En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grät hela dagen igår och kände mig hyfsat cool när jag satte mig i bilen på väg till jobbet. Nu sitter jag dock på jobbet och gråter igen.

Har inte blött jättemycket utan har knappt stänkt på trosskydd, men det har kommit rejält med klumpar och annat gojs när jag torkat mig så jag antar att det mesta är ute? Har heller inte haft särskilt ont, mensvärk är flera gånger värre.

Känner mig så grymt besviken och ledsen över att jag efter en satans massa blanka graviditetstest inte lyckas behålla det när det väl blir ett plus. Orkar inte starta om från noll med ÄL-stickor som aldrig visar något, tempande och sekret-analyserande och inte minst att behöva känna lust på speciella dagar.

Dessutom satte åldersnojan sina vassa klor i mig inatt så har knappt sovit en blund eftersom jag funderat på om det är så att jag är för gammal för ett till barn.
Åh vad tråkigt!
Om man ska se det positivt så vet du ju att det funkar i alla fall!
Jag är typ samma ålder som dig och nojar mycket över ålder. Men jag har tre gamla klasskompisar som fått barn nu under 2015 och en vän som är över 40 och väntar sitt första barn! Så visst- man är kanske inte tjugo längre men inte lastgammal egentligen även om det känns så ibland.
Men jag vet hur tankarna går i huvudet när man tappar hoppet! Det blir lite av en livskris att känna att tiden sprungit förbi en. Men idag är det ganska vanligt att skaffa barn lite senare och du är inte för gammal:-)
 
Efter det här försöket kommer vi att ta en paus från barnalstrande. Inga stickor, ingen temperaturmätning osv under hela sommaren! Jag orkar inte spänna mig varje månad. Det tar för mycket energi.... :(:wtf:
 
Har varit helt otroligt trött de senaste dagarna, och nedstämd - allt har känts meningslöst. Idag vaknade jag pigg och på väg till jobbet bubblade det tom. till i magen av lycka! Solen skiner, jag har en fantastiskt fin familj, ett roligt jobb och 3 härliga hästar att mysa med! Och jag kan dricka kaffe med gott samvete för tillfället! :p

Nu ska jag bara sluta blöda och få en ÄL så vi kan gå på't igen också så att jag kan börja noja över "ÄL-inte ÄL", "prickade vi rätt - missade vi", "tog det sig-tog det sig inte" osv. så är livet precis som vanligt igen. ;)

Är det någon ide att testa om gravtest visar negativt så länge man blöder? Det här är ju egentligt helt bakvänt och fel, men längtar till att jag kan få ett negativt test så att jag vet att vi kan börja om igen.
 
Men va fan! Borde man inte få mindre mensvärk när man inte haft äl?

3 timmar har jag legat pall o kan inte röra mig! Jävla skit!
 
Har varit helt otroligt trött de senaste dagarna, och nedstämd - allt har känts meningslöst. Idag vaknade jag pigg och på väg till jobbet bubblade det tom. till i magen av lycka! Solen skiner, jag har en fantastiskt fin familj, ett roligt jobb och 3 härliga hästar att mysa med! Och jag kan dricka kaffe med gott samvete för tillfället! :p

Nu ska jag bara sluta blöda och få en ÄL så vi kan gå på't igen också så att jag kan börja noja över "ÄL-inte ÄL", "prickade vi rätt - missade vi", "tog det sig-tog det sig inte" osv. så är livet precis som vanligt igen. ;)

Är det någon ide att testa om gravtest visar negativt så länge man blöder? Det här är ju egentligt helt bakvänt och fel, men längtar till att jag kan få ett negativt test så att jag vet att vi kan börja om igen.
Beror på antalet tester du har att tillgå. Jag kände ju att det var galet innan MF och faktiskt minskade styrkan på testet innan blödningarna och var helt negativt medan jag blödde. Andra är det inte lika tydligt för och då är det meningslöst. Vill du så testa, annars vänta.
 
Beror på antalet tester du har att tillgå. Jag kände ju att det var galet innan MF och faktiskt minskade styrkan på testet innan blödningarna och var helt negativt medan jag blödde. Andra är det inte lika tydligt för och då är det meningslöst. Vill du så testa, annars vänta.

Jag är ju helt övertygad om att hcg redan börjat sjunka i förra veckan när jag plussade och fick 1-2 på veckoindikatorn (borde ju varit 3+) så jag hoppas att jag testar negativt nu - ska testa imorgon, har ändå ett gäng test hemma.

Får man fråga hur länge du blödde? Och hur du räknade tiden till nästa ÄL - från att du började blöda eller från dess att du blött klart?
 
Jag är ju helt övertygad om att hcg redan börjat sjunka i förra veckan när jag plussade och fick 1-2 på veckoindikatorn (borde ju varit 3+) så jag hoppas att jag testar negativt nu - ska testa imorgon, har ändå ett gäng test hemma.

Får man fråga hur länge du blödde? Och hur du räknade tiden till nästa ÄL - från att du började blöda eller från dess att du blött klart?
Minns inte exakt. Det mesta var som en vanlig mens men äckligare :yuck: 6-7 dagar skulle jag tro då jag mer eller mindre tänkte på det som en mens.
 
Får man fråga hur länge du blödde? Och hur du räknade tiden till nästa ÄL - från att du började blöda eller från dess att du blött klart?

Hoppar in lite. Har haft tre missfall på ca ett år innan dottern kom i somras.
Alla tre gånger har jag blött ungefär lika länge som en vanlig mens. Lite mer än en vanlig mens dock. Nu är ju alla olika men för mig innebär det iallafall ca 5 dagar.
ÄL har jag mindre koll på då jag följde en app som stämde in bra för mig. Mens kom dock som vanligt månaden efter så antar att det hoppade igång som vanligt med.

/en som smygläser :o och håller tummarna för er alla!
 
Jag är ju helt övertygad om att hcg redan börjat sjunka i förra veckan när jag plussade och fick 1-2 på veckoindikatorn (borde ju varit 3+) så jag hoppas att jag testar negativt nu - ska testa imorgon, har ändå ett gäng test hemma.

Får man fråga hur länge du blödde? Och hur du räknade tiden till nästa ÄL - från att du började blöda eller från dess att du blött klart?

Jag blödde 12 dagar, men bara rikligt i ungefär 5 av dem. Sen var det mest "rester", ursäkta äcklet!
 
Lite deppig och behöver skriva av mig lite. Hoppas jag inte skrämmer upp ngn av er andra som är i början av ert bebisbakande.

Jag var hos gun idag för att göra "spoltesterna". Vid förra besöket såg hon att min livmoder var hjärtformad, och ville därför titta om det fanns en extra mellanvägg i livmodern. Vilket kan påverka fertiliteten och tas bort genom operation. Så hela veckan har jag gått och små-oroat mig för den där väggen och en ev. operation.

Först sprutade Gun upp koksaltlösning i livmodern och tittade efter en ev skiljevägg. Hon kunde inte se ngn, vilket var bra. Sedan spurade hon in kontrastvätska i livmodern, och den ska vanda upp i äggledarna till äggstockarna och på så sätt ser man att det finns fri passage för ägg och spermier. Gun kunde inte se ngn passage i någon av äggledarna, kontrastvätskan nådde inte fram dit den skulle. Inte på någon av sidorna.

Enligt Gun kan man egentligen bara vara säker på att det är fri passage när kontrastvätskan når fram. När kontrastvätskan inte når fram kan man inte vara lika säker på att det är stopp. Det kan ändå finnas viss passage. Så om man vill kan man göra om undersökningen nästa cykel. Annars kan man hoppa på IVF, under förutsättning att alla andra prover ser bra ut.

Som lök på laxen drar maken ut på spermaprovet. Planen var från början att lämna in det i tisdags morse, men eftersom vi spenderat en påskvecka i en liten fjällstuga med vänner så hade det gått för lång tid. Det upptäckte vi när vi läste på lappen på måndagskvällen. Idag skulle han lämnat det men av olika skäl blev det inte av. Så nu blir det istället på måndag, tisdag eller onsdag. Och jag som har hållit mig i två dagar för att han ska kunna lämna prov!

Så just nu känns det ganska kasst. Det känns som att jag inte kommer kunna bli gravid på naturlig väg, och jag är irriterad på att maken inte kan planera och komma iväg med det där nedrans provet. Hur svårt ska det va? Iof har vi en timmes resväg enkel resa dit, och det är bara öppet när vi har arbetstid. Så jag förstår ju att det är svårt att "smita iväg", även om han jobbar på kontor (ännu svårare när man jobbar i hemtjänsten eller på dagis där det märks direkt om man är borta).

*Äter choklad och deppar i soffan*
 
Åh just ja.
Som motvikt till all "skrämselpropaganda" för de däringa spoltesterna kan jag säga att det inte alls gjorde ont. Det var lite obehagligt, en liten stund ganska ordentligt obehagligt. Men det gjorde inte ont. Obehaget kom nog av att min kropp signalerade att det hände ngt konstigt. När jag hade som mest kontrastvätska i mig hade jag en känsla av att jag ville "krysta ut" vätskan och tömma mig. Det kändes ungefär som när man är riktigt kissnödig, men utan kissnödigheten. Bara den där känslan av att blåsan är ordentligt full och den stramar obehagligt. Lite lätt mol-värk á la mensvärk också. Men den höll bara i sig ngn minut.

Jag tog efter instruktion två alvedon en halvtimme innan.

Nu efter undersökningen känner jag mig trött och håglös. Men jag har känt mig småtrött hela veckan, sprang 7 km med en kollega på förmiddagen innan undersökningen och känner mig deppig av resultatet. Så jag tror inte det är så mkt pga själva undersökningen. Jag skulle inte tveka att göra om den om det skulle behövas. Det är mkt värre för mig att gå till tandläkaren.
 
Lite deppig och behöver skriva av mig lite. Hoppas jag inte skrämmer upp ngn av er andra som är i början av ert bebisbakande.

Jag var hos gun idag för att göra "spoltesterna". Vid förra besöket såg hon att min livmoder var hjärtformad, och ville därför titta om det fanns en extra mellanvägg i livmodern. Vilket kan påverka fertiliteten och tas bort genom operation. Så hela veckan har jag gått och små-oroat mig för den där väggen och en ev. operation.

Först sprutade Gun upp koksaltlösning i livmodern och tittade efter en ev skiljevägg. Hon kunde inte se ngn, vilket var bra. Sedan spurade hon in kontrastvätska i livmodern, och den ska vanda upp i äggledarna till äggstockarna och på så sätt ser man att det finns fri passage för ägg och spermier. Gun kunde inte se ngn passage i någon av äggledarna, kontrastvätskan nådde inte fram dit den skulle. Inte på någon av sidorna.

Enligt Gun kan man egentligen bara vara säker på att det är fri passage när kontrastvätskan når fram. När kontrastvätskan inte når fram kan man inte vara lika säker på att det är stopp. Det kan ändå finnas viss passage. Så om man vill kan man göra om undersökningen nästa cykel. Annars kan man hoppa på IVF, under förutsättning att alla andra prover ser bra ut.

Som lök på laxen drar maken ut på spermaprovet. Planen var från början att lämna in det i tisdags morse, men eftersom vi spenderat en påskvecka i en liten fjällstuga med vänner så hade det gått för lång tid. Det upptäckte vi när vi läste på lappen på måndagskvällen. Idag skulle han lämnat det men av olika skäl blev det inte av. Så nu blir det istället på måndag, tisdag eller onsdag. Och jag som har hållit mig i två dagar för att han ska kunna lämna prov!

Så just nu känns det ganska kasst. Det känns som att jag inte kommer kunna bli gravid på naturlig väg, och jag är irriterad på att maken inte kan planera och komma iväg med det där nedrans provet. Hur svårt ska det va? Iof har vi en timmes resväg enkel resa dit, och det är bara öppet när vi har arbetstid. Så jag förstår ju att det är svårt att "smita iväg", även om han jobbar på kontor (ännu svårare när man jobbar i hemtjänsten eller på dagis där det märks direkt om man är borta).

*Äter choklad och deppar i soffan*

Nej, vad tråkigt. Vilka andra prover (förutom spermaprovet) är det som måste vara bra för IVF? För annars är det ju fantastiskt vad som kan göras med IVF metoder!
 
Åh just ja.
Som motvikt till all "skrämselpropaganda" för de däringa spoltesterna kan jag säga att det inte alls gjorde ont. Det var lite obehagligt, en liten stund ganska ordentligt obehagligt. Men det gjorde inte ont. Obehaget kom nog av att min kropp signalerade att det hände ngt konstigt. När jag hade som mest kontrastvätska i mig hade jag en känsla av att jag ville "krysta ut" vätskan och tömma mig. Det kändes ungefär som när man är riktigt kissnödig, men utan kissnödigheten. Bara den där känslan av att blåsan är ordentligt full och den stramar obehagligt. Lite lätt mol-värk á la mensvärk också. Men den höll bara i sig ngn minut.

Jag tog efter instruktion två alvedon en halvtimme innan.

Nu efter undersökningen känner jag mig trött och håglös. Men jag har känt mig småtrött hela veckan, sprang 7 km med en kollega på förmiddagen innan undersökningen och känner mig deppig av resultatet. Så jag tror inte det är så mkt pga själva undersökningen. Jag skulle inte tveka att göra om den om det skulle behövas. Det är mkt värre för mig att gå till tandläkaren.
Härligt att höra att det inte gjorde ont, då spänner jag mig kanske inte lika mycket efter min undersökning som ska ske i maj...
 
Som sagt tidigare. Det blir långa cykler.

Is - ÄL 13/3 BIM 27/3 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
robl - ÄL 28/3 BIM 11/4, försök nr 11, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 1/4 (beräknad) BIM 14/4, 27 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 7, 27 år, inga barn
em-pirre - ÄL 4/4 BIM 19/4, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Mikatela - ÄL 13/4 BIM 28/4. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 15/4 BIM 29/4. Försök nr 11, 36 år, inga barn.
paprika - ÄL 19/4 BIM 3/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn

Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband även med äl i april....hoppas på maj istället. Snart 32 år, inga barn
fia-lisa - väntar på ÄL efter MF, Försök nr 16, 37 år, 1 barn 4 år
 
Tog ett gravtest idag bara för att jag ska på afterwork i kväll och tänkte att OM det kanske visar nått.. Negativt som vanligt. Är BIM-4 så testade ju tidigt, men jaja.
 
Det var en märklig inställning. Jag ville ge er en möjlighet att få all information för att själva bilda er en uppfattning för att se om detta skulle kunna hjälpa er. Forskningen är omfattande. Läs Europarådets resolution och ställ er frågan varför de har antagit den? Fundera över varför Frankrike just har förbjudit trådlös teknik i alla förskolor samt varför de skall informera den franska befolkningen under 2015 om skaderisker. Knappast för att det saknas forskning, vilket SSM hävdar.

Om jag hade varit I er sits hade jag I alla fall funderat över detta. Fertilitetsproblem som en följd av elektromagnetiska fält är ett välkänt problem bland oberoende forskare både I öst och väst.
 
Forskning finns garanterat, men huruvida den är pålitlig är ju en annan femma.
I en studie dör 30% och resterande har dålig rörlighet och defekter. Detta endast efter att männen bar en mobil I standby läge I fickan.
Detta låter helt sjukt, och jag tror inte alls att det stämmer. Du kan inte påstå att det dör 30%, för det innebär att det gör det för alla. Du kan säga att det i vissa fall fanns 30% mindre spermier i testsperman. Om du har den minsta kunskap vet du att varje spermaprov är olikt.
(Om det du säger stämmer hade min man haft onaturligt många spermier.)

Tror du att du på nåt sätt hjälper oss som är ofrivilligt infertila? Tror du att vi inte vet ganska mycket om allt detta? Vad du egentligen säger är att vi så gott som själva är skyldiga för vår infertilitet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 063
Senast: orkide
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 658
Senast: Gabby_Ossi
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 108
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp