Ensilagebalar

Stekspaden

Trådstartare
Hur kommer det sig att det fortfarande är lagligt att sätta in inplastade balar i hagarna? Hästarna äter ju plasten, plasten blir nedsmutsad och går inte att återvinna, hästarna kan fastna i plast/nät/rep och regnar det så fylls ju balen med vatten....

För att vara extra tydlig vad jag menar så en bal med uppskuren ring överst utan något annat tillbehör som tak, foderring osv.
 
Det är väl *gissar igen* kanske så att balarna inte är "uppenbart farliga", om man jämför med t.ex en harv eller andra jordbruksredskap som finns stående här och där. Och, så länge fodret i balen ÄR bra så är det ju inget problem.
Dvs, även om man kan tycka att det är olämpligt, så är det inte nödvändigtvis så att det är på den olagliga sidan om gränsen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö I vår lösdrift fodrar vi med fri tillgång på grovfoder. Ställer in bal med foderring runt. Är inte helt nöjd då det blir mycket spill...
Svar
14
· Visningar
2 301
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 131
Foder & Strö Jag har för runt en vecka sen ställt ut en nätad bal till mina hästar, första dagarna var det fortf plus och jag upplevde det som...
Svar
3
· Visningar
1 741
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 294
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp