En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat med kliniken nu om fortsättning efter sommaren, jag hade dåliga värden på progesteronprovet så troligen ingen ägglossning så nästa gång ska jag få medicin och spruta för att hjälpa ägglossningen. Känns bra att dom har en plan för denna gång och inte bara köra på i naturlig cykel. 😄

Är lite nyfiken på hur processen gått till för er, har ni börjat direkt med insemination innan det är konstaterat att du har ägglossning eller är det bara denna månaden som ägglossningen uteblivit?
 
Är på dag 33 idag och har inte fått mens och heller inga tecken på att den är på gång.. Jag har tagit 3 grav.tester nu (idag, igår och i förrgår) och alla var negativa. Brukar aldrig ha längre cykel än 31 dagar. Någon som har någon tanke kring vad det kan bero på, eller är det bara ändå naturlig variation? Kan det vara så att jag har för låga hormonnivåer så jag ändå är gravid fast än testen visar neg.?
 
Är på dag 33 idag och har inte fått mens och heller inga tecken på att den är på gång.. Jag har tagit 3 grav.tester nu (idag, igår och i förrgår) och alla var negativa. Brukar aldrig ha längre cykel än 31 dagar. Någon som har någon tanke kring vad det kan bero på, eller är det bara ändå naturlig variation? Kan det vara så att jag har för låga hormonnivåer så jag ändå är gravid fast än testen visar neg.?
Ibland hoppar man över en ägglossning och då blir cykeln längre. Vet du när och att du hade ägglossning?
 

Är lite nyfiken på hur processen gått till för er, har ni börjat direkt med insemination innan det är konstaterat att du har ägglossning eller är det bara denna månaden som ägglossningen uteblivit?
Vi har gjort tester både innan vi började inseminationen. 7 dagar efter varje seminering tar man ett prov för att se om man haft ägglossning den månaden. 2-3 gånger per år har man ingen äkta ägglossning utan du kan ha ett ägg på G och du får utslag som vanligt på Ä-stickorna. Men som aldrig släpper. Det är därför dom sätter in lite hjälp nästa gång. Jag har haft två insemineringar med bra ägglossning 😊
 
Okej... BIM på söndag. Mått som en påse nötter psykiskt två-tre veckor, velat ha ihjäl sambon och inatt reagerade jag och tyckte det luktade för mkt om dotterns kissblöja :wtf:

Hade ett ”testa tidigt” gravtest hemma i lådan och prövade imorse. Efter 30sek så ser jag ett tuuuunnt svaaagt streck. Men vet inte om jag inbillar mig. Känns på tok för tidigt isåfall.. men oavsett så skulle jag,igen, behöva eran hjälp att tyda det :o
Är det ett spökstreck eller är det på riktigt?
 

Bifogade filer

  • B0ACEC3B-F77E-4799-B585-C6C3D4B1690E.jpeg
    B0ACEC3B-F77E-4799-B585-C6C3D4B1690E.jpeg
    105,3 KB · Visningar: 159
Okej... BIM på söndag. Mått som en påse nötter psykiskt två-tre veckor, velat ha ihjäl sambon och inatt reagerade jag och tyckte det luktade för mkt om dotterns kissblöja :wtf:

Hade ett ”testa tidigt” gravtest hemma i lådan och prövade imorse. Efter 30sek så ser jag ett tuuuunnt svaaagt streck. Men vet inte om jag inbillar mig. Känns på tok för tidigt isåfall.. men oavsett så skulle jag,igen, behöva eran hjälp att tyda det :o
Är det ett spökstreck eller är det på riktigt?
Jag ser absolut ett svagt streck!
 
Okej... BIM på söndag. Mått som en påse nötter psykiskt två-tre veckor, velat ha ihjäl sambon och inatt reagerade jag och tyckte det luktade för mkt om dotterns kissblöja :wtf:

Hade ett ”testa tidigt” gravtest hemma i lådan och prövade imorse. Efter 30sek så ser jag ett tuuuunnt svaaagt streck. Men vet inte om jag inbillar mig. Känns på tok för tidigt isåfall.. men oavsett så skulle jag,igen, behöva eran hjälp att tyda det :o
Är det ett spökstreck eller är det på riktigt?
Ser ett svagt men tydligt streck! Har du testat med äl-stickor och bekräftat ägglossning? Annars tänker jag att med er historik är det inte konstigt om hela cykeln är lite oregelbunden just nu, så saker och ting kanske inte infaller när du tror. Håller tummarna!
 
Okej... BIM på söndag. Mått som en påse nötter psykiskt två-tre veckor, velat ha ihjäl sambon och inatt reagerade jag och tyckte det luktade för mkt om dotterns kissblöja :wtf:

Hade ett ”testa tidigt” gravtest hemma i lådan och prövade imorse. Efter 30sek så ser jag ett tuuuunnt svaaagt streck. Men vet inte om jag inbillar mig. Känns på tok för tidigt isåfall.. men oavsett så skulle jag,igen, behöva eran hjälp att tyda det :o
Är det ett spökstreck eller är det på riktigt?
Ser definitivt! Som du säger är det dock tunnt, vet inte om det ska vara bredare? Men finns där gör det :).
 
Okej... BIM på söndag. Mått som en påse nötter psykiskt två-tre veckor, velat ha ihjäl sambon och inatt reagerade jag och tyckte det luktade för mkt om dotterns kissblöja :wtf:

Hade ett ”testa tidigt” gravtest hemma i lådan och prövade imorse. Efter 30sek så ser jag ett tuuuunnt svaaagt streck. Men vet inte om jag inbillar mig. Känns på tok för tidigt isåfall.. men oavsett så skulle jag,igen, behöva eran hjälp att tyda det :o
Är det ett spökstreck eller är det på riktigt?

Definitivt ett (två) streck.
 
Ser ett svagt men tydligt streck! Har du testat med äl-stickor och bekräftat ägglossning? Annars tänker jag att med er historik är det inte konstigt om hela cykeln är lite oregelbunden just nu, så saker och ting kanske inte infaller när du tror. Håller tummarna!
Har inte testat med stickor sen vårat sena missfall. Däremot har vi bara fått till det tre gånger denna månad, varav alla under ett tidsomfång på 5 dagar. Så liiite koll har jag, om det nu stämmer..

Vågar inte ropa hej än, men jag skulle ljuga om det inte känns som om jag gör volter invändigt :nailbiting::banghead::D
 
Dagens positiva; jag testade nu på morgonen och ingen tvekan, tog några sekunder och sen visade stickan ett starkt plus! Jag är alltså gravid för första gången i mitt liv och på första ivfen. Men, vet att det är en lång resa kvar. Dag 13 med en 5-dagars.

Dagens negativa; är trots att jag tagit det väldigt lugnt sen äggplock väldigt svullen. Ser ut som jag ät gravid i 5:e månaden så ska in på kontroll hos gyn nu kl. 11.00
 
Dagens positiva; jag testade nu på morgonen och ingen tvekan, tog några sekunder och sen visade stickan ett starkt plus! Jag är alltså gravid för första gången i mitt liv och på första ivfen. Men, vet att det är en lång resa kvar. Dag 13 med en 5-dagars.

Dagens negativa; är trots att jag tagit det väldigt lugnt sen äggplock väldigt svullen. Ser ut som jag ät gravid i 5:e månaden så ska in på kontroll hos gyn nu kl. 11.00
Håller tummarna!
 
Okej... BIM på söndag. Mått som en påse nötter psykiskt två-tre veckor, velat ha ihjäl sambon och inatt reagerade jag och tyckte det luktade för mkt om dotterns kissblöja :wtf:

Hade ett ”testa tidigt” gravtest hemma i lådan och prövade imorse. Efter 30sek så ser jag ett tuuuunnt svaaagt streck. Men vet inte om jag inbillar mig. Känns på tok för tidigt isåfall.. men oavsett så skulle jag,igen, behöva eran hjälp att tyda det :o
Är det ett spökstreck eller är det på riktigt?
Ser också ett smalt streck. Håller tummarna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 345
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp