Engångsservetter för läderputs?

Sorbe

Trådstartare
Har jag drömt eller finns det? Har för mig att det var en packning med tio gröna förpackningar för runt 35 kr. Som våtservetter med lädertvål eller vad man ska säga. Som man kunde använda för en snabbputs före man ska in på tävlingsbanan...

Tror det även finns röda sånna servetter till något annat. Typ engelskt märke. Någon som känner igen och vet vad de heter?

Sv: Engångsservetter för läderputs?

medryttarhästens ägare köpte såna på Ullared förra vintern, när vi var där. De hon köpte är iaf i en orange förpackning, och heter "Tack cleaner" nånting, mer minns jagi nte i nuläget :p

Du i lördags stod vi med servetter man tvättar bilen med. :p

Sen finns det även såna servetter i en burk. Precis som våtservetter eller såna som man tvättar bilens inredning etc med :D

Kommer bara inte ihåg vad de heter.

Jag har både engångsservetter för sista läderputsen (läderbalsam på duk) och andra servetter att putsa av hästen med, ansiktet t ex. Jag använder mest "vanliga" våtservetter till hästen dock, men poängen är att det finns - mina är köpta på horze! :)

Senast ändrad:

Jo, dom finns på Gekås, Ullared, även om dom just nu förtillfället är slut(kompisen var inne där häromdagen och skulle ha tag på sådana)

Jag tycker det är suveränt att ha sådana , så man snabbt kan torka av/smörja in sitt träns efter varje ridtur...

Till vanlig sadelvård använder jag gammal hederlig förpackning.-..

Har själv köpt en mycket fiffig sak - Lädertvål i sprayform! Bara att spraya och torka med trasa/svamp! Det går väldigt snabbt! //Linda

Sånt hade jag för fem år sen, opraktiskt att ha med sig till tävlingar. :p

Tror Glubus är återförsäljare av såna. kolla deras hemsida
:idea:

Jo, de har en förpackning. Den kanske är bra den med. Den jag letade efter var Belvoir, men det skadar ju inte att kolla efter andra alternativ! :bow:

Jag köpte såna på Horze, du kan ju kolla om de finns kvar där!
En förpackning för läder och en för pälsen. Den ena är grön/turkos och den andra orange.
Fungerar rätt bra =)

Ska kolla i min lokala hästsportaffär först, men de sätts i minnet!

såg lädervårdsservetter på Rusta, eller om det var ÖB igår, bland rengöringsmedlena, bredvix möbelpolischen. Köpte inte, kollade inte pris, ingen aning om det funkar, men det lät ju som en smart idé att ha med på tävling, bra tips :), funderade inte på det..
U

Så lågt sjunker jag inte. :rofl:
Köper sånt på välsorterade riktiga hästaffärer där jag vet att de är bra. Rusta kan ju bara ha bytt etikett eller nått. :p

Köper mest deo o schampo på Rusta och det funkar utmärkt.. Inbillar jag mig iallafall..ingen som klagat..
U

Men de har ju en del välkända märken där väl? Iaf hygiensaker?

Jag har en burk som jag vann på en tävling i somras, vet inte vad det är för märke på den dock.
Det är en rund, hög burk med brunt lock som har sådana "wipes" i. Funkar kanon tycker jag! :)

Jag har båda två föresten, både den cylinderformade med brunt lock och den lilla förpackningen ( orange eller blå/grön, minns inte vilken som är vilken :p )
Tycker den sistnämda är en aning bättre, den med brunt lock är lite för kladdig för min smak.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 250
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 318
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft lätt att få torr hud, och den har alltid varit känslig (jag vet tyvärr inte riktigt VAD som inte fungerar, alltså... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 338
Senast: gadriel
·
Utrustning Vad jäkla trött jag blir på att aldrig ngt kan få vara enkelt :( Elen på min transport krånglar, mkt irriterande! Blinkers...
Svar
7
· Visningar
4 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka