Enheten är offline

Magiana

Trådstartare
Min jobbtelefon kan inte koppla upp sig på nätet om jag inte har tillgång till wi-fi så i köpcentrum och liknande är jag helt off med den luren. Troligen är det någon inställning någonstans men jag kan inte hitta det. Det är en Samsung S5. Någon som vet hur jag ska göra?

Min andra telefon går på samma nät som jobbtelefonen och är också en Samsung (men lite äldre modell) men den går det att koppla upp utan wi-fi, trots att den är seg, så felet beror inte på bristande mottagning i alla fall.

Nu har jag inte en samsung men har du råkat begränsa mobildata på något vis? Borde ligga i dina inställningar ganska lättåtkomligt.

Kolla Inställningar>Dataanvändning>Mobil data (behöver vara förbockad) och Inställningar>Dataanvändning>Ange gräns för mobildata (skall inte vara förbockad)

Jag kollade inställningarna där och det ser okej ut.

Screenshot_2016-04-08-15-41-03_zpsdmmmod3l.png

Något mer jag kan kolla?

De där utropstecknen uppe till vänster ser ut som att det är något med sökningen av operatör som inte fungerar. Har du testat att göra en systemåterställning?

Utropstecknen har med google att göra angående inloggningsbegäran.

Jag har inte hittat systemåterställning än (letar) men däremot hittade jag info i telefonen om att "Typ av mobilt nätverk" är okänd och att "Status för mobilt nätverk" är Frånkopplad.

@Magiana

Aha, jag har en google nexus och får upp de när det är problem med tex operatör.
Jag hittade den här beskrivningen för återställning av samsung s5: https://www.telia.se/privat/support/mobiltelefoner?device=galaxy-s5&section=guide&guide=486

Jag får testa det här när jag kommer hem i morgon kväll. Jag fick den briljanta idén att försöka starta om telefonen, men tänkte inte på att koden för att starta igen ligger hemma och jag har den inte sparad i hjärnkontoret :angel:.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka