Tidigare i livet - före man, äktenskap, barn och skilsmässa - levde jag med radion på dygnet runt, mer eller mindre. Hade då en stereo med skivspelare och bandspelare, sån som man hade på 1900-talet...
Exmaken ville ha tyst runt sig, bortsett från när han lyssnade på musik på hög volym. Min skvalradio blev bortprioriterad och ersatt med tystnad och senare i viss mån ljudböcker och poddar i lurar, streamat från telefonen.
Efter skilsmässan har jag tv, dator och mobiltelefon. Jag saknar en radio, för skvallyssnande! Men var hittar man en bra radio numera? Jag har inget som helst behov av att det ska finnas cd-spelare eller liknande, utan det ska bara vara en radio med bra ljudkvalite, som gärna får vara möjlig att driva med batterier (enligt beredskapsprincip) och lätt att hitta och ställa in kanaler på. (Insåg just att jag har en klockradio, men den är omöjlig att hitta kanaler från och ljudet är kasst...)
Letar jag på fel ställen? Fel prisklasser? Eller finns det inte?
Efter skilsmässan har jag tv, dator och mobiltelefon. Jag saknar en radio, för skvallyssnande! Men var hittar man en bra radio numera? Jag har inget som helst behov av att det ska finnas cd-spelare eller liknande, utan det ska bara vara en radio med bra ljudkvalite, som gärna får vara möjlig att driva med batterier (enligt beredskapsprincip) och lätt att hitta och ställa in kanaler på. (Insåg just att jag har en klockradio, men den är omöjlig att hitta kanaler från och ljudet är kasst...)
Letar jag på fel ställen? Fel prisklasser? Eller finns det inte?