en såndär bett-tråd igen

karmandi

Trådstartare
Nu är det återigen dags att byta bett. Kanske är jag för lat, eller så vet jag att många av er har mycket bättre koll än mig så frågar här i första hand innan jag fortsätter min forskning ;);)

Och ja, jag vet att man inte ska betsla upp utan att träna mer dressyr osv osv. Meeeeen, jag kan inte hoppa högt varje dag bara för att få pålle mer lydig mellan höga hinder, så därför känns det bättre med ett lite skarpare bett på träning och tävling.

Så, till frågan. Vad för alternativ har jag om jag letar efter detta bett:
* babypelham, eller pelham med inte för långa skänklar helt enkelt
* tredelat men med lockup/låseffekt
* ca 11,5 cm långt
* inte sådär jättetjockt, lite lite plats i munnen..

hoppas att någon har lite bättre koll än mig, tack :D
 
Sv: en såndär bett-tråd igen

Ok jag har inte kollat storlekarna. Men stubbenbettet vet jag finns i 12 cm iaf så det kan nog falla inom "ca 11,5". Har själv ez control i 12 till min som normalt har 11,5 och det funkar bra. Dessutom är det smalt och bra :) (Dock har jag inte pelhamvarianten utan det med D-ringar)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 167
Senast: Freazer
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
3 980
Senast: Kristall10
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 429
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 586
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp