En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag trodde att man skulle ha en varm livmoder :confused:.
Så hur går det då ihop med isglass.

Eller det kanske är därför jag blir gravid fast jag egentligen inte skulle kunna det. Jag äter mycket isglass :idea:

(Tydligen kan kall livmoder vara orsak till infertilitet, sagt av någon förståsigpåare :cool:).

Finns det inte risk för svampinfektioner om man använder sig av isglassmetoden? Socker ökar ju risken för svamp sögs det. Särskilt vid lokal användning av socker...

:D
 
@Whirlie Nej, tyvärr tror jag inte att det funkar på det sättet. Flimmerhåren i äggledarna arbetar antagligen enbart mot livmodern och från äggstocken, så jag antar att eventuellt mensblod forslas ut. Även livmodern arbetar ju för att få ner och ut mensblodet. Äggledarna är således, enligt min uppfattning, alltid öppna.

Men! De kan krampa, d.v.s. dra ihop sig vid HSSG. Speciellt om lösningen som används är för kall.

Precis som @Tora sa så görs HSSG vid den tidpunkten för att inte störa ägglossningen, samt för att vara säker på att patienten är blödningsfri.
 
Tack för bra input! Jag menade själva blödningsperioden. Jag brukar blöda fem dagar, denna månad var det 6 + 1 dag. Dvs 6 dagar med ordentlig blödning och en dag med rosa flytningar. Hela cykeln var dock kort, 26 dagar totalt med positiv äl-sticka på dag 9.

Då kanske det kan vara värt att göra om undersökningen? Eftersom båda var stängda så kanske de kan ha krampat?
 
Tack för bra input! Jag menade själva blödningsperioden. Jag brukar blöda fem dagar, denna månad var det 6 + 1 dag. Dvs 6 dagar med ordentlig blödning och en dag med rosa flytningar. Hela cykeln var dock kort, 26 dagar totalt med positiv äl-sticka på dag 9.

Då kanske det kan vara värt att göra om undersökningen? Eftersom båda var stängda så kanske de kan ha krampat?
Jag gjorde ju om min eftersom vi inte hittade flöde på ena sidan. Vi värmde vätskan, och då var det inga problem.
 
Haha! Den metoden tror min sambo på, inte isglassen då men han tycker att vi kört på "mitt" vis länge nu så att nu ville han att vi testa hans ideer, en av dom är typ "stå på huvudet 15 minuter" ;)
Hälsa mannen att kuddar under rumpan borde vara en bättre lösning. Helst under hela akten.
 
Fast jag trodde att man skulle ha en varm livmoder :confused:.
Så hur går det då ihop med isglass.

Eller det kanske är därför jag blir gravid fast jag egentligen inte skulle kunna det. Jag äter mycket isglass :idea:

(Tydligen kan kall livmoder vara orsak till infertilitet, sagt av någon förståsigpåare :cool:).
Aha, så halsduk om magen kan alltså vara grejen? Vilket material borde vara bäst? Ylle?
 
Hm rent krasst blir det ju jungfrufödsel sen efter vår ivf ;)

Har nog bestämt att vi inte betalar själva, har de pengarna tidigast om två månader och då är det ju snart sommaruppehåll osv.
 
Svägerskan har frågat mig om jag inte ska köpa progesteronkräm, för att hjälpa kroppen lite.
Jag tvekar. Jag är lite anti allt sånt där, speciellt som läkare inte är inblandade i, eftersom mormor hade stora blodproppsproblem och jag verkligen inte får använda p-piller eller sånt. Har fått tabletter utskriva för kraftiga mensblödningar, men efter att ha läst på om dem vågade jag inte ens öppna paketet...och så har jag inte behövt dem sen jag fick dem, magiskt nog... P-stav funkar fint, men det var nära att jag inte fick sätta in den från början. Nej, den sitter inte kvar längre. Den åkte ut för flera år sen. Ack, vilka härliga år utan mens jag hade då...

Nåja, tillbaka till krämen. Bu eller bä, bra eller anus, någon som har en åsikt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 063
Senast: orkide
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 656
Senast: Gabby_Ossi
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 108
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp