Enaxlade med fronturlastning

Sv: Enaxlade med fronturlastning

Jo jag har också hört om det, men det är svårare att få tag i en Boogie under 1300 kg, men det finns ju ;)

Om du är tveksam till olika märken pga ventilationen så är det något som du kan enkelt fixa själv!!! Jag hade ett Trane tidigage med front-urlastning...beställde dörrventilation från Wermlandsvagnen som jag med en sticksåg sågade ur en cirkel och skruvade fast, den justernar man själv som en "solfjäder" för hålen, var sedan på en husvagnsförsäljare och köpte en slags "taklucka" som jag på samma sätt monterade på glasfibertaket - där kan man popnita fast saker...Om du inte kan själv så kanske du har en kille eller pappa som kan fixa det...annars går det att lämna in. Jag var i övrigt mycket nöjd med mitt Trane. Det bästa med fronturlastningen är den övre luckan att öppna när man står och väntar för att få luft då...som på träning, tävling eller vid kliniken...Lycka till i ditt transportval!!! :)

det är lätt att stripa upp släpet om det ser sunkigt ut när du köper ett beg släp...då ser det nytt ut för ca 700kr!!!

Åhh! vad smart, hade jag faktiskt inte en aning om att man kunde fixa till det själv med vetelationen :o .

Visst kan man göra iordning ett gammalt släp men man måste ju också ha tid till det. Men det är som du sa mycket billigare.

Ifor Williams 1,5-hästars!!!! :love:

Boggiesläp med fronturlastning. Totalvikt 1300 kg, maxlast 580 kg.

Immer

Och hästen kan t.o.m lägga på sig några kilon, utan att åka olagligt :angel: ;)

Jag har en Star Safir, dubbelaxlad med fronturlastning. 1300 kg.
Så visst går det att hitta såna.

Fast nu var det ju enkelaxlad det gällde ;) :D

Farouk skrev:

Jo det var det innan jag visste att det fanns boogies <1300 kg (skyller på att jag är blond :angel: ). Fast enaxlade går ju självklart väldigt bra fortfarande :D

Oxxx skrev:
Fast enaxlade går ju självklart väldigt bra fortfarande :D

Om jag var din häst, och fick reda på att du valde bort en boggie framför en enaxlad, då skulle jag inte bli glad ;) :D

Jag har en star trailen, smaragd tror jag...Fronturlastning, enaxlad och sadelkammare...

Farouk skrev:

Såhär står det i originalinlägget.....

Enaxlade med fronturlastning

--------------------------------------------------------------------------------

Finns det några sånna?
Eller en transport under totalvikten 1300 kg som har fronturlastning?

Nej det är det ju inte :D, ska nog försöka kolla på en sån. (svårt att bestämma mej).

Hur är den annars tycker du (att köra, luft-konditionering, osv) ?

Har en Star-trailer "Safir" -98, boggie, fronturlastning, som är nervägd (från det att den var ny) till 1290 kg. Får dock bara lasta 540 kg då. Ska byta ut den snart då jag ofta kör två ponnyer och en massa tillbehör, så jag behöver en med riktig sadelkammare. (Inte bara skåp)
Är i övrigt mycket nöjd med det släpet och kommer aldrig mer att välja bort boggie.

Okej låter ju bra :D

Hur är den att köra? är luftkonditioneringen bra?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
429
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej Alla Har försökt googla, Söker info om just thule transporterna, Vad är skillnaden på 135 och 150 ? Jag skulle vilja hitta en som...
Svar
2
· Visningar
400
Senast: SiZo
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 154
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025