Epilator till underlivet

Metalfluff

Trådstartare
Hej vänner!

Kort version: Har ni något tips på en epilator att använda på underlivet?

Lång version: Jag vill ta bort allt hår från naveln till svanskotan. Jag får massa inåtväxande hår när jag rakar, och har tröttnat på att gå och vaxa hela tiden.
Min plan är att vaxa bort allt en gång, och sen ”underhållsepilera” innan rötterna rotat sig ordentligt, så det inte gör så ont. Men, vilken epilator ska man ha? Har inte hittat någon som det står att man kan ha till underlivet, vad säger De Vise på Bukefalos?
 
Jag använder en från Braun :) kör dock främst bikinilinje och venusberget (eller vad det heter :D) med den. Kompletterar ibland med en ladyshave som jag inte får inåtväxande hår av, och hyvel till de mer intima delarna.
 
Hej vänner!

Kort version: Har ni något tips på en epilator att använda på underlivet?

Lång version: Jag vill ta bort allt hår från naveln till svanskotan. Jag får massa inåtväxande hår när jag rakar, och har tröttnat på att gå och vaxa hela tiden.
Min plan är att vaxa bort allt en gång, och sen ”underhållsepilera” innan rötterna rotat sig ordentligt, så det inte gör så ont. Men, vilken epilator ska man ha? Har inte hittat någon som det står att man kan ha till underlivet, vad säger De Vise på Bukefalos?
Innan rötterna har rotat sig? Hår är ju inte planterade i huden, utan växer inifrån. Så ”rot” har de från start, så att säga, eftersom håret bildas i hårsäcken.

Annars säger väl de vise på Bukefalos låt håret vara? Problemet löst.
 
Ganska intressant tråd med tanke på alla andra om att kvinnor är påförda så mycket iom omvärldens krav.

Men oavsett avråder jag epilator. Det kan fastna t.ex. Och om du rider ofta kanske du kan spara en liten kudde vid sitsen. Om du har inåtgående överallt. Ipl/laser.
 
Jag är (off topic...) mest förundrad över dagens krav på total hårlöshet BÅDE hos män och kvinnor! Ok, män "får" ha hår under armarna, but that´s it. Gäller vuxna + män likaväl som yngre. Man måste tydligen vara rakad typ överallt?

Jag minns bilderna av bl.a. konstnären Frank Frazetta, mycket känd i sin genre. Och inte nån evighet sen. Där har kvinnorna en rejäl buske där nere - samtidigt som de är extremt sexualiserade i bilderna. Ingen tänkte ett ögonblick på att där fanns SVART HÅR där nere, det hörde tydligen till? Och var lite upphetsande? Idag hade väl killen/mannen sprungit ut genom dörren?

Ok, kanske ämne för en separat tråd, men....

(Och hur fasen rycker man hår "därinne"??? :crazy: )
 
Orkesterjournalen 1969-70
 

Bifogade filer

  • 680.jpg
    680.jpg
    104,7 KB · Visningar: 248
Jag är (off topic...) mest förundrad över dagens krav på total hårlöshet BÅDE hos män och kvinnor! Ok, män "får" ha hår under armarna, but that´s it. Gäller vuxna + män likaväl som yngre. Man måste tydligen vara rakad typ överallt?

Jag minns bilderna av bl.a. konstnären Frank Frazetta, mycket känd i sin genre. Och inte nån evighet sen. Där har kvinnorna en rejäl buske där nere - samtidigt som de är extremt sexualiserade i bilderna. Ingen tänkte ett ögonblick på att där fanns SVART HÅR där nere, det hörde tydligen till? Och var lite upphetsande? Idag hade väl killen/mannen sprungit ut genom dörren?

Ok, kanske ämne för en separat tråd, men....

(Och hur fasen rycker man hår "därinne"??? :crazy: )
Och att det liksom nästan tyst accepteras även här på buke...
 
Jag är (off topic...) mest förundrad över dagens krav på total hårlöshet BÅDE hos män och kvinnor! Ok, män "får" ha hår under armarna, but that´s it. Gäller vuxna + män likaväl som yngre. Man måste tydligen vara rakad typ överallt?

Jag minns bilderna av bl.a. konstnären Frank Frazetta, mycket känd i sin genre. Och inte nån evighet sen. Där har kvinnorna en rejäl buske där nere - samtidigt som de är extremt sexualiserade i bilderna. Ingen tänkte ett ögonblick på att där fanns SVART HÅR där nere, det hörde tydligen till? Och var lite upphetsande? Idag hade väl killen/mannen sprungit ut genom dörren?

Ok, kanske ämne för en separat tråd, men....

(Och hur fasen rycker man hår "därinne"??? :crazy: )
Det är lite tradigt men det är vad det är.

Du har väl ändå inte hår INUTI snippan? 😊
 
Jag är (off topic...) mest förundrad över dagens krav på total hårlöshet BÅDE hos män och kvinnor! Ok, män "får" ha hår under armarna, but that´s it. Gäller vuxna + män likaväl som yngre. Man måste tydligen vara rakad typ överallt?

Jag minns bilderna av bl.a. konstnären Frank Frazetta, mycket känd i sin genre. Och inte nån evighet sen. Där har kvinnorna en rejäl buske där nere - samtidigt som de är extremt sexualiserade i bilderna. Ingen tänkte ett ögonblick på att där fanns SVART HÅR där nere, det hörde tydligen till? Och var lite upphetsande? Idag hade väl killen/mannen sprungit ut genom dörren?

Ok, kanske ämne för en separat tråd, men....

(Och hur fasen rycker man hår "därinne"??? :crazy: )
Håller med om att det är konstigt att samhället ska lägga sig i vad man gör med sina kroppar.

För mig är det ett eget val, min partner har inget att säga till om var jag väljer att vara hårlös eller fluffig, och det varierar över tid. Och om någon annan skulle försöka uttrycka en åsikt om mitt hår kan de trycka upp en saltsten på ett väl valt ställe ;)

Tror dock att få springer iväg. Har man väl kommit så långt att man får se grenens fluffighet tror jag man struntar i vilket. Om du inte råkat göra ett väldigt dåligt val av nakenpartner, och då är det kanske lika bra att tjommen springer iväg :P
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 901
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 087
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp