En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens positiva; jag testade nu på morgonen och ingen tvekan, tog några sekunder och sen visade stickan ett starkt plus! Jag är alltså gravid för första gången i mitt liv och på första ivfen. Men, vet att det är en lång resa kvar. Dag 13 med en 5-dagars.

Dagens negativa; är trots att jag tagit det väldigt lugnt sen äggplock väldigt svullen. Ser ut som jag ät gravid i 5:e månaden så ska in på kontroll hos gyn nu kl. 11.00
Grattis!! Håller tummarna allt går bra på kollen.
 
@underensten Har varit med om liknande upplevelse, massvis med blod och extrema smärtor. Direkt efteråt var jag inte rädd, var taggad att försöka igen. 2 månader efter hände samma sak igen. Då bestämde vi oss för att göra uppehåll och det skulle vi nog inte ha gjort för nu är jag livrädd :eek:
 
@underensten Har varit med om liknande upplevelse, massvis med blod och extrema smärtor. Direkt efteråt var jag inte rädd, var taggad att försöka igen. 2 månader efter hände samma sak igen. Då bestämde vi oss för att göra uppehåll och det skulle vi nog inte ha gjort för nu är jag livrädd :eek:

Ajdå :(.
Jag känner nu att jag kommer absolut försöka igen. Men om det händer någonting så ska jag nästa gång inte härda ut så länge som jag har gjort de två senaste gångerna utan söka vård lite tidigare, för när jag väl tagit mig dit så har jag fått så bra hjälp.

Märkte när jag åkte hem från sjukhuset att jag inte bara blött igenom två bindor, trosor, byxor och handuk utan även en trädgårdsdyna jag suttit på i bilen :crazy:. Tur jag inte väntade längre ändå.
 
Dagens positiva; jag testade nu på morgonen och ingen tvekan, tog några sekunder och sen visade stickan ett starkt plus! Jag är alltså gravid för första gången i mitt liv och på första ivfen. Men, vet att det är en lång resa kvar. Dag 13 med en 5-dagars.

Dagens negativa; är trots att jag tagit det väldigt lugnt sen äggplock väldigt svullen. Ser ut som jag ät gravid i 5:e månaden så ska in på kontroll hos gyn nu kl. 11.00
Åå va härligt :love: :banana:Grattis! :heart ( svullnaden var inte lika rolig, men det är ju ett jobbigt ingrepp för kroppen så det är nog inte så konstigt. :D ) Jag håller tummar och tår att det växer som det ska där inne!
 
*anonymt nick*

Testexperter!
Hur många dagar "ska" man få positiva ägglossningstester? Jag har köpt på mig billiga ägglossningstester från Amazon och har testat åtta dagar i rad under samma tidpunkt varje eftermiddag. Mina tre senaste tester (som alltså tagits sö, må och ti eftermiddag) visar alla positivt, dvs att teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Jag tycker att det känns lite konstigt eftersom jag läst att det kan vara lätt att missa tidpunkten när man får positivt och att billiga test inte heller nödvändigtvis ger utslag alls...
 
*anonymt nick*

Testexperter!
Hur många dagar "ska" man få positiva ägglossningstester? Jag har köpt på mig billiga ägglossningstester från Amazon och har testat åtta dagar i rad under samma tidpunkt varje eftermiddag. Mina tre senaste tester (som alltså tagits sö, må och ti eftermiddag) visar alla positivt, dvs att teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Jag tycker att det känns lite konstigt eftersom jag läst att det kan vara lätt att missa tidpunkten när man får positivt och att billiga test inte heller nödvändigtvis ger utslag alls...

Är det första cykeln du testar?
 
Uppdatering: var hos Gunnar på fm som gjorde vul och såg både vätska i bukhålan och något förstorade äggstockar. Himlade med ögonen när jag sa att de plockade ut 19 ägg. Överstimulering grad 1. Han sa att det gått så pass många dagar sen äggplock att det borde nått sin kulmen och borde gå met. Lämnade flertalet prover som alla såg bra ut. Fick order om att väga mig dagligen. Ska följa upp med telefontid på torsdag.
 
Uppdatering: var hos Gunnar på fm som gjorde vul och såg både vätska i bukhålan och något förstorade äggstockar. Himlade med ögonen när jag sa att de plockade ut 19 ägg. Överstimulering grad 1. Han sa att det gått så pass många dagar sen äggplock att det borde nått sin kulmen och borde gå met. Lämnade flertalet prover som alla såg bra ut. Fick order om att väga mig dagligen. Ska följa upp med telefontid på torsdag.
Inga råd om att dricka mycket och vila? (=ligga still!)

Det kan ta ett par veckor ännu eftersom du nu får högre doser hcg för var dag som går...
 
Inga råd om att dricka mycket och vila? (=ligga still!)

Det kan ta ett par veckor ännu eftersom du nu får högre doser hcg för var dag som går...

Nej, inte mer än att undvika tyngre fysisk aktivitet. Jag hoppas att det lugnar ner sig snart. Är inge roligt att vara så svullen och inte våga göra nåt. Men, precis som han sa triggas ju kroppen av hcg. Ska se om jag lyckad tjata mig till ett återbesök i nästa vecka. Känns viktigt att ha koll känner jag.
 
Dagens positiva; jag testade nu på morgonen och ingen tvekan, tog några sekunder och sen visade stickan ett starkt plus! Jag är alltså gravid för första gången i mitt liv och på första ivfen. Men, vet att det är en lång resa kvar. Dag 13 med en 5-dagars.

Dagens negativa; är trots att jag tagit det väldigt lugnt sen äggplock väldigt svullen. Ser ut som jag ät gravid i 5:e månaden så ska in på kontroll hos gyn nu kl. 11.00

Gud, så roligt! Grattis! Hoppas nu allt fortsätter som det ska, och att svullnaden går ner så du kan börja njuta av att vara gravid. 😊
 
ÄL för en vecka sen och har känt små hugg igår och idag som jag gjorde innan cystan jag fick i februari högg ordentligt... oroar mig för att det är en ny på gång :/
10 dagar till första besöket på rmc så är det en ny cysta lär de väl se den då tänker jag?
Har BIM tre dagar innan besöket också.
 
Var bara ett spökstreck på testet i måndags.
Testat idag och negativt test samt mensvärk till och från hela dagen, så jag väntar in mensen som antagligen kommer inatt/imorgon.
Cykeln som kommer ska jag kolla med ÄL stickor, bara för att få veta om jag ens har ÄL...
 
Känner mig äntligen bättre efter min överstimulering. Tappade tre kilo på två dagar och känns som att den värsta svullnaden har lagt sig. Är inte alls lika andfådd längre. På torsdag ska jag på kontroll igen hos gyn. Veckan därpå åker vi på semester och när vi kommer hem är det dags för det första ultraljudet, 25/7. :nailbiting: Nu bara hoppas vi på att det går vägen.
 
Var bara ett spökstreck på testet i måndags.
Testat idag och negativt test samt mensvärk till och från hela dagen, så jag väntar in mensen som antagligen kommer inatt/imorgon.
Cykeln som kommer ska jag kolla med ÄL stickor, bara för att få veta om jag ens har ÄL...
Tråkigt :(
Dock tror jag inte på sk spökstreck, i alla fall inte så tydliga i färg. Snarare mycket tidigt missfall, även kallat kemisk graviditet av vissa.
 
Nejlica, första barnet
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Lilleknodd 2 - ÄL ca 20/5, BIM 3/6. Försöker få till ett syskon. Ett MA i v 18 samt ett MF i v 6.
- Zvinto - ÄL ca 28-30/5, BIM runt 13-15/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Skuggviol - ÄL ca 7/6, BIM ca 21/6. Andra försöket, inga barn sedan tidigare.
-Winifred - ÄL ca 13/6, BIM ca 28/6. Inga barn sen tidigare.
- Klura- ÄL ca 12/6, BIM ca 26/6. Tredje försöket, inga barn sedan innan
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- kmt ÄL ca 18/6, BIM 2/7, inga barn
- Hedblomster - ÄL 26/6, BIM 11/7. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
-Ingela_S - ÄL ca 26/6, BIM ca 10/7. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.

Plockade bort mig i vad jag tror är senaste listan. Ska lägga in mig i gravidtråden efter första ultraljudet tänkte jag...
 
Negativt test nu på morgonen på BIM. Luften gick lite ur oss. Hade verkligen hoppats denna gången. Första besök efter provlämning hos rmc på fredag. Skönt att ha det att se framemot!
 
Tråkigt @lilleknodd2 Jag höll tummarna för dig :heart

Jag har äntligen slutat blöda efter 2,5 v och kan börja sexa igen :bump:. Har nu ingen aning när ägglossningen kommer igång, men sexar och hoppas på det bästa så får jag ta ägglossningstest när mensen kommer igång. Har fått hem en häst över sommaren som håller mig sysselsatt och mycket hästtankar så det håller mig borta från bebis och missfallsgrubbel. Har blivit sugen på att skaffa egen häst igen nu, men det känns ju inte jätteoptimalt just nu när jag försöker bli gravid...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 660
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 938
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 380
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 862
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp