En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå produktionssex kring ägglossning :angel:
Hur ofta har ni sex kring ägglossning? Om ni varit gravida, hur ofta hade ni sex då?

Sonen blev till en månad då vi låg med varandra en gång, fyra dagar innan beräknad ägglossning. Så mycket sex som vi har nu har vi nog aldrig haft, inte ens som nyförälskade :laugh: jag klagar inte, tycker det är rätt najs! Men tyvärr blir det ju ingen bebis :( och att det kan vara så olika med tre års skillnad!
 
Pratade med någon på akademiska i Uppsala nu och hon sa ja till att starta vår andra ivf denna vecka! Min läkare i Västerås var ganska noga med att jag skulle börja efter den 12e när de öppnar men nu är det Uppsala som bestämmer så vad ska man göra 😁 Känns skönt att inte slösa någon tid. I värsta fall får jag åka till Uppsala på ultraljud istället för Västerås, men då är det så. Oavsett måste jag ta ledigt från jobbet så.
 
Tror jag befinner mig på dag 14 el 15 i cykeln men inte ett positivt äl-test i sikte. Har kört både fm och em de senaste två-tre dagarna eller så eftersom jag är osäker på när det blir. Vanligtvis ska det ju vara nu. Jag har noterat de där typiska ”trådarna” och tidigare har det följts av äl, men inte denna gång verkar det som. Bara att vänta lite till då och hoppas att kroppen sköter sitt.
 
Apropå produktionssex kring ägglossning :angel:
Hur ofta har ni sex kring ägglossning? Om ni varit gravida, hur ofta hade ni sex då?

Vi körde lite olika varianter, någon månad provade vi varannan dag från typ ett par dagar -tre dagar innan ägglossning till någon dag efter ägglossning, ibland försökte vi mer tajma just ägglossningsdagen och spara oss lite innan dess. Månaden jag blev gravid hade vi sex en gång per dag (morgonen) fem dagar i sträck - två dagar innan ägglossning, på ägglossningsdagen och sen två dagar efter (för jag fick inte temperaturhöjning förrän tredje dagen, så antar att ägglossningen var senare än vad jag trodde den cykeln).
 
Apropå produktionssex kring ägglossning :angel:
Hur ofta har ni sex kring ägglossning? Om ni varit gravida, hur ofta hade ni sex då?

Vi försökte i 6 månader innan jag blev gravid, de första fem månaderna hade vi sex varannan dag från ett par dagar efter mens fram till ett par dagar före nästa. Månaden det tog sig hade vi bara sex två gånger, på uppmätt äl-dag och dagen efter :D
 
Någon av er som gjort ivf som haft Bemfola? Hade gonal f sist och den kunde man förvara utanför kylskåpet när man börjat använda den men verkar som att Bemfola ska vara i kylskåp jämt? Måste ha med mig en spruta på en tågresa i helgen samt en natt på hotell som inte verkar ha minibar där man kan lägga den... Vet inte hur jag ska få ihop detta.
 
Någon av er som gjort ivf som haft Bemfola? Hade gonal f sist och den kunde man förvara utanför kylskåpet när man börjat använda den men verkar som att Bemfola ska vara i kylskåp jämt? Måste ha med mig en spruta på en tågresa i helgen samt en natt på hotell som inte verkar ha minibar där man kan lägga den... Vet inte hur jag ska få ihop detta.

Jag kan tyvärr inget om preparatet du har men jag kom att tänka på en sån där kylbag man kan sätta in i en stickkontakt. Det är nog långt ifrån en optimal lösning men tänkte ändå nämna det om det inte skulle gå på annat sätt.
 
Någon av er som gjort ivf som haft Bemfola? Hade gonal f sist och den kunde man förvara utanför kylskåpet när man börjat använda den men verkar som att Bemfola ska vara i kylskåp jämt? Måste ha med mig en spruta på en tågresa i helgen samt en natt på hotell som inte verkar ha minibar där man kan lägga den... Vet inte hur jag ska få ihop detta.

Jag har haft bemfola och har för mig att de klarar sig ett tag utanför kylskåp också. Hade med en spruta på mitt bröllop för ett år sedan, den låg i handväskan hela dagen. Men ring och fråga kliniken, så kanske de kan säga mer exakt hur länge sprutan kan vara utan kylskåp.
 
Någon av er som gjort ivf som haft Bemfola? Hade gonal f sist och den kunde man förvara utanför kylskåpet när man börjat använda den men verkar som att Bemfola ska vara i kylskåp jämt? Måste ha med mig en spruta på en tågresa i helgen samt en natt på hotell som inte verkar ha minibar där man kan lägga den... Vet inte hur jag ska få ihop detta.
Inte använt bemfola, men Fass säger "Den oöppnade pennan kan inom hållbarhetstiden förvaras vid högst 25 °C i upp till 3 månader utan att förvaras i kylskåp igen och måste kastas om den inte har använts efter 3 månader.".
 
Jag har haft bemfola och har för mig att de klarar sig ett tag utanför kylskåp också. Hade med en spruta på mitt bröllop för ett år sedan, den låg i handväskan hela dagen. Men ring och fråga kliniken, så kanske de kan säga mer exakt hur länge sprutan kan vara utan kylskåp.
Ska höra med dem när jag ringer vid mensstart, men har i alla fall fixat så att hotellet kan förvara den i sitt kylskåp i receptionen 😄
 
Bim på söndag,måndag eller tisdag då :rofl:

Svagt förhoppningsfull denna gång. Började nämligen må illa igår och diverse illaluktande saker har varit jobbiga idag. Enligt min bm förra gången så reagerar kroppen snabbare om det är tätt mellan graviditeterna (18 månader mellan 1 och 2 med ett missfall i vecka11 tre månader innan vi fick till nummer 1) mådde illa en vecka innan jag plussade förra gången.

Smått tokiga är vi. Kommer i så fall blir 1 år 10 månader mellan 2 och 3. Men jag börjar ha åldern emot mig, personligen tror jag inte min kropp kommer klara en graviditet efter 37
 
Bim på söndag,måndag eller tisdag då :rofl:

Svagt förhoppningsfull denna gång. Började nämligen må illa igår och diverse illaluktande saker har varit jobbiga idag. Enligt min bm förra gången så reagerar kroppen snabbare om det är tätt mellan graviditeterna (18 månader mellan 1 och 2 med ett missfall i vecka11 tre månader innan vi fick till nummer 1) mådde illa en vecka innan jag plussade förra gången.

Smått tokiga är vi. Kommer i så fall blir 1 år 10 månader mellan 2 och 3. Men jag börjar ha åldern emot mig, personligen tror jag inte min kropp kommer klara en graviditet efter 37

Spännande! Håller tummarna då :) Ja, ni har verkligen jobbat på snabbt, men det är ju himla kul för barnen att vara tätt i ålder tror jag.
 
Hade en liten förhoppning om att mensen skulle ha kommit tillbaka vid det här laget. Sonen är snart 11 månader och ammar i princip bara nattetid men nä. Inte för att det är någon som helst brådska men sjukt ändå att kroppen tar så lång tid på sig.
 
Kroppen känns skum. Försöker minnas om det kändes såhär första äl efter mitt MA men kommer inte ihåg något. Det sticker i livmodern till o från och jag har mått illa sen igår kväll. Fick en stegring på testerna som började i förrgår men kroppens signaler tyder inte på äl. Tidigare har jag haft på känn och då testat pos samma dag, men inte nu. Får väl bara vänta o se hur det utvecklar sig helt enkelt.
 
Hade en liten förhoppning om att mensen skulle ha kommit tillbaka vid det här laget. Sonen är snart 11 månader och ammar i princip bara nattetid men nä. Inte för att det är någon som helst brådska men sjukt ändå att kroppen tar så lång tid på sig.

När man för en gångs skull VILL ha mens. Ja då kommer den inte
 
Nähä. Börjar se mörkt ut. Rosa på pappret idag. Mår dock så illa stundvis att jag funderar vilket dike jag skall kasta upp i. Kan man ”framkalla” ett sådant illamående bara genom tankens kraft? (Psykologiskt eller åt de hållet)
 
Fått tid för operation nu. Bilateral salpingektomi. Är dock lite nojjig så att de gör rätt, det har varit otroligt många köer, samtal, sköterskor, olika klinker osv.
Utredning, IVF och op är på olika ställen.

Till min fundering, visst har jag kvar äggblåsorna så jag kan genomföra IVF fast jag får en salpingektomi? Men kommer aldrig kunna bli naturligt gravid.
Bilateral sactosalpinx är min diagnos.
(som ingen sett vid ultraljud förrän jag äntligen kom till RMC)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 606
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 359
· Visningar
182 839
Senast: Wenniz
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 362
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp