Engelsk nosgrimma och stångbett

J

Juvelflickan

Hej!
Undrar om man får tävla med det?

Tacksam för svar!

MVH Frida :banana:
 
Om du menar isländskstång så får du tävla med det och engelsk nosgrimma (OBS! ingen annan nosgrimma tillåten med det bettet!!!) i alla grenar utom dressyr och lättklasser!

/Malin
 
Jag, skall tävla i T3 och V3, kan jag ha det då?
Ja, det isländska!

Tack! :banana:
 
Ja i T3 och V3 får du ha den isländska stången, men du får endast rida med engelsk nosgrimma, alltså får du INTE använda achenremmen ("Slemmremmen") som sitter över mulen, för då heter det Achennosgrimma (stavning?).
/Malin
 
Sv: Re: Engelsk nosgrimma och stångbett

Sitter och tittar i gamal trådar (det var den här).
Detta har ju ändras och det är nuförtiden tillåtet att rida med aachennosgrimma till stång.
(Om det är någon som söker på detta och läser denna tråd kan det ju vara bra att den är uppdaterad).

/Malin
 
Sv: Engelsk nosgrimma och stångbett

Hmm, men lättklass "försvinner" väl nästa år eller byter iaf namn?
Vad gäller då?

Jag får nog köpa hem nya fipot och plugga :p
 
Sv: Engelsk nosgrimma och stångbett

Ja lättklasserna försvinner nästa år.
Det är en fråga som kommer få svar på domarseminariet i februari, om inte Jaquline svarar på den här innan det.

/Malin
 
Sv: Re: Engelsk nosgrimma och stångbett

Så hette det liksom bara på hästskötarskolan jag gick på (i Finalnd) ;)
Bra ord tycker jag med!

/Malin
 

Liknande trådar

Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
4 957
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 114
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
426
Senast: Empalie
·
Tävling hej jag undrar om icke godkända hästar får tävla i pay and jump eller inte? :)
Svar
7
· Visningar
1 452
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp