Enhästars släp

Sv: Enhästars släp

Från ca 500 - 800kg. Oftast så är enhästars klassade för en stor och liten häst eller sto med föl.

/T

Hoppas du inte tar illa upp om jag ställer en följd fråga:o :o :o

Ungefär hur mycket släpen väga totalt??
Är ju bra att veta om bilen får dra den:angel: (Vilket den inte får när det är en 2 hästars umesläp:mad: )

Ähh, det sket sig... Släpets totalvikt var 950kg och maxlastvikt var 410kg. Det blir nog svårt att banta ner Lillebror så mkt....;)

amalia skrev:
Ähh, det sket sig... Släpets totalvikt var 950kg och maxlastvikt var 410kg. Det blir nog svårt att banta ner Lillebror så mkt....;)
Trist! :( Bättre lycka nästa gång. :)

//Alice

Vi hade en IW 401 som har en max totalvikt 1600 och tjänstevikt på 770. Vi var så nöjda med den att vi köpte en större Ifor Williams när vi nu bytte.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 284
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 886
Senast: Murray
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 089
Senast: tara
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka