Bukefalos 28 år!

En Tax blev överfallen

P

powerlennie

( Om jag har lagt in tråden fel så får ni gärna flytta den. ) Jag läste detta via hundmagazinet.se Polisen i Karlskoga fick igår in en anmälan om misshandel från en 47-årig kvinna. Upprinnelsen till händelsen var att kvinnans hund som är en Tax, av okänd anledning blev attackerad av en ilsken Terrier.



Varför kan inte folk ha mer koll på sina hundar??
 
Sv: En Tax blev överfallen

Vad är du ute efter för diskussion??? :confused:
 
Sv: En Tax blev överfallen

Varför kan inte folk hålla reda på sina hundar.
Jag var ute och åkte släde med mina hundar, det var förra vintern det här hände, då kommer en typ mastiff och springer rätt in i mitt spann och börjar
slåss med alla mina sex alaska malamute, det jag gjorde då var att koppla loss mina hundar från släden så att dom kunde försvara sig för i det läget så lyssnade dom inte på mig.
Det sluta med att mastiffen fick bägge öronen avbitna och söndertuggad
runt halsen den hunden fick avlivas senare.:mad:
 
Sv: En Tax blev överfallen

Jag menar om folk har koll på sina hundar så kanske olyckor händer mer sällan när det gäller lösa hundar som tex springer och attackerar.
 
Sv: En Tax blev överfallen

Jag blir bara förbannad när man läser sådant i media m.m. Hoppas dina hundar klarade sig .=)
Ja jag förstår att du gjorde det valet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 015
Senast: lady_vip
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 971
Senast: Yrsel
·
Övr. Hund Det är en fråga jag skulle vilja höra era synpunker på. Hur mycket försvar, larm och hjälp har vi av hunden? Vilka hundar försvarar oss...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
18 781
Senast: mandalaki
·
Äldre Vi flyttade in i vår nya lägenhet i januari och blev då varse om att vi delade trapphus med en för polisen känd yrkeskriminell kvinna...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 658
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp