En vanlig radio

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 526

Bukefalos 30 år!

ameo

Trådstartare
Moderator
Tidigare i livet - före man, äktenskap, barn och skilsmässa - levde jag med radion på dygnet runt, mer eller mindre. Hade då en stereo med skivspelare och bandspelare, sån som man hade på 1900-talet... :p Exmaken ville ha tyst runt sig, bortsett från när han lyssnade på musik på hög volym. Min skvalradio blev bortprioriterad och ersatt med tystnad och senare i viss mån ljudböcker och poddar i lurar, streamat från telefonen.
Efter skilsmässan har jag tv, dator och mobiltelefon. Jag saknar en radio, för skvallyssnande! Men var hittar man en bra radio numera? Jag har inget som helst behov av att det ska finnas cd-spelare eller liknande, utan det ska bara vara en radio med bra ljudkvalite, som gärna får vara möjlig att driva med batterier (enligt beredskapsprincip) och lätt att hitta och ställa in kanaler på. (Insåg just att jag har en klockradio, men den är omöjlig att hitta kanaler från och ljudet är kasst...)
Letar jag på fel ställen? Fel prisklasser? Eller finns det inte?

Jag har köpt denna för att ha lite bakgrundsljud till hundarna när de är ensamma hemma. Jag kan tyvärr inte fråga hundarna om ljudkvaliteten men det jag har hört låter bra 😄

Jag köpte en Philips R2509 bärbar analog radio i höstas, det låter som om det kan vara något sådant som du letar efter.
I mitt fall som bakgrundsljud i köket, för att minska att jag tar fram mobilen vid t.ex. frukost. (och beredskapssyfte etc)

Tidigare i livet - före man, äktenskap, barn och skilsmässa - levde jag med radion på dygnet runt, mer eller mindre. Hade då en stereo med skivspelare och bandspelare, sån som man hade på 1900-talet... :p Exmaken ville ha tyst runt sig, bortsett från när han lyssnade på musik på hög volym. Min skvalradio blev bortprioriterad och ersatt med tystnad och senare i viss mån ljudböcker och poddar i lurar, streamat från telefonen.
Efter skilsmässan har jag tv, dator och mobiltelefon. Jag saknar en radio, för skvallyssnande! Men var hittar man en bra radio numera? Jag har inget som helst behov av att det ska finnas cd-spelare eller liknande, utan det ska bara vara en radio med bra ljudkvalite, som gärna får vara möjlig att driva med batterier (enligt beredskapsprincip) och lätt att hitta och ställa in kanaler på. (Insåg just att jag har en klockradio, men den är omöjlig att hitta kanaler från och ljudet är kasst...)
Har en liten med CD-spelare i köket. Primär lyssningskälla för musik och nyheter (musik på CD (pallar inte reklam och utbud i musikkanalerna), och nyheter P1.)

De blir allt svårare att få tag i nya, men finns ganska ofta på loppis.

Jag har samma problem. Jag vill ha radion på i bakgrunden hela min vakna tid.
Jag löste det med en bra klockradio :)

Hmm komme rinte ihåg vart jag köpte mianmen har en mindre uppladdningsbar i stallet för ca 300 och en vanlig på sladd i köket för typ samma

Måste jag kolla upp märke modell så kan jag återkomma.

Minns att jag tyckte det var knivigt att hitta nån till stallet då jag inte ville betala för mycket tyckte det drog iväg rejält i pris :)

Jag har en gammal mobiltelefon som jag har rensat från allt utom radioappar, uppkopplad på mitt wifi med en bluetoothhögtalare till, som jag kör radio eller musik på hela dagarna. Det finns en app för FM-radio i den telefonen också har jag för mig, men beredskapsmässigt är det väl en sämre lösning eftersom de behöver laddas med jämna mellanrum.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka