Envisa gallor

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Trubbel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 691
T

Trubbel

Hej!

Jag är en dressyrtjej som sedan ett halvår har ett jättehärligt fullblod att träna med. Han kunde inte mycket när jag fick honom men vi har nu kommit så långt att vi debuterat med placering i Lc.

När jag fick honom satte vi lugnt igång med utbildningen. Han har satt massor med muskler och blir finare hela tiden, men jag är lite orolig för gallorna han börjat få. Sedan någon månad har han gallor i ena knät. Han är snedställd i knät, men skodd osv. för att ge så lite besvär som möjligt. Jag smörjer med Arnika och lindar när han ska stå inne.
Någon som har något annat tips?

Sv: Envisa gallor

Hej!

Kul att ni gör framgångar. Det är nog inte någon dum idé att kolla upp gallorna, en häst i samma stall som min fick en galla i ena framknät. Veterinären rekommenderade att hålla koll på den, och undersöka på nytt om gallan växte. Under tiden linimentera.

Gallan växte mycket riktigt, och vid veterinärkoll så konstaterades hälta.

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
835
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 541
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort... 2
Svar
24
· Visningar
3 831
M
Hästvård Hej! Min häst har vart halt på höger fram till och från i nästan 2 månader nu. Första gången han började halta var efter en träning då... 2
Svar
28
· Visningar
2 731
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka