En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Herregud! Jag har ta mig fasiken fått ett positivt grav-test för första gången. Extremt tidigt än. Satte in embryo i torsdags. ”Vanliga” testet är fortfarande helt blankt men tog ett digitalt ”testa tidigt” och det står gravid. Det är väl tidigt att ta ut nått än men har aldrig sett order gravid på ett test innan.
 
Herregud! Jag har ta mig fasiken fått ett positivt grav-test för första gången. Extremt tidigt än. Satte in embryo i torsdags. ”Vanliga” testet är fortfarande helt blankt men tog ett digitalt ”testa tidigt” och det står gravid. Det är väl tidigt att ta ut nått än men har aldrig sett order gravid på ett test innan.
Åååååhh!!!! Hoppas hoppas hoppas! Håller alla tummar att den får stanna kvar ❤️
 
Herregud! Jag har ta mig fasiken fått ett positivt grav-test för första gången. Extremt tidigt än. Satte in embryo i torsdags. ”Vanliga” testet är fortfarande helt blankt men tog ett digitalt ”testa tidigt” och det står gravid. Det är väl tidigt att ta ut nått än men har aldrig sett order gravid på ett test innan.
Åh!! 😍 Underbart! Håller tummarna att den stannar kvar! ❤️
 
Helt sjukt. Jag hade gett upp hoppet helt. Har intalat mig själv att jag inte vill ha barn egentligen och nästan accepterat det. Jag vet självklart är det för tidigt att ta ut nått som jag skrev tidigare men jag har ALDRIG sett gravid på ett test.
Har inga symtom, vet egentligen inte varför jag tog ett tidigt test men nu fick jag hoppet tillbaka. Även om inte detta embryo stannar så kan ändå kroppen bli lite gravid.
 
98C08A7B-07F8-40DC-955F-80CF0BE0C8AA.png

Vad fin graf, verkligen, ett skolboksexempel. Uppgiven.
 
Min ivf var väldigt påfrestande denna gången, 7 äggblåsor blev till 6 blev till 5 under sprutomgången... Och bara 2 av dem visade sig innehålla ägg. Sen blev båda befruktade och ett sattes in redan dag 2.
Har varit enormt påfrestande väntan. Är mitt sista försök med landstinget och så läskigt att få ett mycket sämre resultat på stimuleringen mot förra gången. Fick sen besked att den andra inte gick att frysa, men har ta mig tusan plussat på testa tidigt nu 😲 känns helt sjukt att det tog sig med de oddsen, men har ju två missfall i bagaget så det är bara att hålla tummarna att det går vägen denna gången.
 
Min ivf var väldigt påfrestande denna gången, 7 äggblåsor blev till 6 blev till 5 under sprutomgången... Och bara 2 av dem visade sig innehålla ägg. Sen blev båda befruktade och ett sattes in redan dag 2.
Har varit enormt påfrestande väntan. Är mitt sista försök med landstinget och så läskigt att få ett mycket sämre resultat på stimuleringen mot förra gången. Fick sen besked att den andra inte gick att frysa, men har ta mig tusan plussat på testa tidigt nu 😲 känns helt sjukt att det tog sig med de oddsen, men har ju två missfall i bagaget så det är bara att hålla tummarna att det går vägen denna gången.
16 stora fina äggblåsor men endast 6 ägg varav 3 mogna och 2 befruktade. 1 återfört på dag 3 och nu ligger världens finaste busunge och sover i min famn så strunta i statistiken ❤️
 
Vad fånigt det känns. Igår förmiddag svor jag över att jag antagligen inte har ägglossning, hur jobbigt det kändes, hur får man hjälp med det osv osv. Sen på eftermiddagen fick jag ett infall och tog ett RFSU testa tidigt. Och såg en svag skugga. Idag var det desto tydligare. Vad har jag gjort för att förtjäna att det tar sig på första försöket?
 

Bifogade filer

  • 29850EFC-1689-4794-8D75-3D44EA384AE8.jpeg
    29850EFC-1689-4794-8D75-3D44EA384AE8.jpeg
    349,9 KB · Visningar: 122
16 stora fina äggblåsor men endast 6 ägg varav 3 mogna och 2 befruktade. 1 återfört på dag 3 och nu ligger världens finaste busunge och sover i min famn så strunta i statistiken ❤️
Tack för uppmuntran ❤️ just nu känns det bra men har ju massor av triggers kopplade till missfallen som jag kommer behöva hantera...
 
Tack för uppmuntran ❤️ just nu känns det bra men har ju massor av triggers kopplade till missfallen som jag kommer behöva hantera...
Tror det är omöjligt att inte oroa sig oavsett vilken bakgrund man har faktiskt. Förhoppningsvis är det ju början på en livslång oroan helt enkelt, var så jag valde att se på det 😁
 
Gjorde insemination för 1,5vecka sen. Appen säger beräknad mens på tisdag, men har väldigt oregelbundna cykler. Inatt kom en blödning, men känns inte riktigt som vanlig mens.. tog ett gravtest som var negativt, men funderar på om det finns någon chans för graviditet med nån form av blödning ändå? Stor risk att jag hoppas lite för mycket, men fundersam är jag… Ska ringa kliniken imorgon och fråga om råd.
 
Det går trögt… är 5+3 idag. Sedan i lördags har jag en skarp smärta i vänster ljumske och brunaktiga flytningar. Sökte idag Gyn idag. Hcg va 3800, vet inte riktigt vad det innebär. Det va lågt sa dom men ska ta om på torsdag. Man såg en hinnesäck i livmodern men den mätte bara 4+3. Men det kunde vara ett felvärde så här tidigt. Men den satt i livmodern i alla fall. Fortfarande inga graviditetsymtom så det ser nog mörkt ut.
 
Det går trögt… är 5+3 idag. Sedan i lördags har jag en skarp smärta i vänster ljumske och brunaktiga flytningar. Sökte idag Gyn idag. Hcg va 3800, vet inte riktigt vad det innebär. Det va lågt sa dom men ska ta om på torsdag. Man såg en hinnesäck i livmodern men den mätte bara 4+3. Men det kunde vara ett felvärde så här tidigt. Men den satt i livmodern i alla fall. Fortfarande inga graviditetsymtom så det ser nog mörkt ut.
Usch vad jobbigt för dig ❤️ hoppas allt är okej och att det hämtar ikapp sig snart...
Hur mår du psykiskt då? Klarar du dig? Be att få prata med någon annars, det borde de väl kunna lösa åt dig?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 671
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 385
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 948
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 989
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp