Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

En snabb återkoppling då. Jag fick ett bra intryck, hon gav ett seriöst intryck och mycket information. Skickade efter mötet en sammanställning av informationen, bokade in mig på möte med en perinatal(?) psykolog och ett möte med en tidigare patient. Fick en lista på kliniker i Sverige som har någon form av samarbete med Olga. Så sammanfattningsvis ett professionellt intryck.

MEN det är ju då problemet att den betydligt billigast kliniken, av St Petersburg och den nya på Cypern, är i Ryssland då. Vilket jag ser att UD sedan tre dagar avråder all inresa i. Jag frågade såklart om resa till Ryssland, hon nämnde inget om kriget alls utan att sedan covid startade så hade resorna löst sig med att man åkte till Tallin och sen tåg till St Petersburg. Om jag förstod rätt, mycket information och engelska är inte mitt bästa område. Men att åka tåg är ju ingen garanti att kunna passera gränserna…

Svarar mig själv här då, för sammanhang.

Har dragit igång behandling mer eller mindre för embryodonation i Ryssland nu:nailbiting:
Fått en behandlingsplan med en himla massa mediciner och tillskott, tester, och en del ultraljud som utförs hemma och filmas. På specifika dagar med och en del saker med kort varsel. Behöver beställa en massa medicin från utlandet och fixa ultraljud med nån dags förvaring. Vet inte ens var jag ska börja när det gäller en massa prover? Min vårdcentral hade väl skrattat och lagt på luren😒 Stressad är förnamnet…
 
Svarar mig själv här då, för sammanhang.

Har dragit igång behandling mer eller mindre för embryodonation i Ryssland nu:nailbiting:
Fått en behandlingsplan med en himla massa mediciner och tillskott, tester, och en del ultraljud som utförs hemma och filmas. På specifika dagar med och en del saker med kort varsel. Behöver beställa en massa medicin från utlandet och fixa ultraljud med nån dags förvaring. Vet inte ens var jag ska börja när det gäller en massa prover? Min vårdcentral hade väl skrattat och lagt på luren😒 Stressad är förnamnet…
Åh, spännande!!! Men jobbigt såklart.. som ett till extrajobb att sköta...
 
Svarar mig själv här då, för sammanhang.

Har dragit igång behandling mer eller mindre för embryodonation i Ryssland nu:nailbiting:
Fått en behandlingsplan med en himla massa mediciner och tillskott, tester, och en del ultraljud som utförs hemma och filmas. På specifika dagar med och en del saker med kort varsel. Behöver beställa en massa medicin från utlandet och fixa ultraljud med nån dags förvaring. Vet inte ens var jag ska börja när det gäller en massa prover? Min vårdcentral hade väl skrattat och lagt på luren😒 Stressad är förnamnet…
Spännande, lycka till! Jag gjorde behandling i Ryssland och tog vissa blodprover via Blodkollen/Werlabs osv, och vissa skrev min privata gynekolog remiss på. Allt kommer att lösa sig!
 
Spännande, lycka till! Jag gjorde behandling i Ryssland och tog vissa blodprover via Blodkollen/Werlabs osv, och vissa skrev min privata gynekolog remiss på. Allt kommer att lösa sig!
Tack! Jag ska försöka fråga ultraljudklinikens läkare om det är möjligt, för med Blodkollens priser flyger det ännu mer pengar som såg jag:crazy:
 
Ingen stegring på ägglossningssticka (vilket jag iof inte fått föregående månader heller), men denna gång inte heller någon temperaturhöjning. Så ingen ägglossning
alls denna cykel 😔
 
Positivt på ÄL idag, men inga strån hos kliniken :( Hoppas på kort cykel så kanske jag hinner med mitt sista försök innan de stänger för sommaren.

Fick mitt första riktiga ”ofrivilligt barnlös”- moment idag. Tror det börjar sjunka in att jag sannolikt inte kommer lyckas, och så var jag på AW på jobbet och en kollega (som jag tycker mycket om, men som inte riktigt är medveten om att vissa ämnen kan vara känsliga bland folk man inte känner så väl) började prata om att hon väntar på IVF men att hon börjar bli ok med ”att bli mamma sent”. Missförstå mig rätt, jag tycker det är fint att hon är öppen med det, jag är ju med det till många vänner, men det var bara nått i hennes säkra uttalande att hon skulle få ett barn som gjorde att jag blev ledsen för att det nog inte blir ett för mig :( Lämnade bordet, och trodde jag var diskret, men sen frågade hon om jag var ok, så kändes lite extra jobbigt om det märktes..
 
Jag vet inte vad det är med mig… efter allt som varit så vet jag inte om jag orkar mer. Vet att folk har gått igenom 1000 gånger värre saker än mig och flera gånger om men jag får panik när jag tänker på att bli gravid igen. Jag fick ett litet sammanbrott när jag va på vårmarknad och såg söta babykläder men när jag tänker på att bli och vara gravid så känner jag bara ångest…
 
Jag vet inte vad det är med mig… efter allt som varit så vet jag inte om jag orkar mer. Vet att folk har gått igenom 1000 gånger värre saker än mig och flera gånger om men jag får panik när jag tänker på att bli gravid igen. Jag fick ett litet sammanbrott när jag va på vårmarknad och såg söta babykläder men när jag tänker på att bli och vara gravid så känner jag bara ångest…

Det är ju inte konstigt alls tänker jag 🧡 Med din historia av att ha försökt så länge och sen det som skedde så sent som förra månaden. Hur ska man orka, med alla svängningar mellan hopp och förtvivlan? Och hur kan tankar om graviditet med allt detta i bagaget väcka lust och glädje? Ångest känns som en så mycket mer begriplig känsla... Men det är ju hemskt att det ska vara så.

Hur har du haft det sen du skrev senast och har du kunnat tänka hur du känner och planerar framåt? Eller är det bara upp och ner just nu?
 
Suck. Dessa cykler. Nu inbillar jag mig att jag kanske har ägglossning typ nu eller snart. Men det är dag 28 i cykeln idag... Men visst, cyklerna är oregelbundna och jag har ju haft ägglossning (vad det verkar) så sent som dag 35 förut, även om det vanliga rör sig runt dag 20-25.

Tempen har fortfarande inte höjts. Jag hade lite svag mensvärksliknande känsla igår morse (trodde först mensen var på G, men hade varit väldigt tidigt också). Sedan trodde jag mensen kom under dagen flera ggr, men insåg sen att det nog var väldigt rinniga/vattniga flytningar jag måste känt av. Såg sedan i appen från cyklerna när jag blev gravid med dottern att jag ofta hade registrerat mensvärk i samband med ÄL. Gjorde äl-test igår kväll som förvisso inte gav jättestarkt utslag (inte så starkt som det ska), men betydligt starkare än förra veckan. Kan ju varit att jag missat stigningen då jag inte tagit test senaste dagarna. Har också haft ökad sexlust senaste en-två dygnen. Samtidigt hade jag mitt äggvite-sekret månd-onsd förra veckan och tidigare har det varit närmare ÄL. Alla symtom är lite förvirrande och kommer ändå lite huller om buller nu märks det.

Får se om jag får någon temperaturhöjning typ imorgon eller i övermorgon. Och om lutealfasen blir 8 dagar även denna gång. Då är det ju sak samma med alla tecken på en ev ägglossning...
 
Senast ändrad:
Det är ju inte konstigt alls tänker jag 🧡 Med din historia av att ha försökt så länge och sen det som skedde så sent som förra månaden. Hur ska man orka, med alla svängningar mellan hopp och förtvivlan? Och hur kan tankar om graviditet med allt detta i bagaget väcka lust och glädje? Ångest känns som en så mycket mer begriplig känsla... Men det är ju hemskt att det ska vara så.

Hur har du haft det sen du skrev senast och har du kunnat tänka hur du känner och planerar framåt? Eller är det bara upp och ner just nu?
Det enda jag vet är att jag inte ska göra nått mer i år. ”Fördelen”’ ( eller hur jag ska säga) är att jag ändå måste stå i kö för ägg och det tar antagligen lite tid. Så har tid på mig att bearbeta allt. Fördelen med donerade ägg är också att det inte är en kamp mot den biologiska klockan på samma sätt. Är bara 33 år. Men just nu får jag panik av allt som har med barn och graviditet att göra. Ska se hur det känns efter sommaren annars får jag nog ta hjälp av en kurator igen.
 
3
Det enda jag vet är att jag inte ska göra nått mer i år. ”Fördelen”’ ( eller hur jag ska säga) är att jag ändå måste stå i kö för ägg och det tar antagligen lite tid. Så har tid på mig att bearbeta allt. Fördelen med donerade ägg är också att det inte är en kamp mot den biologiska klockan på samma sätt. Är bara 33 år. Men just nu får jag panik av allt som har med barn och graviditet att göra. Ska se hur det känns efter sommaren annars får jag nog ta hjälp av en kurator igen.

Låter som en klok plan 🧡
 
Jobbigt det här min alkohol under tiden vi försöker så smått. Jag är precis mellan ÄL och mens nu, är med 90% sannolikhet inte gravid då vi hade sex dagen efter ÄL och väldigt långt innan. Och så har jag ju väldigt kort lutealfas etc på det. Men jag vill ju ändå inte dricka alkohol utifall att... Men min syster firar 30 år och slår på stort med stor bjudning, fria drinkar etc. Min pappa vill bjuda på drink nu innan vi beger oss dit. Svårt hur man ska krångla sig ur det tycker jag, hela kvällen dessutom, utan att säga nåt. Har samtidigt ingen lust att berätta för dem och ha massa "granskande" ögon medan vi försöker och särskilt inte om det nu kanske inte ens kommer gå vägen.

De lär väl misstänka nåt hur jag än gör. Hur brukar ni göra?
 
Jobbigt det här min alkohol under tiden vi försöker så smått. Jag är precis mellan ÄL och mens nu, är med 90% sannolikhet inte gravid då vi hade sex dagen efter ÄL och väldigt långt innan. Och så har jag ju väldigt kort lutealfas etc på det. Men jag vill ju ändå inte dricka alkohol utifall att... Men min syster firar 30 år och slår på stort med stor bjudning, fria drinkar etc. Min pappa vill bjuda på drink nu innan vi beger oss dit. Svårt hur man ska krångla sig ur det tycker jag, hela kvällen dessutom, utan att säga nåt. Har samtidigt ingen lust att berätta för dem och ha massa "granskande" ögon medan vi försöker och särskilt inte om det nu kanske inte ens kommer gå vägen.

De lär väl misstänka nåt hur jag än gör. Hur brukar ni göra?
Du kan inte köra bil dit?
 
Jobbigt det här min alkohol under tiden vi försöker så smått. Jag är precis mellan ÄL och mens nu, är med 90% sannolikhet inte gravid då vi hade sex dagen efter ÄL och väldigt långt innan. Och så har jag ju väldigt kort lutealfas etc på det. Men jag vill ju ändå inte dricka alkohol utifall att... Men min syster firar 30 år och slår på stort med stor bjudning, fria drinkar etc. Min pappa vill bjuda på drink nu innan vi beger oss dit. Svårt hur man ska krångla sig ur det tycker jag, hela kvällen dessutom, utan att säga nåt. Har samtidigt ingen lust att berätta för dem och ha massa "granskande" ögon medan vi försöker och särskilt inte om det nu kanske inte ens kommer gå vägen.

De lär väl misstänka nåt hur jag än gör. Hur brukar ni göra?
Jag skyllde på migrän medicin…
Tar jag den mår jag rätt bra, tar jag den inte ligger jag hemma i ett mörkt rum och den får INTE kombineras med alkohol.
 
Smart. Det ska jag prova nästa gång och bygga upp historian lite innan. När det är närmsta familjen så brukar jag vanligtvis ha berättat sånt innan.

Det finns infektioner (anaeroba bakterier) som bekämpas med antibiotika som har en antabus-effekt om en dricker alkohol med dem... och de sitter ofta på ställen en kanske inte vill prata om i vilket sällskap som helst (jag fick ta sådana när jag hade en analfistel :D).

Ett litet tips bara :angel:
 
Mensen kom mycket punktligt som vanligt 8 dagar efter ÄL. Enda positiva med mensen är att jag nu iaf ska ta det där blodprovet för lite fertilitetsmarkörer.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 846
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 460
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 660
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 617
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp