Engångskontokort - finns det?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare fejko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 677

fejko

Trådstartare
En kollega påstod att man kunde lösa ett engångskreditkort på hans bank, men när jag ringde till min bank (SEB) hade de inte sådana. Vet någon vilken bank som har? Jag ska använda kortet för att betala med på en lite halvskum internet-site.

Sv: Engångskontokort - finns det?

Jag har hört talas om det där, för många år sedan. En bekant skulle betala något för en förening, tror han fick ut nåt sånt engångskortnummer från Swedbank då.

Swedbank har som sagt E-kort, fungerar utmärkt! Jag har använt det för att köpa appar åt barnen. SEB borde ju ha något liknande på sin internetbank, annars får de väl ta på sig ansvaret... ;)

Det finns att köpa MasterCard vet jag på pressbyrån och liknande som man laddar med pengar och är helt spårningssäkra. Så när pengarna är slut så slänger du bara kortet helt enkelt. :)
Vet en kompis som köpte ett sånt när han skulle köpa en server, han är så nojjig med allt som har med regeringen att göra av nån anledning ;) servern kunde då tydligen inte spåras till honom.

En kollega påstod att man kunde lösa ett engångskreditkort på hans bank, men när jag ringde till min bank (SEB) hade de inte sådana. Vet någon vilken bank som har? Jag ska använda kortet för att betala med på en lite halvskum internet-site.

Swedbank skall ha en möjlighet där du skapar ett E-kort. Med E-kort skapas ett engångskortnummer som gör att du kan betala med kortet utan att lämna ut ditt riktiga kortnummer.

http://www.swedbank.se/idc/groups/public/@i/@sc/@all/@kp/documents/article/fm_511247.pdf

Liknande trådar

Hemmet Hej! Vi har köpt hus och kommer att låna 1 445 000 kr av banken. Just nu så har vi kollat med Nordea, handelsbanken och SBAB. Första... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
3 614
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 214
Senast: nullo-modo
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 391
Senast: julgrisen
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 839
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet