En vän tog livet av sig...

millan10

Trådstartare
Känner mig helt mållös. Att det ens kunde hända känns helt obeskrivligt. En annan väns släkting dessutom.
 
Beklagar :heart

Har du någon att prata med?

Finns förhoppningsvis någon som jag kan ventilera mina tankar med om det skulle behövas. Är mest chockad för stunden, då det hände igår eftermiddag. Fick reda på det först nu. Försöker att känna mig stark nu inför min andra kompis som nog behöver mest stöttning.
 
Känns så hemskt när en person väljer att avsluta sitt liv på detta sätt. Inte ens 20 år gammal, känns så ung. :cry:
 
Beklagar verkligen å det djupaste! :(
Har själv förlorat två fina, nära, människor som avslutade alldeles för tidigt, det är hemskt! :(
Men du behöver inte vara stark för någon annans skull, ni tar er igenom det här, ett steg i taget.
Kanske kan ni kontakta jourhavande präst? De är otroligt bra stöd i kris och nödlägen. Nej, man behöver inte vara religiös, med i kyrkan eller oroa sig för att det ska bli religiösa inslag i samtalet (om man själv inte tar upp det, förstås) jag tror man når dem via 112.
Jag hade otroligt bra stöd av dem när mamma gick bort, de är väldigt professionella och medmänskliga.
Ta hand om er, och varandra :heartheart:heart
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 055
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 996
Hästmänniskan Vad gör man om man blir utbränd av omständigheter kring sin häst och bästa vän? Vad gör man när man inte vill vakna till nästa dag då...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 941
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp