En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir alltid så nyfiken på vem det är "på riktigt". :D

Blir ju dubbelt spännande på detta sätt :p

När det är "gamla" så brukar man kunna lista ut det på skrivsättet :D

:angel:

Blev lite paranoid redan i första inlägget :D Fast risken att nån prickar in vem jag är, är nog ganska (läs mycket) liten.

Vore inte hela världen heller ifall någon skulle gissa rätt, känner bara inte för att gå ut med det riktigt än.
 
:angel:

Blev lite paranoid redan i första inlägget :D Fast risken att nån prickar in vem jag är, är nog ganska (läs mycket) liten.

Vore inte hela världen heller ifall någon skulle gissa rätt, känner bara inte för att gå ut med det riktigt än.

Skriv lite bara så man inte har så mkt text att referera till.

Jag brukar inte pm:a heller när jag listat ut någons dubbelnick. Vad jag minns iaf. Utan mer nöjt konstatera att jag hade rätt när personen avslöjar sig sen :D
 
Välkommen @Brie ! Hoppas din närvaro blir kort ;) ;)

Tack! Med första barnet tog det sig på andra försöket, men nu är jag ju fyra år äldre och det finns liksom inga garantier för att det går lika lätt nu.

Fast faktiskt kan det gärna få ta ett par, tre månader. Tycker att det finns en spänning och närhet i att bestämma sig för att det är dags och allt som hör till. Och fler än två barn blir det inte.
 
Skriv lite bara så man inte har så mkt text att referera till.

Jag brukar inte pm:a heller när jag listat ut någons dubbelnick. Vad jag minns iaf. Utan mer nöjt konstatera att jag hade rätt när personen avslöjar sig sen :D

Haha, jag brukar vara helt kass på att lista ut dubbelnick. Ett fåtal personer skulle jag kunna pricka in på språket och sättet att uttryckat sig, men det är oftast personer som är väldigt aktiva.

Själv är jag inte så aktiv längre, men Bukes föräldraforum är ju ett trevligt ställe att hänga på!
 
Tack! Med första barnet tog det sig på andra försöket, men nu är jag ju fyra år äldre och det finns liksom inga garantier för att det går lika lätt nu.

Fast faktiskt kan det gärna få ta ett par, tre månader. Tycker att det finns en spänning och närhet i att bestämma sig för att det är dags och allt som hör till. Och fler än två barn blir det inte.

Så resonerade jag också, men nu är vi på femte försöket och nu är det inte så roligt längre :S Dottern blev till oplanerat och nu förstår jag inte hur det gick till ;)

Ni som är erfarna ÄL-testare jag behöver lite guidning! I förgår hade jag svagt test och igår var det superstarkt, igår kväll hade jag "äl-ont" i magen. Idag är testet lite svagare än kontrollstrecket men fortfarande rätt starkt.
Tror ni ägget har släppt? När slutar det att ge utslag på äl-testet?
Vet att jag har läst om äl-stegring innan ägglossningen men gör det likadant när ägget är släppt och blir svagare och svagare alltså? Förstår ni hur jag menar?
 
Jag kissar på stickor så länge och vet inte vad jag hoppas på...

Jag vill helst börja maila och tjata på kirurgen redan nu men det känns mer taktiskt riktigt att vänta på mensen innan jag gör det, vore ju pinsamt att ligga på och så måste jag avvakta ändå...

Så de får en vecka på sig att prestera en tid för egen maskin ;)
Det är inte lätt det där med att ligga. Hur man än vänder sig så slutar det att man måste ligga på ett eller annat sätt :D:D

(vilken fantastisk humor jag har idag :p)
 
Skriv lite bara så man inte har så mkt text att referera till.

Jag brukar inte pm:a heller när jag listat ut någons dubbelnick. Vad jag minns iaf. Utan mer nöjt konstatera att jag hade rätt när personen avslöjar sig sen :D
Samma här.Det finns ju oftast någon anledning till att man vill vara anonym och det respekterar jag.
 
Så resonerade jag också, men nu är vi på femte försöket och nu är det inte så roligt längre :S Dottern blev till oplanerat och nu förstår jag inte hur det gick till ;)

Ni som är erfarna ÄL-testare jag behöver lite guidning! I förgår hade jag svagt test och igår var det superstarkt, igår kväll hade jag "äl-ont" i magen. Idag är testet lite svagare än kontrollstrecket men fortfarande rätt starkt.
Tror ni ägget har släppt? När slutar det att ge utslag på äl-testet?
Vet att jag har läst om äl-stegring innan ägglossningen men gör det likadant när ägget är släppt och blir svagare och svagare alltså? Förstår ni hur jag menar?
Ja det stämmer. Oftast går LH-värdet ner fort när ägget väl släppt.
 
Så resonerade jag också, men nu är vi på femte försöket och nu är det inte så roligt längre :S

Det förstår jag verkligen!

Här var ÄL igår enligt min app (hur klarade jag mig nånsin utan appar?!). Så om det nu blir åka av redan på första försöket får vi en majbebis. Känns intressant nog precis lika abstrakt att tänka på som med ettan.
 
Jag finns kvar, men har tydligen cellförändringar och väntar i princip bara på kallelse till ny kontroll nu. Mao skjuter vi på det hela tills vi vet mer :(
 
Jag är också kvar, känner mig totalt ogravid fortfarande.

Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn
Thera ÄL 18/8 BIM 1/9 3:e försöket, 32 år, son född 2011.
em-pirre ÄL 20/8 BIM 4/9 29 år,försökt 1 år, inga barn
lil-sis Äl 23/8 BIM 6/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.

Jag är också här. Har haft fullt upp och inte hunnit skriva, men läser era inlägg.
Går och biter på naglarna och misstänker att min kropp jäklas med mig. Har alltid 30 (/31) dagar på en cykel och så regelbunden att den i princip går att ställa klockan efter. Förra månaden skulle vi ju då försöka (men missade ganska säkert ägglossning med flera dagar) och då drog den givetvis över till 36(!) dagar. Så visade ägglossningstestet positivt så sent som den 17e, alltså 12 dagar sedan. Är inne på dag 32 nu och har ingen känsla av mens i antågande, och ingen känsla av något annat heller. Och jag försöker att låta bli att förvänta mig något för att inte bli besviken när mensen sen kommer (dag 36 igen?). Det står ju att resultat av test är tillförlitligt från "dagen för förväntad mens" men det kanske ändå blir missvisande efter bara 12 dagar från ägglossning? Suck!:crazy: Finns det någon kurs man kan gå för att lära sig ta dagen som den kommer? :meh:
 
Jag kan ha mailat kirurgmottagningen redan.

Tålmodig är möjligen inte min mest utmärkande egenskap.

Tålamod är överskattat. Försöker jag intala mig ;)

@Flixon Hoppas att du inte ska behöva vänta länge på ny kontroll. Och givetvis att det bara är väldigt små förändringar som går över av sig självt.
 
Hoppas jag kan få vara med här, jag och mannen har bestämt att börja försöka få barn igen nu. Vi har en son på 2,5 som dock kom till av "misstag" (ett väldigt kärt misstag dock...såklart) efter 8 år ihop där vi inte alltid varit jätteförsiktiga. Oddsen att det blir något direkt (om alls) är alltså försvinnande små så ni lär få se mig här ett tag framöver ;) Hade ett tidigt missfall förra hösten, troligtvis pga stress då jag höll på att gå in i väggen pga heltidsstudier på annan ort 2 tim enkel resa hemifrån, samtidigt försöka sköta hus, trädgård, man, barn, hund, höns, hästar.. Jag slarvade även med min medicin som jag tar för min Hypotereos. Den är jag dock på banan med igen samt att tempot är något lugnare! :)
Jag har lätt för att bli testknarkare så bromsa mig gärna där! :o

Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn
Thera ÄL 18/8 BIM 1/9 3:e försöket, 32 år, son född 2011.
em-pirre ÄL 20/8 BIM 4/9 29 år,försökt 1 år, inga barn
lil-sis Äl 23/8 BIM 6/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.
_Smulan_ ÄL 24/8 BIM 7/9 1:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
 
Hej @_Smulan_ , kul med en till ny i tråden!

Min reflektion hittills: det är svårare att lyckas ligga nu när det finns ett barn i bilden :meh: I alla fall när barnet har feber, är förkyld och vaknar var femte minut.
 

Ja du.. Hur går det för mig? :p Börjar tror att jag är lite knäpp..
Brösten började värka för någon dag sen.. Mensen kom aldrig igång, några små droppar om dagen, annars bruna flytningar.. Nu har jag bara vanliga vit/gula tjocka flytningar..
Gjorde ett ÄL test i morse för tänkte att kanske är ÄL på g tidigare i och med ömma bröst. (Eller snarare som om jag hade träningsvärk i dem, ont ner mot armhålorna), det visade ganska starkt..
Gjorde då ett grav test från testlagret, helt blankt. Sen ett est från cb och tänkte först ja det är helt negativt, men sen ser jag i ögonvrån något svagt bakom.. Ska man kunna se vart plus strecket är även fast det är negativt? :confused::confused:
Det är svagt svagt svagt.. Kan lika gärna vara hjärna som lurar mig för jag tror ju att det var mens om än väldigt konstig mens..
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 071
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 629
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 797
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 030
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp