Ensam i dubbelsäng - ett stort täcke eller två små?

Ett stort eller två små täcken i dubbelsäng?

  • Ett stort

    Röster: 74 38,1%
  • Två små

    Röster: 112 57,7%
  • Annat (vad?)

    Röster: 8 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    194

Hedinn

Trådstartare
Moderator
I ett fall där man bor och sover ensam i en dubbelsäng, är det bäst med ett stort täcke eller två små (normalstorlek)?
Tänker både praktiskt och estetiskt. Motivera gärna era svar!
 
Det är lättare att byta påslakan på ett normalstort täcke :)
Också lättare att tvätta och framförallt hänga ut normalstora påslakan ;)
Har ett täcke plus två filtar till vintern
 
Det är lättare att byta påslakan på ett normalstort täcke :)
Också lättare att tvätta och framförallt hänga ut normalstora påslakan ;)
Har ett täcke plus två filtar till vintern

Det är jättelätt att byta ett stort när msn kan, går betydligt snabbare än byta två små. Inga problem att tvätta heller 😁
Vi använder torktumlare så det sista behöver vi inte bry oss om.
 
Två små, vet inte riktigt varför, alltid haft det. Är nog mer estetiskt med ett stort, men jag bäddar typ aldrig så spelar ingen roll 😅
 
Två små, tycker ett stort blir för ohanterligt i sovsituation då jag vänder mig en del och vill vara halvt insnodd i det. På vintern är det smidigt med två små då jag har bägge täcken rätt ofta + värmefilt för att överleva.
 
Det är jättelätt att byta ett stort när msn kan, går betydligt snabbare än byta två små. Inga problem att tvätta heller 😁
Vi använder torktumlare så det sista behöver vi inte bry oss om.
Jag motiverade bara vad jag föredrar
Använder inte torktumlare
 
180-säng, har alltid haft ett skitstort täcke tills barnet kom och vi började samsova, då bytte vi till två vanliga. Saknar mitt stora täcke nåt enormt!
 
2 små, 180säng. Dels för att det inte funkar med ett om nån sover med mej. Det blir för varmt och jag snor hela täcket. Sen vill jag ha ett tjockt och ett tunnare. Använder nästan bara det tjocka för det tunna väger för lite. På vintern så lägger jag det tunna ovanpå det tjocka om jag fryser, vilket jag gör typ jämt
 
Två små, jag brukar ha ett vinter och ett sommar så kan jag byta som jag behöver under natten.
Sover så mycket jag kan med fönstret öppet så även på sommaren kan jag vilja ha vintertäcket.
I vintras vad det riktigt kallt (med stängt fönster..) så då hade jag dem ovanpå varandra.
 
Jag är chaotic neutral och har Ett litet täcke men ibland med dubbelpåslakan på. Orka med två täcken liksom? Det ena skulle förmodligen ligga på golvet 90% av tiden. :D Sover jag med en annan människa har jag dock extratäcke att ta fram. Vägrar dela täcke också.
 
Röstar för två små, fast egentligen har jag bara ett litet i dagsläget pga… tja, använder bara ett 😅

Men två är ju bra att ha om någon sover över, typ som min mamma har sovit här någon gång. Vi kan dela säng men vill nog inte dela täcke. Har i och för sig aldrig haft dubbeltäcke, tycker det låter jobbigt och jag vill stoppa om mig, det blir ju ”öppet” på en sida om man har ett stort? Eller kanske inte om man sover ensam, men om man är två…?
 
Sover med knappt ett sommartid, oftast bara ett lakan eller ett påslakan. Vintertid två tjocka duntäcken och kallt sovrum, skulle aldrig sova med ett stort täcke, varken som single eller sambo, vill inte dela täcke.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 033
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 604
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 943
Senast: ako
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 940
Senast: Halona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp