En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick min journal från privatgyn idag... MEN det står ju inte med där att hon rekommenderar progesteron vid nästa graviditet. Antagligen för att vi ändå inte ville fortsätta just då.. Orkar verkligen inte dra igång allt med en ny läkare osv igen. Så det lutar nog åt att försöka igen ändå... Bygga upp med folsyra, sluta med p-pillerna, överdosera progesteronkräm och hoppas på det bästa... Känns ändå som att man måste upp i 3 missfall innan dom minsta lilla börjar fundera på att ta en på allvar.. :(
Ja, om man inte vänder sig privat, men det kostar ju en del.
Vi blev väldigt väl omhändertagna och tagna på allvar på ivf-kliniken, trots "bara" 2 missfall.
 
Dags för mannens andra provlämning på torsdag. Och så väntar jag på mensen så jag kan lämna mitt blodprov också, det skulle göras i cykeldag 2-4. Så nu vill jag dels FÅ mens så vi kan komma vidare, men den får gärna utebli om det skulle visa sig att vi lyckats bli gravida på egen hand istället. :p
 
Dags för mannens andra provlämning på torsdag. Och så väntar jag på mensen så jag kan lämna mitt blodprov också, det skulle göras i cykeldag 2-4. Så nu vill jag dels FÅ mens så vi kan komma vidare, men den får gärna utebli om det skulle visa sig att vi lyckats bli gravida på egen hand istället. :p

I precis det läget blev jag gravid första gången :D skulle också åka och ta blodprovet och gubben skulle lämna in prov. Men det blev inget med det :D
 
Nu har jag blött i 19 dagar totalt, med ett uppehåll på tre dagar. Vill att det ska bli torsdag nu så jag får hjälp med detta.

"Ehe, ni skulle ju hjälpa mig att få igång mensen men.. nu behöver jag hjälp för att stoppa den"
 
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Lilleknodd2 ÄL ca 31/10, BIM 14/11. Fjärde försöket, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 11/10, BIM ca 24/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Hedblomster, ÄL ca 23/10, BIM ca 8/11. Försök 7, första barnet (4e försöket efter X).
- nattljus, ÄL ca 29/10, BIM ca 12/11 första försöket (blev inget direkt försök förra gången, vi fegade ur :p), första barnet
- Superstar, beräknad första ÄL efter uttag av spiral 30/10 BIM 13/11. Försök 1 med barn nr 2.
- Zvinto - ÄL ca 1/11, BIM runt 16/11. Försök 10, andra barnet.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
-KarinStarfighter, Äl ca 6/11, BIM ca 20/11. 10e försöker. Inga barn.

Mens idag igen. Ringde mannen innan och nu är vi överens om att skicka egenremiss för utredning.
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Lilleknodd2 ÄL ca 31/10, BIM 14/11. Fjärde försöket, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 11/10, BIM ca 24/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Hedblomster, ÄL ca 23/10, BIM ca 8/11. Försök 7, första barnet (4e försöket efter X).
- nattljus, ÄL ca 29/10, BIM ca 12/11 första försöket (blev inget direkt försök förra gången, vi fegade ur :p), första barnet
- Superstar, beräknad första ÄL efter uttag av spiral 30/10 BIM 13/11. Försök 1 med barn nr 2.
- Zvinto - ÄL ca 1/11, BIM runt 16/11. Försök 10, andra barnet.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
-KarinStarfighter, Äl ca 6/11, BIM ca 20/11. 10e försöker. Inga barn.

Mens idag igen. Ringde mannen innan och nu är vi överens om att skicka egenremiss för utredning.
 
I precis det läget blev jag gravid första gången :D skulle också åka och ta blodprovet och gubben skulle lämna in prov. Men det blev inget med det :D

Haha, det hade varit fint! Tyvärr verkar det som att mensen kom igång idag, så det blir att åka och lämna alla proven denna veckan.
 
Känns som tiden går sååå långsamt i väntan på utredning, och i väntan på BIM även om jag rent logiskt är ganska övertygad om att det inte blivit något finns ju alltid hoppet liksom :p

I alla fall fått tummen ur och köpt en burk folsyra. Känns bra att i alla fall göra någonting :up:
 
Jag köpte också folsyra och började äta i förrgår, fick världens ont i magen :eek: vet inte om det var en ren tillfällighet, har ju känslig mage. Men ska prova idag igen!
 
Hade ju tid till gyn idag, meeen såklart så började magsjukornas magsjuka här igår så jag fick lämna återbud. Så typiskt!

Men tur i oturen så har jag, peppar peppar, slutat blöda.
 
Har slutat med ppillerna och väntar nu på helvetesmensen:devil: och sedan ägglossning så att jag kan börja använda progesterall :)

Känner mig riktigt nervös för att vi ska börja försöka igen... Men försöker att inte tänka på det utan det får "bli som det blir" vilket verkligen inte är lätt :(
 
Här kom mensen rätt tidigt, med lite mindre blodklumpar dagarna innan. Så brukar den inte bete sig, funderar på om det var ett tidigt missfall kanske. Men nu börjar det bli segt att försöka, och med mycket att göra på jobbet kommande året kanske vi pausar försöken lite. Kanske...
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Lilleknodd2 ÄL ca 31/10, BIM 14/11. Fjärde försöket, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 11/10, BIM ca 24/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Hedblomster, ÄL ca 23/10, BIM ca 8/11. Försök 7, första barnet (4e försöket efter X).
- Superstar, beräknad första ÄL efter uttag av spiral 30/10 BIM 13/11. Försök 1 med barn nr 2.
- Zvinto - ÄL ca 1/11, BIM runt 16/11. Försök 10, andra barnet.
- nattljus, ÄL ca 1/11, BIM ca 15/11 första försöket, första barnet
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
-KarinStarfighter, Äl ca 6/11, BIM ca 20/11. 10e försöker. Inga barn.

Justerat datumen lite. Spänd och förväntansfull, och hoppas att det går vägen :love:
 
Jag har inte varit aktiv här på ett tag. Fick missfall i somras med en ny kärlek och efter det har vi typ försökt aktivt att bli gravida igen. Plussade i förra veckan. Jag är glad och vill ha barnet men troligen är förhållandet slut så jag är inställd på att klara av det här själv. Jag har bra stöd av min familj men de vet ingenting än. Förhoppningsvis går det vägen denna gång, missfallet var fruktansvärt och jag hoppas slippa gå igenom det igen. Livet är lite kaos just nu och pappan ifråga sitter för tillfället häktad... jag har fått meddela honom per brev så jag har ingen aning om hur han tänker eller känner. Jag hoppas att han i alla fall vill vara en närvarande pappa till barnet. Så småningom får jag väl joina någon sommarföräldratråd och hoppas på att det finns några starka ensamstående föräldrar där som vill dela med sig av sina erfarenheter.
 
Jag har inte varit aktiv här på ett tag. Fick missfall i somras med en ny kärlek och efter det har vi typ försökt aktivt att bli gravida igen. Plussade i förra veckan. Jag är glad och vill ha barnet men troligen är förhållandet slut så jag är inställd på att klara av det här själv. Jag har bra stöd av min familj men de vet ingenting än. Förhoppningsvis går det vägen denna gång, missfallet var fruktansvärt och jag hoppas slippa gå igenom det igen. Livet är lite kaos just nu och pappan ifråga sitter för tillfället häktad... jag har fått meddela honom per brev så jag har ingen aning om hur han tänker eller känner. Jag hoppas att han i alla fall vill vara en närvarande pappa till barnet. Så småningom får jag väl joina någon sommarföräldratråd och hoppas på att det finns några starka ensamstående föräldrar där som vill dela med sig av sina erfarenheter.
Grattis till graviditeten! Även om omständigheterna runt omkring dig kunde varit trevligare :heart

Mvh Miks
 
Jag har inte varit aktiv här på ett tag. Fick missfall i somras med en ny kärlek och efter det har vi typ försökt aktivt att bli gravida igen. Plussade i förra veckan. Jag är glad och vill ha barnet men troligen är förhållandet slut så jag är inställd på att klara av det här själv. Jag har bra stöd av min familj men de vet ingenting än. Förhoppningsvis går det vägen denna gång, missfallet var fruktansvärt och jag hoppas slippa gå igenom det igen. Livet är lite kaos just nu och pappan ifråga sitter för tillfället häktad... jag har fått meddela honom per brev så jag har ingen aning om hur han tänker eller känner. Jag hoppas att han i alla fall vill vara en närvarande pappa till barnet. Så småningom får jag väl joina någon sommarföräldratråd och hoppas på att det finns några starka ensamstående föräldrar där som vill dela med sig av sina erfarenheter.
Grattis :banana:

Hoppas det går hela vägen nu. Håller tummarna :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 657
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 879
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 379
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 830
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp