En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Negativt på BIM+6 (BIM+7 idag). Tuttarna fortsätter växa och jag har nu "gått upp" en kupstorlek.. Orkar dock inte köpa ny BH, så det blir ett linne med "innerbh" på istället sen, utifall de fortsätter såhär..

Någon som varit med om att tuttarna växt såpass på 3 veckor och inte varit gravida?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Mina bröst växer alltid en storlek under 2veckor innan mens. Samtidigt som dom spänner och gör ont. Iofs hade jag lika första 3mån av graviditeten med första barnet. Verkar knasigt att det börjat nu för dig. Nu minns jag inte vad du skrivit tidigare men har du nyss slutat med preventivmedel?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Kan även vara så att du hade sen Äl efter som du hade blodstrimmor vid äl+7. Då kan vara så att du inte fått tillräckligt hög nivå än eftersom ägget inte suttit så länge. Ring och prata med en bm annars?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag slutade med piller i Juli. Har aldrig varit med om att brösten ändrats minsta lilla vid mens tidigare, så vore konstigt om det skulle få för sig att börja nu tycker jag. :crazy:

Och ja, det kan vara så att ÄL inträffade senare än jag trott. Blodstrimmorna kom efter att jag och sambon var intima den dagen, men har inte kommit varken före eller efter det. Tänkte försöka avvakta tills nästa vecka och ta ett nytt test då, om inget hänt innan dess. Visar det fortfarande neg, blir det att ringa barnmorskan.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Det var mitt enda tecken på graviditet.

Oplanerad sådan och en dag när jag klev ur duschen och stod framför badrumsspegeln hajade jag till, ropade på sambon som också såg förändringen. Tilläggas att mina bröst aldrig har ändrats under mens m.m
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Det är ungefär så det känns för mig. Hade det inte varit för brösten, hade jag nog inte funderat särskilt mycket över att mensen inte kommit. Få se när jag får någon klarhet i det hela..
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Har någon av er nånsin haft rädslor för/känslor av att inte kunna få barn? Jag är livrädd för det, men har ingen aning varifrån de tankarna kommer. Kan man känna sånt på sig eller?

Jag har varit riktigt orolig över att inte vara fertil. Eftersom jag haft oskyddat sex ett antal gånger under många år så började jag få misstankar om att jag inte skulle kunna få barn alls :( .

Så när jag och sambo bestämde oss för att släppa allt fritt och se vad som händer, så övertalade jag honom att vi skulle börja köra oskyddat ett par månader tidigare än vad han ville - eftersom jag trodde att det skulle behövas mycket tid för att bli gravida (om jag ens kunde bli gravid..).

Sagt och gjort. Vi släppte de små rackarna fria. Och blev gravida på första knullet :o .

Eftersom vi sen inte hade sex på tre veckor så fanns det inte i mitt sinne att vi kunde vara gravida, fick lite mensliknande blödningar -trodde mensen bråkade. När mensen inte riktigt ville köra igång så började jag googla, och fick upp att man kunde ha småblödingar i början på grav, så när sambo kom hem testade vi.

Nu är vi i vecka 15 :)

Så ja, jag har varit skitskraj att inte kunna bli med barn, men det gick ju rätt bra ändå :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag slutade med piller i Juli. Har aldrig varit med om att brösten ändrats minsta lilla vid mens tidigare, så vore konstigt om det skulle få för sig att börja nu tycker jag. :crazy:

Men om du slutade med pillerna i juli så kanske det är den omställningen som gjort att brösten växt? Det tar ju ofta upp till några månader för kroppen att ställa om sig om man använt hormonella preventivmedel. När jag slutade med p-piller märkte jag det tydligt i brösten, de blev både större och kändes annorlunda till en början.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Åh vad härligt! Jag har tänkt som du, att man borde börja nuuu, bara ifall om det blir en utdragen process...
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Ja jag kände så jag med, att vi skulle behöva låång tid på oss, var helt bomsäker på att vi var ett av de par som skulle få kämpa med att bli gravida i flera år.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Grattis! Så himla kul!

Jag kommer vara en helt annan människa när spiralen åker ut. Kommer bara ha bäbisbäbisbäbis i huvudet, och undra om det var just DENNA gången det skedde :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Har någon av er nånsin haft rädslor för/känslor av att inte kunna få barn? Jag är livrädd för det, men har ingen aning varifrån de tankarna kommer. Kan man känna sånt på sig eller?

Tror det där är ganska vanligt, men det är nog mest rädslorna för det som spelar en ett spratt.
Jag kände det på mig och för oss visade det sig stämma, men det var manlig orsak det berodde på och jag var ju övertygad om att det var fel på MIG! Hade haft en del problem med blödningar och annat så jag var verkligen säker på att jag var sjuk på nåt sätt. Så vi fick naturligtvis en chock när det visade sig finnas NOLL spermier! Vi hade räknat med mycket efter de två åren vi försökt, men inte DET!

När första chocken lagt sig gick vi ganska snabbt vidare (vi fick beskedet på en fredag och på måndagen hade vi bestämt oss) för att skippa vidare utredning med testikelbiopsier och allt vad det innebar och hoppa på adoptionsspåret. Ett beslut vi aldrig ångrat - det känns verkligen som VÅRT sätt att bli föräldrar på. Vi blev mer harmoniska och tillfreds än vi varit under de två åren vi försökt. Så för oss var det helt rätt och jag kan säga att, även om vi inte har vårt barn än, så är detta faktiskt på sätt och vis - hur märkligt det än låter - det bästa som hänt oss för adoption är ett så fantastiskt sätt att bli förälder på även om vi inte riktigt är där än.
Att vi hade lätt för att gå vidare (det förstår jag ju självklart att inte alla har, det är ju oftast en livskris att inte kunna få barn på egen hand) beror också på att jag aldrig har haft någon särskild önskan om att vara just gravid - det var att få barn överhuvudtaget som var det viktiga. Och med tiden vi försökte blev det genetiska (som i början var viktigt för min man, inte för mig) mindre och mindre viktigt och till slut spelade det ingen roll alls.

Av olika skäl fick vi förra året dra tillbaka vårt medgivande för adoption och DÅ kom min riktiga kris - just då kunde vi ju inte få barn på något sätt alls! Det var ingen rolig tid och då bestämde vi oss för att kolla upp spermiekvaliteten igen för att se om vi skulle kunna få barn på något sätt i alla fall. Den visade sig ha förbättrats avsevärt. Det var tänkt att bli en IVF, men allt drog ut så på tiden och det ena efter det andra kom emellan och det var riktigt jobbigt! Till slut hade vi det så pass stabilt ekonomiskt och med jobb och så att vi kunde ansöka om ny medgivandeutredning igen så då hoppade vi ännu en gång av IVF-biten.
Nu har vi nyligen gjort klart vår andra utredning och den 4 oktober går det upp i nämnden och beslutas om vi blir godkända eller ej (men sannolikt blir vi det då allt är bättre denna gången än förra och vi blev ju trots allt godkända då).

Så sammanfattningsvis har de sista åren varit en riktigt berg-och-dalbana, men det kommer blir bra. Jag hoppas och tror att 2012 blir vårt år!

Jag hoppas att detta inlägget tas på rätt sätt - jag vill säga att det behöver inte vara så illa att inte kunna bli just biologisk förälder. Det som är jobbigt är tiden och väntan och att andra ska bestämma om vi ska få barn eller inte, men resten kan vi hantera för det mesta. Men slutligen så är adoption inte ett sämre sätt, det är helt enkelt ett ANNAT sätt att bli förälder på. :laugh:

Ha en bra dag!
Poppinella - som går in i v. 292 snart ;)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Tack så mycket för ditt svar! Har redan tänkt på adoptionsbiten (ifall om liksom...) Jag hoppas verkligen att nästa år blir ert år. Och jag tror verkligen det också! Lycka till, jätte mycket lycka till!:bow:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Tack och verkligen detsamma till er!
Jag önskar ingen så många år som vi lagt på detta (oavsett biobarn aller adoption). Det brukar ju inte ta så här lång tid riktigt, men omständigheter med jobb/flytt osv har gjort att det blivit så.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Verkar som det bara var kroppen som "testkörde" lite igen, för under eftermiddagen kom mensen. Tuttarna verkar slutat växa, för tillfället i alla fall. :p
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag tog ut spiralen igår och vi hade sex. Jag har ALDRIG varit så nervös i hela mitt liv när vi hade sex. Rädd och nervös samtidigt. Gör vi rätt, var bland annat en fråga som for genom huvudet. Är det normalt att bli helt osäker när man kännt sig säker innan? Eller borde vi vänta lite? Nu tror jag ju inte att jag blev gravid inatt, för jag tror att jag haft ägglossning.

Skulle det mot all förmodan ha blivit ett barn i natt så är jag ju redo. Men om det inte blev något så funderar jag nästan på om vi ska avvakta lite.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Åh vad härligt! Jag har tänkt som du, att man borde börja nuuu, bara ifall om det blir en utdragen process...

Tycker absolut man ska börja i tid, man vet aldrig om det tar sig på första eller om det kan behövas lite extra hjälp på traven;) För oss tog det ca 2 år. Vi skulle börjat med IVF 14 sept men i juli blev vi gravida helt utan hjälp och i april kommer antligen vår knodd:love:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Grattis! Är så avundsjuk på er alla...

Talade med mamma om saken (för första gången faktiskt) och hon hade tänkt precis som jag då hon var ung. Sen blev hon gravid på första försöket :D Hoppas att det är så för mig också!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Sist jag skrev kände jag att jag ville vänta med barn trots allt (efter vi hade haft sex en gång utan skydd), men dagen efter så ville jag igen. Bara lite räddnerver som dök upp.:p

Det kan ju ha befruktats ett ägg i måndags och bara för det så får jag för mig att det känns annorlunda i magen och i morse fick jag för mig att jag mådde illa.

Men man vet ju inte om det bara är för att jag är lite nervös och förväntansfull eller om det faktiskt gick på allra första försöket:o

Jag vill veta nuNuNU om det har börjat växa en liten bäbis i magen!:D
Tålamod, tålamod, tålamod...Jag vet :p
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Spännande! Så sa mamma också då jag diskuterade saken med henne. Hon hade fått panik varje gång de bestämt sig, det blev så verkligt plötsligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 065
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 360
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 532
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 986
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp