En ny hund...?

Sv: En ny hund...?

Den var lite för stor.

barajag... Schapendoes ja... Den ja! Den har jag kikat på tidigare också. Undrar om inte den hamnar på intresselistan...

Nu kommer jag och gnäller igen ;)
Schapendoes kan också vara väldigt reserveradeoch många jag har träffat han varit rätt "nafsiga" :crazy:

Så OM du kommer på att dom ändå inte är för stora, så tipsar jag återigen om PON:en (som är samma storlek men mycket trevligare) :D
 
Sv: En ny hund...?

PICT0048.jpg

:love:

shih-tzuh är också en hund jag bara måste ha nån gång :)
Det absolut sötaste jag har sett i hundväg är en klippt sådan :love:
Men jag tror att skogstrollet skrev nånstans att dom är FÖR SMÅ..

Hon är inte bara lite kräsen :devil:;)
 
Sv: En ny hund...?

Nog för att jag såg att du eg inte sökte en terrier, men jag måste ändå slå ett slag för wheaten terriern.

På utställning:
IMGP0168.jpg


Innebär trimning, dock inte extremt.
 
Sv: En ny hund...?

*KL*

Mudi , har den varit uppe?
Eller briard

Sen finns Berger Picard, men det kanske är för stor?
 
Sv: En ny hund...?

*KL*

Finns en som passar på alla punkter :bump:
Löwchen
http://simbaline.infart.se/ finns lite info här.

Lejonklippta som utställningshundar (och faktiskt väldigt söta då) annars kan man låta dem bli lurvbollar eller klippa en sportigare frisyr. Aktiva, inte så vanliga, friska och sunda. Utpräglade sällskapshundar.
 
Sv: En ny hund...?

Den har varit uppe i tråden mer än en gång.
TS ville inte ha en hund med hängselbyxor i fleece. :angel::p
 
Sv: En ny hund...?

:love:

shih-tzuh är också en hund jag bara måste ha nån gång :)
Det absolut sötaste jag har sett i hundväg är en klippt sådan :love:
Men jag tror att skogstrollet skrev nånstans att dom är FÖR SMÅ..

Hon är inte bara lite kräsen :devil:;)

Nä den här gången har jag LOVAT mig själv att vara riktigt kräsen och inte bara falla för ett par söta ögon... :o

Shih tzu är ett no. För liten.
Egentligen är väl havanaisen ungefär lika liten men jag tycker den ger intryck av att vara lite större.

Söker en liten, men inte pytteliten hund.:p
 
Sv: En ny hund...?

Nä den här gången har jag LOVAT mig själv att vara riktigt kräsen och inte bara falla för ett par söta ögon... :o

Shih tzu är ett no. För liten.
Egentligen är väl havanaisen ungefär lika liten men jag tycker den ger intryck av att vara lite större.

Söker en liten, men inte pytteliten hund.:p

Svårt att hitta ras till dig ;)
 
Sv: En ny hund...?

Jag har skrivit kritiker på rätt så många av dessa raser (med namn som man inte kan uttala ;)) Jag måste säga att många av dem hade ett temperament som hade mycket kvar att önska... De var lite avvaktande/reserverade och det var genomgående genom raserna och hundarna. Ej enstaka individer. (Domaren bekräftade det också)
 
Sv: En ny hund...?

Kanske en Podengo Português,

dagmar.jpg


Jag har personligen inte träffat någon IRL, men uppfödarna till mina byrackor funderade ett tag på att införskaffa en sådan, och som jag uppfattade dom är det väldigt pigga&alerta hundar.
 
Sv: En ny hund...?

Näe, fast de tibbar jag har träffat har inte varit så "oterrjiga" i sättet ;)

"Min" uppfödare har haft tibbe förut och hon säger att det är en mycket tuff ras. Men det kanske har hänt en del sen hon hade tibbe? Ingen ras hon skulle orka med igen.
 
Sv: En ny hund...?

Man måste inte lejonklippa ;)
Men iofs är Löwchen kanske lite för smart för TS.

Åh tack, väldigt snällt. :smirk:

Jag tycker inte lejonklippningen är snygg och eftersom jag är intresserad av utställning vill jag inte ha en hund som måste trimmas på knepigt vis, därför räknas också pudel ut. Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit detta i tråden nu. :cool:

Jag är ute efter en sällskapshund eftersom jag redan har en brukshund (rätt intelligent sådan också). Jag vet av tidigare erfarenhet att jag två brukshundar blir för mycket för mig.
 
Sv: En ny hund...?

Skogstrollet;9543691 Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit detta i tråden nu. :cool: [/QUOTE skrev:
Du, har du kollat nåt på rasen Löwchen?
Eller Pudel kanske? :angel:;):D

Åååh, jag vara bara tvungen, är på jävligt humör ikväll :devil:
 
Sv: En ny hund...?

Kanske en Podengo Português,

dagmar.jpg
Hmm... den ser ut som nån slags misslyckad blandras:confused:

TS:
Förstår ditt dilemma, har också sökt länge efter nåt litet och lurvigt som skulle kunna komplettera mina jaktgolden, något lite mindre krävande med ändå en ras som är pigg och alert - men absolut inte skällig. Har tyvärr inte hittat nåt än...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Då min hund väldigt hastigt och traumatiskt dog för snart två veckor sedan har mitt liv förändrats något väldigt. Hon var ingen lätt och...
Svar
6
· Visningar
1 422
Övr. Hund Moaha...! Såna här trådar är roliga, man vet aldrig vad man får höra. :angel: Iaf, jag sitter nu och klurar inför framtiden då jag...
Svar
19
· Visningar
1 459
Övr. Hund Jag har två hundar, båda pensionerade kappisgreyhound. Dvs hundar som vuxit upp med sällskap, och hela livet haft andra hundar omkring...
Svar
16
· Visningar
5 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp