En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om listan är så aktuell längre, men uppdaterar i alla fall. Fick mens idag och har anmält till RMC, men är helt inställd på att bli nekad denna cykeln (också), eftersom de sa att mensstart tidigast fick vara 27/11 för att undvika julen. Två ynka dagar fel alltså.

- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Zvinto - BIM mellan 22-25/11. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Winifred - ÄL ca 12/8, BIM ca 27/8. Försök 3, inga barn sen tidigare
- Hedblomster - ÄL ca 19/10, BIM ca 3/11. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
-Klura- BIM 24 november, ägglossning ca 10/11
- Ingela_S - ÄL ca 5/12, BIM ca 19/12 Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
 
Vår kallelse till planeringssamtalet damp ner i brevlådan idag, 14 dec ska vi till rmc.
Förra veckan ringde mannen dit då vi fått så olika besked hela tiden angående väntetiderna och de meddelade då att vi tidigast får komma på samtalet i januari.
Nu blev det en hel månad tidigare än förväntat.

Fick hjärtklappning när jag läste vad det stod i brevet. Nu är det lite mer på riktigt!

Håller tummarna! 😀
 
Jag kan inte uppdatera listan för jag fattar inte om jag fått ägglossning denna gång... Är på cd 25 nu och tyckte jag kände ägglossningssmärta i fredags men var ju och gjorde vul då och då sa hon att det inte är på väg men att jag kan ha haft samma dag för det fanns en större blåsa men den såg inte spänd ut. Men jag brukar alltid alltså 100% av gångerna på ont i brösten dagen efter och det har jag inte nu. Så jag vet absolut inte när mensen kommer... Vill att den ska komma snart så jag förhoppningsvis får lite koll på januari och ungefär när ivf startar.
 
Vet inte om listan är så aktuell längre, men uppdaterar i alla fall. Fick mens idag och har anmält till RMC, men är helt inställd på att bli nekad denna cykeln (också), eftersom de sa att mensstart tidigast fick vara 27/11 för att undvika julen. Två ynka dagar fel alltså.

- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Zvinto - BIM mellan 22-25/11. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Winifred - ÄL ca 12/8, BIM ca 27/8. Försök 3, inga barn sen tidigare
- Hedblomster - ÄL ca 19/10, BIM ca 3/11. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
-Klura- BIM 24 november, ägglossning ca 10/11
- Ingela_S - ÄL ca 5/12, BIM ca 19/12 Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.

Jag fattar inte riktigt varför mensen måste komma tidigast 27/11? Har sett andra säga att mensen senast ska komma tex 30/11 för att hinna en omgång innan julstängt men inte tvärtom, haha... Men himla tråkigt att bli nekad :( speciellt IGEN. En himla väntan hela tiden alltså. Håller tummarna att det får in dig i schemat ändå!
 
Om jag räknar samma dagar som sist så skulle behandlingen börja på cykeldag 19 vilket blir 13/12. Ca 14 dagar senare börjar hormonsprutorna, vilket blir 28/12. UL efter 7 dagar blir 3/1. Gissar att deras julledighet är t.o.m trettonhelgen. Men jag ska inte säga för mycket, de skulle ju kunna överraska och säga att det är bara att köra. 😋
 
Om jag räknar samma dagar som sist så skulle behandlingen börja på cykeldag 19 vilket blir 13/12. Ca 14 dagar senare börjar hormonsprutorna, vilket blir 28/12. UL efter 7 dagar blir 3/1. Gissar att deras julledighet är t.o.m trettonhelgen. Men jag ska inte säga för mycket, de skulle ju kunna överraska och säga att det är bara att köra. 😋
Ååh okej, då förstår jag! Då antar jag att du gör långt protokoll? Vad typiskt att mensen kom två dagar för tidigt då!
 
Såg att jag låg kvar på listan, har tagit bort mig nu



- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Zvinto - BIM mellan 22-25/11. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Hedblomster - ÄL ca 19/10, BIM ca 3/11. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
-Klura- BIM 24 november, ägglossning ca 10/11
- Ingela_S - ÄL ca 5/12, BIM ca 19/12 Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
 
Håller tummarna! 😀
Tack!
Min mens kom punktlig i morse men den här månaden kändes det på något sätt inte lika nedslående när den dök upp. Har blivit mer positiv kring hela den här karusellen sen vi fick ett nytt datum att se fram emot.

Fick ni starta denna månaden eller vänta en till?
 
Plussade idag, veckoindikator 2-3 veckor! Så tack alla för tips om progesteronkräm, vet inte om det var det som hjälpte men känns lite så. Hoppas jag slipper komma tillbaka till tråden snart.

- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Zvinto - BIM mellan 22-25/11. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Hedblomster - ÄL ca 19/10, BIM ca 3/11. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj 17.
- Ingela_S - ÄL ca 5/12, BIM ca 19/12 Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
 
Tack!
Min mens kom punktlig i morse men den här månaden kändes det på något sätt inte lika nedslående när den dök upp. Har blivit mer positiv kring hela den här karusellen sen vi fick ett nytt datum att se fram emot.

Fick ni starta denna månaden eller vänta en till?

Alltså, det är tur man inte lyssnar alltför mycket på RMC ändå. Fick besked förra månaden att min cykel fick börja tidigast 27/11 för att få påbörja behandling, men tänkte att jag ändå ville ha dokumenterat att jag velat ha behandling men blivit nekad, så jag anmälde mensstart igår. Idag fick jag ett meddelande att det var helt okej, de skickar hem planering med tider till oss. Så om 19 dagar påbörjar vi behandling för försök nr två.🙂
 
Alltså, det är tur man inte lyssnar alltför mycket på RMC ändå. Fick besked förra månaden att min cykel fick börja tidigast 27/11 för att få påbörja behandling, men tänkte att jag ändå ville ha dokumenterat att jag velat ha behandling men blivit nekad, så jag anmälde mensstart igår. Idag fick jag ett meddelande att det var helt okej, de skickar hem planering med tider till oss. Så om 19 dagar påbörjar vi behandling för försök nr två.🙂

Men alltså.. man blir ju tokig på dom! Hur svårt kan det vara med raka besked? Samma besked?
Skönt att det var ”fel på rätt håll” för er så ni får påbörja.
Håller tummarna för er!
 
Uppdaterar listan :-)

- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Zvinto - BIM mellan 22-25/11. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Hedblomster - ÄL ca 19/10, BIM ca 3/11. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj 17.
- Ingela_S - ÄL ca 5/12, BIM ca 19/12 Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Cherie - Slutade använda p-piller i okt-18, ingen bekräftad ÄL ännu, troligen PCOS, inga barn sen tidigare
 
Hoppar in i tråden :) Hade sannolikt ÄL 27/11, både LH-test och temp tyder på det. Så nu går jag bara och väntar på plusset eller mensen... och obsessar över symptom och googlar sönder tangentbordet :o Tänkte inte testa förrän i helgen dock. Har oregelbundna och långa cykler, sedan slutet med minipiller i juli 30-38 dagar. Hoppas det inte beror på någon hormonobalans som kommer göra det svårt att bli gravid :(

Uppdaterad lista:

- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Zvinto - BIM mellan 22-25/11. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Hedblomster - ÄL ca 19/10, BIM ca 3/11. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj 17.
- Ingela_S - ÄL ca 5/12, BIM ca 19/12 Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Cherie - Slutade använda p-piller i okt-18, ingen bekräftad ÄL ännu, troligen PCOS, inga barn sen tidigare
- Kolfinnur - Försökt sen aug-18. ÄL 27/11, BIM 10/12. Inga barn sedan tidigare
 
Inför vårt planeringssamtal nästa vecka fick jag igår hem brev med förfrågan om jag vill vara med i en forskningsstudie.
Någon av er andra på rmc som också fått den frågan?

Har inte hunnit ringa sjuksköterskan i brevet, men tycker det känns konstigt att de ska lotta fram vilket hormonstimulerande medel man väljer att ge patienterna som väljer att delta? Spontant brukar jag nästan alltid välja att bidra till forskningen om jag kan, men är tveksam nu.
Känns som om jag leker lite grann med våra chanser om jag är med. Hur gör man annars när man väljer hormon? Något måste man ju gå efter och inte ”elle, belle, bi..” liksom? :confused:
 
Inför vårt planeringssamtal nästa vecka fick jag igår hem brev med förfrågan om jag vill vara med i en forskningsstudie.
Någon av er andra på rmc som också fått den frågan?

Har inte hunnit ringa sjuksköterskan i brevet, men tycker det känns konstigt att de ska lotta fram vilket hormonstimulerande medel man väljer att ge patienterna som väljer att delta? Spontant brukar jag nästan alltid välja att bidra till forskningen om jag kan, men är tveksam nu.
Känns som om jag leker lite grann med våra chanser om jag är med. Hur gör man annars när man väljer hormon? Något måste man ju gå efter och inte ”elle, belle, bi..” liksom? :confused:
Jag antar att de testar ngt nytt, dvs vissa får ”det vanliga” och vissa får det nya.
Du kan ju fråga om det nya medlet är testat tidigare och hur resultaten sett ut hittills. Kanske ger dig mer info :)
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Har precis inlett provtagning inför IVF. Ett av proverna är prolaktin. Nån som vet hur lång tid det tar? Jag har fått svar på allt annat men det verkar dröja. Ser inte i journalen att de är tagna heller, som jag gjorde med tsh och t4. Fått svar att jag ska höra av mig om några dagar, men tiden går så sakta när man väntar!
 
Har precis inlett provtagning inför IVF. Ett av proverna är prolaktin. Nån som vet hur lång tid det tar? Jag har fått svar på allt annat men det verkar dröja. Ser inte i journalen att de är tagna heller, som jag gjorde med tsh och t4. Fått svar att jag ska höra av mig om några dagar, men tiden går så sakta när man väntar!
Det ska inte ta med än typ högst 4 dagar. Prolaktinet var irriterande att ta då det skulle tas mellan klockan 10 och 14 och man skulle ha varit vaken minst 3 timmar innan. :grin:
 
Inför vårt planeringssamtal nästa vecka fick jag igår hem brev med förfrågan om jag vill vara med i en forskningsstudie.
Någon av er andra på rmc som också fått den frågan?

Har inte hunnit ringa sjuksköterskan i brevet, men tycker det känns konstigt att de ska lotta fram vilket hormonstimulerande medel man väljer att ge patienterna som väljer att delta? Spontant brukar jag nästan alltid välja att bidra till forskningen om jag kan, men är tveksam nu.
Känns som om jag leker lite grann med våra chanser om jag är med. Hur gör man annars när man väljer hormon? Något måste man ju gå efter och inte ”elle, belle, bi..” liksom? :confused:

Man kan ju byta vid ”bestämd” behandling också, har tex gjort både kort och långt protokoll och olika ägglossningssprutor.
 
Inför vårt planeringssamtal nästa vecka fick jag igår hem brev med förfrågan om jag vill vara med i en forskningsstudie.
Någon av er andra på rmc som också fått den frågan?

Har inte hunnit ringa sjuksköterskan i brevet, men tycker det känns konstigt att de ska lotta fram vilket hormonstimulerande medel man väljer att ge patienterna som väljer att delta? Spontant brukar jag nästan alltid välja att bidra till forskningen om jag kan, men är tveksam nu.
Känns som om jag leker lite grann med våra chanser om jag är med. Hur gör man annars när man väljer hormon? Något måste man ju gå efter och inte ”elle, belle, bi..” liksom? :confused:

Jag har inte fått erbjudande att vara med i studien, men tänker att valet av hormon är lite av en chansning ändå, även om besluten säkert är välgrundade och det finns högre chanser på någon sort. Hur man reagerar är väl i slutänden ändå individuellt. Jag fick en sorts hormonsprutor på första försöket och en annan sort nu till andra. Sen vet jag inte alls vad forskningsundersökningen ska gå ut på, de kanske vill visa att något inte funkar och då är det ju inte så kul att vara med...
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 779
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 378
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 796
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp