En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Det går trögt… är 5+3 idag. Sedan i lördags har jag en skarp smärta i vänster ljumske och brunaktiga flytningar. Sökte idag Gyn idag. Hcg va 3800, vet inte riktigt vad det innebär. Det va lågt sa dom men ska ta om på torsdag. Man såg en hinnesäck i livmodern men den mätte bara 4+3. Men det kunde vara ett felvärde så här tidigt. Men den satt i livmodern i alla fall. Fortfarande inga graviditetsymtom så det ser nog mörkt ut.
Håller alla tummar att det går bra och att HCG stigit som det ska på torsdag! Vill bara flika in om symtom, jag har haft ett MA och ett barn och ingen av gångerna har jag haft några symtom alls tidigt. Fick ömma bröst i kanske v 10 eller nåt men inget illamående eller så. Så det behöver inte betyda något! :heart
 
Tog ett test idag igen, vill se ett starkt och snabbt sträck, så känns det lite verkligare tänkte jag.

Tog ett RFSU vanligt test och det blev knappt positivt. Svag skugga. Testade med ett RFSU testa tidigt som är känsligare, det var svagt positivt också.

15 dagar efter positivt ägglossningstest och morgonurin.

Nu är jag säker på att något är fel. Sträcken borde varit tydligare nu.
 
Tog ett test idag igen, vill se ett starkt och snabbt sträck, så känns det lite verkligare tänkte jag.

Tog ett RFSU vanligt test och det blev knappt positivt. Svag skugga. Testade med ett RFSU testa tidigt som är känsligare, det var svagt positivt också.

15 dagar efter positivt ägglossningstest och morgonurin.

Nu är jag säker på att något är fel. Sträcken borde varit tydligare nu.
För mig har det varit segt att få starka streck, förra gången var det inte starkt med rfsu test förrän en vecka efter testdagen. Även denna gången visade rfsu väldigt svagt på testdag men jag kompletterade med Clearblue digital där det stod gravid i text.

Och om jag förstår dig rätt så är det ändå ganska tidigt... Säg att du får ägglossning något dygn efter testet slår om, och så ska ägget befruktas och sen tar det ytterligare några dagar innan det fäster..
När jag satte in ett tvådagars fick jag testdag 15 dgr efter insättning, blastocyst 12 dgr efter insättning så det är ju typ 17 dagar efter "ägglossning"...

Försök ha lite is i magen och testa om ett par dagar igen. Förhoppningsvis är det starkare då ❤️ men det är ju helt omöjligt att inte nöja. Jag har inte ens hemma några fler test nu för att inte bli frestad att testa utan försöka lita på processen 😅
 
För mig har det varit segt att få starka streck, förra gången var det inte starkt med rfsu test förrän en vecka efter testdagen. Även denna gången visade rfsu väldigt svagt på testdag men jag kompletterade med Clearblue digital där det stod gravid i text.

Och om jag förstår dig rätt så är det ändå ganska tidigt... Säg att du får ägglossning något dygn efter testet slår om, och så ska ägget befruktas och sen tar det ytterligare några dagar innan det fäster..
När jag satte in ett tvådagars fick jag testdag 15 dgr efter insättning, blastocyst 12 dgr efter insättning så det är ju typ 17 dagar efter "ägglossning"...

Försök ha lite is i magen och testa om ett par dagar igen. Förhoppningsvis är det starkare då ❤️ men det är ju helt omöjligt att inte nöja. Jag har inte ens hemma några fler test nu för att inte bli frestad att testa utan försöka lita på processen 😅
Nej jag vet ju det här egentligen. Men imorse så hade jag verkligen förväntat mig ett starkare sträck. Men nu när jag har smält det ett par timmar så vet jag ju att det här egentligen inte säger någonting. Jag som hade lovat mig själv att inte oroa mig den här gången… :heart
 
Nej jag vet ju det här egentligen. Men imorse så hade jag verkligen förväntat mig ett starkare sträck. Men nu när jag har smält det ett par timmar så vet jag ju att det här egentligen inte säger någonting. Jag som hade lovat mig själv att inte oroa mig den här gången… :heart
Nej, men det är ju också helt omöjligt att inte oroa sig. Man vill ju bara ha bra besked.
 
På en väns inrådan ska jag testa med clearblue istället, tydligen så har många problem med svaga och knepiga sträck på RFSU. Jag hade ingen aning! Får jag ett starkt positivt då ska jag med glädje släppa hetsen och njuta av min graviditet fram tills det inbokade tidiga ultraljudet.
 
På en väns inrådan ska jag testa med clearblue istället, tydligen så har många problem med svaga och knepiga sträck på RFSU. Jag hade ingen aning! Får jag ett starkt positivt då ska jag med glädje släppa hetsen och njuta av min graviditet fram tills det inbokade tidiga ultraljudet.
Ja, gör det! Jag tycker också rfsu har varit svårare än clearblue.
 
På en väns inrådan ska jag testa med clearblue istället, tydligen så har många problem med svaga och knepiga sträck på RFSU. Jag hade ingen aning! Får jag ett starkt positivt då ska jag med glädje släppa hetsen och njuta av min graviditet fram tills det inbokade tidiga ultraljudet.
Jag har samma erfarenhet från min senaste graviditet. Testade med RFSU sticka och clearblue digital med samma urin, fick svagt streck på RFSU och ”Gravid 2-3 veckor” på Clearblue.
 
Till och med RFSU har vaknat nu :heart
 

Bifogade filer

  • F9C3461B-A7C7-4A92-A1ED-EF7374C4A705.jpeg
    F9C3461B-A7C7-4A92-A1ED-EF7374C4A705.jpeg
    478,7 KB · Visningar: 115
Nej vad tråkigt 💔 beklagar verkligen... Hur mår du?
Jag vet inte riktigt… har inte känt mig gravid men har ju ändå hoppats. Förstod i början på veckan att det inte va bra när jag va till Gyn så nu vill jag bara att det ska vara över.
Jag har inga embryon kvar men ett försök kvar via landstinget så hoppet är inte ute än. Vet inte om jag ska göra ett sista försök med egna ägg eller ställa mig i kö för äggdonation igen. Men jag tar det nog efter sommaren.
 
Jag vet inte riktigt… har inte känt mig gravid men har ju ändå hoppats. Förstod i början på veckan att det inte va bra när jag va till Gyn så nu vill jag bara att det ska vara över.
Jag har inga embryon kvar men ett försök kvar via landstinget så hoppet är inte ute än. Vet inte om jag ska göra ett sista försök med egna ägg eller ställa mig i kö för äggdonation igen. Men jag tar det nog efter sommaren.
Jag förstår verkligen känslan av att man vill att det ska vara över. Låter klokt att passa på att ta en paus nu när det ändå är nära sommaren. Du får landa lite och känna vilken väg som är rätt för dig.
 
Jag ska sluta med mina mediciner nu och jag tycker det är såååå läskigt... Gjorde färsk insättning denna gången och då slutar man visst långt före man gör det med fryst... Jag tror ju inte medicinen har varit avgörande för missfallen, de har kommit ändå.. men allt som kan påverka känns inte bra.
 
Det här är ju ett jäkla skämt!!! Vet inte vart jag ska ta vägen. Jag har inte kommit igång med någon blödning så va till Gyn idag för att få cytotec. Nytt HCG som hade STIGIT 😯😯😯från 2500 i fredags till 4400 idag. VUL visade en graviditet med gulesäck som mätte 5+2 ( jag är 6+4 egentligen). Alltså vad i helvete. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det ser ju fortfarande inte speciellt ljust ut men hur kan det bli såhär? Gynekologen hade aldrig sett nått liknande. Två läkare undersökte mig förra veckan och två nya gjorde det nu så jag är ju grundligt undersökt i alla fall.
Det ser ju inte speciellt ljust ut i vilket fall… hade förlikat mig med att det inte skulle bli nått den här gången så nu är jag ett jävla vrak.
 
Det här är ju ett jäkla skämt!!! Vet inte vart jag ska ta vägen. Jag har inte kommit igång med någon blödning så va till Gyn idag för att få cytotec. Nytt HCG som hade STIGIT 😯😯😯från 2500 i fredags till 4400 idag. VUL visade en graviditet med gulesäck som mätte 5+2 ( jag är 6+4 egentligen). Alltså vad i helvete. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det ser ju fortfarande inte speciellt ljust ut men hur kan det bli såhär? Gynekologen hade aldrig sett nått liknande. Två läkare undersökte mig förra veckan och två nya gjorde det nu så jag är ju grundligt undersökt i alla fall.
Det ser ju inte speciellt ljust ut i vilket fall… hade förlikat mig med att det inte skulle bli nått den här gången så nu är jag ett jävla vrak.
Men vad konstigt! Och vad jobbigt för dig när du kastas så mellan hopp och att det är kört... Har du slutat med alla mediciner? Antar att det blir mer jobbig väntan nu då eller?
 
Men vad konstigt! Och vad jobbigt för dig när du kastas så mellan hopp och att det är kört... Har du slutat med alla mediciner? Antar att det blir mer jobbig väntan nu då eller?
Ja, jag slutade med cyklogest i fredags. Har fortsatt med trombyl på eget initiativ för jag har legat mycket i sängen. Mer väntan…
 
Hur långt efter ett missfall kan man söka hjälp? Måste vi vänta 1 år till efter missfall eftersom det har tagit sig en gång?

Förövrigt känns det mesta piss just nu, mår dåligt och känner mig deppig och avundsjuk. För att "alla andra" verkar lyckas utan problem. 😔
 
Hur långt efter ett missfall kan man söka hjälp? Måste vi vänta 1 år till efter missfall eftersom det har tagit sig en gång?

Förövrigt känns det mesta piss just nu, mår dåligt och känner mig deppig och avundsjuk. För att "alla andra" verkar lyckas utan problem. 😔
Tyvärr är det ett år efter missfallet ni behöver vänta ja.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 681
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 385
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 997
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 001
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp