Enkel mat att ta med

Ninnurur

Trådstartare
Vi åker på ridlägerweekend (till fantastiska Tunarp :love:) på höstlovet om behöver tips på bra mat att laga i förväg och ta med. Vi är 7 pers varav tre lite kinkiga barn så typ kalops går bort. Köken på plats är äldre spisar vars ugnar inte är jättebra, ingen micro eller vattenkokare.
Vi behöver fem måltider och har bara kommit på pasta med köttfärssås och kycklinggratäng, sen är vi helt lost! Hjälp?
 
Går någon typ av soppa? Någon annan pastasås? Tacos?

Fungerar det att värma typ lasagne eller paj eller så, eller är ugnarna så dåliga att dom inte ens fungerar?
 
Går någon typ av soppa? Någon annan pastasås? Tacos?

Fungerar det att värma typ lasagne eller paj eller så, eller är ugnarna så dåliga att dom inte ens fungerar?
De fungerar, men är långsamma. Någon av de två som inte rider får gå hem tidigare och sätta igång helt enkelt :)
Tacos funderade jag också på, det går ju att förbereda på lunchrasten också. Paj vet jag inte om kidsen äter :D
 
Hamburgare? Går ju antingen att köpa färdiga och steka på plats eller göra egna, steka dem hemma och sedan steka på den. Sallad kan skäras på plats. Dressing, senap, ketchup och bröd kräver inget arbete.

Eftersom ugnarna ändå funkar kan ni ju göra färdig pommes i ugn.
 
De fungerar, men är långsamma. Någon av de två som inte rider får gå hem tidigare och sätta igång helt enkelt :)
Tacos funderade jag också på, det går ju att förbereda på lunchrasten också. Paj vet jag inte om kidsen äter :D
Hemgjord pizza kanske skulle kunna vara ett alternativ då om ugnen fungerar och du är osäker på paj :)

Pannkakor med olika tillbehör? Eller Våfflor?
 
Åh Tunarp , där bor ju jag, typ. :)
En gryta är väl bra? Köttgryta med en massa grönsaker. Allt i ett. Pressad potatis till.
 
Åh Tunarp , där bor ju jag, typ. :)
En gryta är väl bra? Köttgryta med en massa grönsaker. Allt i ett. Pressad potatis till.
Gör du? :) vi var där 88-00 med familjen, nu är det nästa generations tur :love:

Tyvärr tror jag inte att gryta uppskattas av fler än mig och mamma :down: där är till och med mina systrar kinkiga :D
 
Finns det nån slags gill/grillplats ni skulle kunna använda? Det ger ju oändligt många fler möjligheter :)
 
Potatisgratäng? Och valfritt tillbehör som alla äter, typ korv, vegokorv, biffar, kyckling i ugn. Sallad och ev sås till.
 
Tomatsoppa med quesadillas. Quesadillas går snabbt att steka upp i stekpanna (köp färdigriven ost så går det ännu fortare).
Pasta med pesto och mozzarella och nåt kallskuret kött till
 
Vi åker på ridlägerweekend (till fantastiska Tunarp :love:) på höstlovet om behöver tips på bra mat att laga i förväg och ta med. Vi är 7 pers varav tre lite kinkiga barn så typ kalops går bort. Köken på plats är äldre spisar vars ugnar inte är jättebra, ingen micro eller vattenkokare.
Vi behöver fem måltider och har bara kommit på pasta med köttfärssås och kycklinggratäng, sen är vi helt lost! Hjälp?

Två hela kycklingar och potatissallad? Så kan man äta kyckling kall. Eller något annat med potatissallad som ni vet barnen gillar. och om inte potatissallad är favorit så kan man koka ris eller pasta till kyckling. Fiskgratäng kan det funka?
 
Åh Tunarp , där bor ju jag, typ. :)
En gryta är väl bra? Köttgryta med en massa grönsaker. Allt i ett. Pressad potatis till.
Världen är liten, själv bör jag på "granngården " till tunarp :)

Till TS kan jag rekommendera en utflykt till ryfors och engelska villan torsdag eller fredag för sopplunch. Fräscht och vällagat och otroligt vacker miljö. Vinka när vi åker förbi gården mellan ryfors och tunarp :)
 
Världen är liten, själv bör jag på "granngården " till tunarp :)

Till TS kan jag rekommendera en utflykt till ryfors och engelska villan torsdag eller fredag för sopplunch. Fräscht och vällagat och otroligt vacker miljö. Vinka när vi åker förbi gården mellan ryfors och tunarp :)
Vi kommer först torsdag kväll, men jag ska ha det i åtanke för fredagen. Ska dit i sommar också om kidsen älskar det lika mycket som vi gör :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp