enögd vovve....

J

jelly

Igår opererades ett av vår tiks öga bort pga en katt rev henne i ögat för ett par månader sedan. Ögat gick inte att rädda utan den enda lösningen var att operera bort det..

Är det någon som har någon erfarenhet av enögda hundar? Hur dom klarade anpassningen osv.. Det vore intressant att höra om fler som varit med om något liknande!
 
De brukar klara sig alldeles utmärkt.

Bara man själv vet om den blinda sidan så det inte blir några överraskningsmoment.
 
Vår tyska jaktterrier har varit enögd i 7 år, och har inga som helst problem. Han jagar precis som vanligt, och umgås och leker helt normalt med resten av flocken. Ibland kan han råka springa in i ett skåp eller en stol när de härjar som värst inne, men det bekommer honom inte.

Bekymra dig inte för din hund, den klarar sig alldeles utmärkt med bara ett öga.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Lyan
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
728
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp