En ny hund...?

Sv: En ny hund...?

Men vadå, du behöver ju inte gosa med rumpan på hunden ju :angel:;)
Den är ju lurvig så de räcker på framdelen :D

Mmm... Men hur man än vrider och vänder på sig på kvällen så vaknar man alltid med nyllet i rumpan på hunden....

Dessutom, föreställ dig själv att gå på promenad med en sån där iklädd fleecebyxor med små hängslen, och hålla sig för skratt...!? :o
 
Sv: En ny hund...?

Skillnaden, så som jag uppfattar den, mellan shelties och puffarna är att sheltien står blygt bredvid och tittar på medan puffen skuttar fram och ska vara med.

Sen springer säkert båda om man skriker "buu" riktigt högt.. :D

Skiljer nog från hund till hund. Våran sheltie skulle inte stå blyg och titta på. Hon är inte så intresserad av okända hundar (vilket är tur, kan gå lös var som) men hon älskar alla människor. Även svartaste sotare ska hon hälsa på.
Skriker man bu så backar hon ngt steg (blev inte rädd) och tittar på en som om man vore dum, undrar nog vad man håller på med. La huvudet på sne och det lät som hon suckade, suck sicken matte man har. (testade detta)
 
Sv: En ny hund...?

Varför inte en pudel då? Eller japansk spets? Eller keeshond? Field spaniel är fina ... (Ja, jag har blädrat igenom "Hundraser i Sverige" märks det? :D)
Jag slår ett slag för Kooiker som en bekant till mig har. Urmysig hund som inte är alltför krävande.
 
Sv: En ny hund...?

Cao da Serra de Aires
Gos d´Atura Catalá


Keeshond är en hel del päls på.
Samma med Mittelspitz

Lagotto
Berger des Pyrénées à poil long


Kanske inte så jättelurvig, men
Welsh corgi pembroke
 
Sv: En ny hund...?

Cao da Serra de Aires
Gos d´Atura Catalá


Keeshond är en hel del päls på.
Samma med Mittelspitz

Lagotto
Berger des Pyrénées à poil long


Kanske inte så jättelurvig, men
Welsh corgi pembroke

Cao da Serra de Aires ska jag kika på. Resten är redan avklarade i tråden och matchar inte de önskemål jag har. Förutom Katalanen.
 
Sv: En ny hund...?

Nu har jag läst tråden (igen) och jag kan inte se att några av mina förslag varit uppe tidigare utom kooiker.
 
Sv: En ny hund...?

Schapendoes har den varit uppe? Eller är den för stor?

Har träffat några stycken o tycker de är härliga hundar :D
 
Sv: En ny hund...?

ja det är det kanske? fast de jag såg på annons hade längre päls än din. de såg verkligen ut som minibriarder.

Jag tror att du menar Gos d'atura Catala! Tittade själv på rasen innan innan jag bestämde mig för en portis.

Och nu när jag läser vidare i tråden så ser jag att du hittat det själv...
 
Sv: En ny hund...?

Nu har jag läst tråden (igen) och jag kan inte se att några av mina förslag varit uppe tidigare utom kooiker.

Pudel förkastades i huvudinlägget. Dvärgspets vill jag inte ha (inte heller japansk spets, keeshond eller liknande). Spaniel kan jag tänka mig men då cocker eller cavalier. Det jag är ute efter dock är en liten till medelstor långhårig hund och hellre av "valltyp" än annat.

Se bildinlägg på sida 4, samt upprepningen av den texten i röd stil.

:)
 
Sv: En ny hund...?

En Cavalier kanske? fast där är det ju vanligt med hjärtsjukdomar..
 
Sv: En ny hund...?

chefen hade en sån. en riktigt frän hund som dock hade helt gräsliga tänder (mjölktänderna lossnade inte och han hade hela munnen full med tandsten vid ett års ålder). mig älskade han, men han bet alla karlar som kom in i huset :D.

R.I.P

PICT0048.jpg


(klippt av mig med kökssaxen ;))
 

Liknande trådar

Övr. Hund Då min hund väldigt hastigt och traumatiskt dog för snart två veckor sedan har mitt liv förändrats något väldigt. Hon var ingen lätt och...
Svar
6
· Visningar
1 422
Övr. Hund Moaha...! Såna här trådar är roliga, man vet aldrig vad man får höra. :angel: Iaf, jag sitter nu och klurar inför framtiden då jag...
Svar
19
· Visningar
1 459
Övr. Hund Jag har två hundar, båda pensionerade kappisgreyhound. Dvs hundar som vuxit upp med sällskap, och hela livet haft andra hundar omkring...
Svar
16
· Visningar
5 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp