En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Update

gjorde ett test förra helgen som var klart negativt, men har ännu inte fått mensen... Har typ som mensvärk idag, men än har den inte kommit. Har även haft riktigt ont i brösten sista veckan och det brukar jag inte ha så nu är mina hjärnspöken i full gång. Försöker att intala mig att mensen är sen för att jag spänner mig, vill inte hoppas riktigt ännu. Idag fick jag även veta att en bekant är i v 12, så nu är längtan ännu större! :laugh:


En fråga ni kanske vet svaret på förresten! Jag och sambon har bokat en resa till värmen i slutet av september, men är det något jag ska tänka på inför det? Om det nu har tagit sig, eller gör det nästa månad vill säga;)


hej, då håller vi tummarna:)
jag var utomlands i början av min graviditet, v 13-v15 (2veckor) i grekland, det ända min barnmorska sa till mig var att vara noga med mat,vatten osv samt att inte sola magen i direkt solljus för mkt,(gärna med någon på magen ,typ en sarong eller liknande) och även att man är noga med att smörja in sig och extra hög solfaktor på magen:)
:D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag är en av de som längtar efter barn :)

Jag slutade med mina p-piller för ca 1½ år sedan, dels för min längtan och dels för att de förstörde mitt humör. Men min sambo har inte längtat alls så jag har gått och väntat på honom väldigt, väldigt länge. Jag har haft riktig längtan i ca 4½ år så nu börjar det kännas som att det borde vara dags snart...

Men nu börjar han också prata så smått om det, säger att han vill vara med på förlossningen (vilket han vägrat innan när jag frågat hur det kommer att se ut då), pratar om bebismagar och planerar för barnrum :love:
Han har tidigare dragit ut för att spruta men det har också försvunnit helt, så jag tror nog han börjar längta en del själv nu också. Jag har tjatat så otroligt mycket innan och pressat honom alldeles för hårt, det erkänner jag, så nu blir det mer att han får visa sina tecken på vad han vill, prata om det när han vill osv.

Jag måste ju passa på att berätta att vi förlovade oss förra veckan också :love:

Så vi börjar alltså närma oss att vara ett försökande par :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag är en av de som längtar efter barn :)

Jag slutade med mina p-piller för ca 1½ år sedan, dels för min längtan och dels för att de förstörde mitt humör. Men min sambo har inte längtat alls så jag har gått och väntat på honom väldigt, väldigt länge. Jag har haft riktig längtan i ca 4½ år så nu börjar det kännas som att det borde vara dags snart...

Men nu börjar han också prata så smått om det, säger att han vill vara med på förlossningen (vilket han vägrat innan när jag frågat hur det kommer att se ut då), pratar om bebismagar och planerar för barnrum :love:
Han har tidigare dragit ut för att spruta men det har också försvunnit helt, så jag tror nog han börjar längta en del själv nu också. Jag har tjatat så otroligt mycket innan och pressat honom alldeles för hårt, det erkänner jag, så nu blir det mer att han får visa sina tecken på vad han vill, prata om det när han vill osv.

Jag måste ju passa på att berätta att vi förlovade oss förra veckan också :love:

Så vi börjar alltså närma oss att vara ett försökande par :)

grattis till förlovningen:)
lycka till med allt:)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jättegrattis!!!

**********************************************

Falskt alarm här förra månaden, fick min mens den 19:e.
Är nu på ÄL+9 ungefär och skillnaden i symtom är enorm!
Förra gången hade jag alla möjliga symtom och denna gången i princip inget mer än ont vid brösten, uppåt armhålorna (och då menar jag ONT), sporadisk molvärk någon gång ibland och några blodstrimmor "resterna" efter jag myste med sambon på ÄL+7. Annars känner jag mig faktiskt precis som vanligt. Sen om det är bra eller dåligt med såpass få symtom denna gång, återstår att se. :p
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

KL

Nu är jag en vecka sen (7 dgr imorgon) och imorgon har jag bestämt mig för att kissa på stickan. Jag försöker att inte hoppas för mycket och samtidigt är jag livrädd, tänk om det är dags? Tänk om det faktiskt är en bebis där inne? Och sambon åkte till Norge idag och blir borta minst 14 dagar. Om det nu är så, inte kan jag väl lämna nyheten på telefon? Och hur ska jag isf kunna hålla mig så länge?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Inflikar bara att jag smsade faktiskt min sambo nyheten, han var i england över helgen och jag kunde inte hålla mig, gick alldeles utmärkt ;)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

*KL*

BIM+2 idag och ingen mens har kommit än i alla fall. Har fortfarande ömma bröst + bröstvårtorna, detta i kombination med klart ökade flytningar och ett till symtom. Förra månaden försvann samtliga symtom på BIM, mens på BIM+4. Nu är de ytterst få symtom jag haft fortfarande kvar.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Skönt att höra, för jag tror inte att jag kan hålla mig så länge om det nu skulle vara så...
Men samtidigt vet jag att han sagt för länge, länge sen att han helst vill "vara med" när man kollar. Så han kanske blir besviken om han får veta det så. Och jag kan bara inte vänta längre, jag MÅSTE få veta nu annars blir jag galen.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Det hade vi också sagt innan, men eftersom att jag inte eg trodde att jag var gravid utan mer skulle utesluta det tänkte jag att jag tar ett test så vet jag att det inte är det. Men hoppsan sa, så vart det ju ett streck, så då slängde jag iväg ett sms och sambon vart såklart superglad och aldrig att han sagt ett ord om att han önskar att han var med, eller att vi gjort på annat sätt.

Håller tummarna för din del!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Sant faktiskt, sättet man får veta på tänker man nog inte så mycket på när man får en sån nyhet :)

Nu har jag iaf kollat, på två test (ett apotekets och ett cle*r blue), och båda var negativa :cry:
Men var min mens har tagit vägen vette katten. Min har aldrig hoppat över eller krånglat tidigare, inget speciellt har hänt, jag har varken varit mer eller mindre stressad, ätit annorlunda eller ändrat något annat. Så jag vet inte jag, den kanske kommer så småningom :)
Jag har haft som mensvärk under ca 10 dgr, normalt har jag lite värk under ÄL och sen en dag innan mensen kommer.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jättegrattis!!!

**********************************************

Falskt alarm här förra månaden, fick min mens den 19:e.
Är nu på ÄL+9 ungefär och skillnaden i symtom är enorm!
Förra gången hade jag alla möjliga symtom och denna gången i princip inget mer än ont vid brösten, uppåt armhålorna (och då menar jag ONT), sporadisk molvärk någon gång ibland och några blodstrimmor "resterna" efter jag myste med sambon på ÄL+7. Annars känner jag mig faktiskt precis som vanligt. Sen om det är bra eller dåligt med såpass få symtom denna gång, återstår att se. :p
Jag har aldrig varit så säker på att INTE vara gravid som jag var månaden jag plussade;)
Hade ca tre månader på raken innan varit bombsäker på att det kanske var en bulle i ugnen:p Brösten ömmade, jag mådde galet illa osv osv.. Då visste jag ändå att vi inte haft sex på ÄL, men symptomen var så påtagliga:p
När det väl var, var det i princip bara mensen som uteblev.. och jo, morgonkaffet smakade rent ut sagt skit helt plötsligt, men det tog jag som att mjölken vart dålig eller nåt:D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag har aldrig varit så säker på att INTE vara gravid som jag var månaden jag plussade;)
Hade ca tre månader på raken innan varit bombsäker på att det kanske var en bulle i ugnen:p Brösten ömmade, jag mådde galet illa osv osv.. Då visste jag ändå att vi inte haft sex på ÄL, men symptomen var så påtagliga:p
När det väl var, var det i princip bara mensen som uteblev.. och jo, morgonkaffet smakade rent ut sagt skit helt plötsligt, men det tog jag som att mjölken vart dålig eller nåt:D

Nä, känns inte som om jag skulle vara gravid alls. :p Bara brösten som är lite "dryga". Sambon är dock övertygad om att det tagit sig, baserat på dels hur brösten känns, men även hur det känns när vi är intima. Det känns helt klart annorlunda. :angel: Hunden har även blivit otroligt mammig och ska helt sitta i knäet så fort han kan, fast det kanske jag inte ska tolka in för mycket i. Kanske bara en av hans knas-faser igen. :p När fick du ditt plus? Alltså på vilken dag? :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

kl

Smyger mig försiktigt in i tråden. Vill verkligen ha barn, och har diskuterat en massa med fästmannen. Bara han får ett jobb i hemstaden så ska det börja planeras...

Har någon av er nånsin haft rädslor för/känslor av att inte kunna få barn? Jag är livrädd för det, men har ingen aning varifrån de tankarna kommer. Kan man känna sånt på sig eller?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag har för mig att jag väntade en hel vecka för att jag var så säker på att där inget va:p Jag som har superregelbunden cykel:p Månaderna innan hade jag inte ens orkat vänta till dagen som mensen skulle komma:o
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

*kl*

Den 4:e åker kopparspiralen ut!:bump:

Jätteskrämmande och fantastiskt på samma gång.

Vi kommer ha sex som vanligt, så får det bli när det blir. Både mamma och syster blev gravida väldigt lätt, så jag hoppas att det inte är annorlunda för mig. Känner mig ganska fertil:p

Nu tänker jag på barn nästan hela tiden. Känns nästan som jag lever i en dimma.

Idag har jag beställt lite böcker! Allt ska slukas :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Hehe okay. :p

**************
Det börjar bli svårare och svårare för mig att tro att där inte är någonting, när tuttarna bara fortsätter växa utan hejd.. Kommer bli tvungen att byta BH-storlek, vilket inte hänt mig sedan jag var typ 13-14! Varje morgon man vaknar upp får man "kontrollera" och mycket riktigt, så har de blivit ett snäpp större/fylligare.. :cool: BIM+4 och har tänkt hålla mig någon vecka till med att testa igen, senaste togs på BIM+2.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 065
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 360
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 532
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 986
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp