"Ensam" valp?

gul_zebra

Trådstartare
Mamma har gått och skaffat en dvärgpudel som nu är 10 veckor gammal. Denna lilla vovve sitter och gnäller och är helt desperat nu, mamma är nämnligen på jobbet och syrran på skolan, jag duger inte till sällskap :rofl:

Hur är det man ska göra när han blir sådär gnällig över att de har gått egentligen? Ignorera? Eller försöka leka dragkamp med en hund som bara följer med om man håller emot minsta lilla? :D

Sv: "Ensam" valp?

Ut gick vi, då blev det lugnt... Men den lilla skiten körde igång så fort vi kom in igen :D

Kan du inte avleda henne på något sätt?

Begränsa utrymmet, så hon bara kan vara i det rummet du är?

Nope, inte möjligt tyvärr.

Men vad skulle det göra för nytta? :confused: Jag har noll koll på hundar så jag hänger inte med riktigt nu :o Har inte haft hund sen jag var typ... 2 år eller nåt :D

Nope, inte möjligt tyvärr.

Men vad skulle det göra för nytta? :confused: Jag har noll koll på hundar så jag hänger inte med riktigt nu :o Har inte haft hund sen jag var typ... 2 år eller nåt :D

Endel hundar/valpar blir mer stressade av att ha ett stort utrymme att springa omkring på.

På så sätt "tvingar" du ju även hunden att nöja sig med dig.

Låter du hunden sitta vid dörren och gnälla t.ex, kan det bli svåra problem i framtiden, när det ska "ensamtränas".

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 496
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 357
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31