Engelsk nosgrimma och stångbett

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Juvelflickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 169
J

Juvelflickan

Hej!
Undrar om man får tävla med det?

Tacksam för svar!

MVH Frida :banana:

Om du menar isländskstång så får du tävla med det och engelsk nosgrimma (OBS! ingen annan nosgrimma tillåten med det bettet!!!) i alla grenar utom dressyr och lättklasser!

/Malin

Jag, skall tävla i T3 och V3, kan jag ha det då?
Ja, det isländska!

Tack! :banana:

Ja i T3 och V3 får du ha den isländska stången, men du får endast rida med engelsk nosgrimma, alltså får du INTE använda achenremmen ("Slemmremmen") som sitter över mulen, för då heter det Achennosgrimma (stavning?).
/Malin

Sv: Re: Engelsk nosgrimma och stångbett

Sitter och tittar i gamal trådar (det var den här).
Detta har ju ändras och det är nuförtiden tillåtet att rida med aachennosgrimma till stång.
(Om det är någon som söker på detta och läser denna tråd kan det ju vara bra att den är uppdaterad).

/Malin

Sv: Engelsk nosgrimma och stångbett

Hmm, men lättklass "försvinner" väl nästa år eller byter iaf namn?
Vad gäller då?

Jag får nog köpa hem nya fipot och plugga :p

Sv: Engelsk nosgrimma och stångbett

Ja lättklasserna försvinner nästa år.
Det är en fråga som kommer få svar på domarseminariet i februari, om inte Jaquline svarar på den här innan det.

/Malin

Sv: Re: Engelsk nosgrimma och stångbett

Så hette det liksom bara på hästskötarskolan jag gick på (i Finalnd) ;)
Bra ord tycker jag med!

/Malin

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: fio
·
Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: Edla
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 627
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka