner igen dilemmat så väl :D
Mitt monster, en hankatt på 10 månader är även han en riktig huligan. På nätterna tror han att han är en formel 1-bil. Han rusar runt i hela sängen. Han hoppar upp på garderoben och störtdyker ner i mattes ansikte. Han krafsar på ALLA lådor och dörrar som finns! Detta inkluderar garderobsdörrar, skafferidörren, underklädeslådor, vardagsrumsdörren, klädkammardörren... Argh!!! Samtidigt som han krafsar på de dörrar/¨lådor jag har uppsikt över ligger han och FLINAR åt mig! Minsta rörelse och han sticker :grin:

På dagarna sliter han upp växterna med rötter och allt. De som har starka rötter tuggar han frenetiskt på ;)
Klöser på allt förutom sin klöspelare...

Han är inte heller den smidigaste katten världen skådat och om han inte slutar halka in i alla väggarna kommer folk snart tro att han är en perser! För att inte tala om att hans hjärnskador inte minskar av detta beteende...

Han ger sken av att vara en otroligt söt och underbar kisse när vi har besök eller om matte drar fram kameran. Sanningen är att han är en välförklädd djävul. :)
Jag vill skaffa kompis till honom, men sambon höjer kraven för detta hela tiden. Först var kravet kastrering och nu när han är det är det försäkring... nästa krav blir väl att han ska bli lugn innan en ny katt får hitta hit - så jag tror det blir svårt att övertala killen ;) (och jag vet att det är väldigt dumt att ha en oförsäkrad katt, har inga bra ursäkter för det faktiskt, annat än att sambon är den med inkomst och det är således han som då får försäkra. Det har ej blivit av)

Ja, det var presentationen av min Laban det :p

13831_179960082498_631042498_3006633_233383_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: En månad utan en hel natts sömn...

*kl*

Jag håller med Sassy. Även jag lever med mycket aktiva katter och jag hade ALDRIG orkat med en som ensamkatt. Mitt råd är verkligen, skaffa en till. Det underlättar något otroligt, mer än du kan ana. Människor räcker liksom inte när man har en aktiv katt.

Håller helt med! det går inte att jämföra att försöka aktivera och stimulera en ensam katt, jmf med att ha en katt till som stimulerar.

har själv varit i din situation med ensam katt. när jag skaffade två försvann alla problem. nog kan de dra en repa nattetid, men till 99 procent har de anpassat sitt schema och sin tids rytm efter människrona och sover nattetid. lugn och frid. :D

Nethril: juvlig kisse flicka!
Mina är också röda.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 878
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
990
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 118
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp